معاونت علمی و فناوری از ایده های برتر چالش کرونا حمایت می نماید، ارائه تسهیلات به برترها

به گزارش راه ساری، مشاور معاون علمی رئیس جمهور گفت: ما توانسته ایم موضوعی که در سایر کشورها به عنوان تهدید به آن نگاه می نمایند را تبدیل به فرصت کنیم و همه نهادها، سازمان ها و شبکه های مختلف مردمی پای کار آمدند تا ویروس کرونا را شکست دهیم.

معاونت علمی و فناوری از ایده های برتر چالش کرونا حمایت می نماید، ارائه تسهیلات به برترها

پرویز کرمی مشاور معاون علمی رئیس جمهور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه توانستیم موضوعی که در سایر کشورها بعنوان تهدید به آن نگاه می کنند، را تبدیل به فرصت کنیم، اظهار کرد: همه نهاد ها، سازمان ها و شبکه های مختلف مردمی پای کار آمدند تا با عنایت الهی ویروس کرونا را شکست دهیم.

مشاور معاون علمی رئیس جمهور با بیان به اینکه جهت شکست ویروس کرونا، پویشی جدید به نام چالش کرونا شکل گرفته، اضافه نمود: در این چالش به دنبال این هستیم که به وسیله شبکه حامیان و مخاطبان و ارتباطی که بین این دو ایجاد می کنند بتوانیم نیازهای کشور را شناسایی کنیم و به وسیله نوآوری باز که یک مدل شناخته شده در دنیاست، درصدد برطرف این مشکل اقدام کنیم.

وی با تاکید به اینکه برای ساخت ایران بهتر باید همبستگی داشته باشیم که این مسئله در چالش کرونا دیده می گردد، گفت: ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی نیز با کمال افتخار در این چالش حضور پیدا می نماید و حامی این حرکت است.

کرمی با اذعان به اینکه از ایده های برتر در چالش کرونا حمایت می کنیم، بیان کرد: در این حوزه موضوعاتی که به برطرف مسائل کشور با تکیه بر نوآوری و خلاقیت جوانان در شکل کسب و کارهای نوپا، استارتاپی، شتاب دهنده ها یاری کند، حمایت می کنیم و ظرفیت های خود را برای این چالش قرار می دهیم.

مشاور معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به اینکه برگزیدگان چالش کرونا تنها نخواهند بود، توضیح داد: معاونت اقدامات بسیاری را در زمینه شرکت های دانش بنیان، صنایع خلاق، استارتاپ ها را می توانیم در اختیار برگزیدگان این چالش قرار می دهیم و می توانیم این افراد را به شتاب دهنده محل استقرار معرفی یا اگر نیازمند وامی باشند به شرط قبول شرایطی که معاونت برای آن ها متذکر شده، می توانیم تسهیلاتی برای این افراد فراهم کنیم.

وی با بیان به اینکه حمایت از برگزیدگان برتر چالش کرونا از ابتدا تا انتهای این چالش به روش های مختلف، اظهار کرد: گذراندن سربازی در ایام تحقیق و پژوهش، مرتبط شدن این افراد به صندوق های پژوهش، به ساختار های اداری و سازمان های مختلف معرفی و حمایت شوند.

کرمی با تاکید به اینکه جوایز برای افراد برگزیده چالش کرونا قابل توجه است، اضافه نمود: علاوه بر جوایز ما حاضریم یاری هایی داشته باشیم در تناسب حجم و اندازه کارها در راستای حمایتی که قرار است از افراد شرکت کننده صورت گیرد، حضور پیدا کنیم.

مشاور معاون علمی رئیس جمهور با اذعان به اینکه چالش کرونا می تواند باعث برطرف مسائل بسیاری گردد، گفت: خدمات آنلاین، فروش آنلاین، برطرف بحران کرونا، فراوری محتوا و سرگرمی، مسائل تندرستی، پزشکی، ورزش، آموزش آنلاین و امکاناتی که موجب برطرف مسائل میشوند را می توانند در این چالش مطرح کنند.

وی بیان کرد: بعنوان یک مروج از تمام جوانانی که صاحب فکر و ایده هستند درخواست می کنم چالش کرونا شرکت کنند و همت کنند تا ایده خودشان را به یاری مسئولین این چالش اجرایی کنند تا سود و نفع آن هم به کشور و هم به خودشان برسد.

گفتنی است، چالش کرونا یکی از چالش های سامانه کندو است که به عنوان بستری مجازی برای حل مسائل و شناخت راهکارها با استفاده از ایده جمع سپاری و هوش جمعی مشغول به فعالیت می باشد.

عموم علاقمندان جهت عضویت در سامانه کندو و مشارکت در چالش کرونا می توانند به نشانی اینترنتی www.candoportal.com مراجعه کنند.

انتهای پیغام/

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8917

به "معاونت علمی و فناوری از ایده های برتر چالش کرونا حمایت می نماید، ارائه تسهیلات به برترها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاونت علمی و فناوری از ایده های برتر چالش کرونا حمایت می نماید، ارائه تسهیلات به برترها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید