معرفی 10 نویسنده نوظهور با اعلام برندگان جوایز وایتینگ 2023

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از ان پی آر، به گفته داوران، دریافت کنندگان جایزه 50 هزار دلاری، استعداد بسیار بالایی دارند و نوید آینده خوبی می دهند.

معرفی 10 نویسنده نوظهور با اعلام برندگان جوایز وایتینگ 2023

بنیاد وایتینگ در بیانیه مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد که جوایز وایتینگ با هدف شناسایی رجحان و آینده درخشان در طیفی از استعدادهای نوظهور، نخستین فرصت را در اختیار بیشتر برندگان قرار می دهد تا همه وقت خود را به نوشتن اختصاص دهند یا در کار خود، ریسک های نو و بزرگی انجام دهند.

جوایز وایتینگ یکی از معترجحانن و بزرگ ترین جوایز نقدی برای نویسندگان نوظهور است. از زمان راه اندازی این جایزه در سال 1985 نویسندگانی که آن را دریافت نموده اند، از جمله اوشن وونگ، کولسون وایتهد، سیگرید نونز، آلیس مک درموت، جیا تولنتینو و لینگ ما، فعالیت های حرفه ای موفقی در پیش گرفته و جوایز معتبر بی شماری از جمله پولیتزر، جوایز کتاب ملی و جوایز تونی را به دست آورده اند.

کورتنی هادل، مدیر برنامه های ادبی می گوید: ما هر سال اخبار مربوط به برندگان نو جایزه وایتینگ را دنبال می کنیم. این ها کسانی هستند که بدون ترس و با تخیل قوی می نویسند. این جایزه برای ایجاد فضایی است که در آن، خلق کارهای پیشرو آسان و در دسترس باشد.

برندگان جوایز وایتینگ 2023 عبارتند از:

-تامی بلونت (شعر) که مجموعه اش فانتزی برای مرد آبی پوش مانند یک معدنچی و با چراغی بر پیشانی، وارد شخصیت ها می گردد و آنها را می کاود.

-میا چونگ (نمایشنامه)، نویسنده نمایشنامه بگیر وقتی ممکن است که نمایشنامه هایش تالاری نمایشی از آینه هایی است که لایه های همدردی و اعتماد را می گیرند و تکثیر می نمایند.

-آما کجوئی (شعر)، نویسنده غمگین ترین برهنه که اشعار او احساسات اشعار فولکلر و صراحت غزل را با تجربه های زنان سیاهپوست می آمیزد.

-مارسیا داگلاس (داستان)، نویسنده معادلات شگفت انگیز هراس که در پروژه ای آزمایشی، از زنده ها و مرده ها نمونه برداری نموده و آنها را در یک پارچه صوتی عجیب ترکیب می نماید.

-سیدیک فوفانا (داستان)، نویسنده داستان هایی از مستاجران طبقه پایین که صداها را با دقت می شنود و ضبط می نماید.

-کارائیب فراگوزا (داستان)، نویسنده دهانی را که به تو غذا می دهد، بخور که داستان های کوتاهش وحشت گوتیکی را با ریتم های دوست داشتنی و منزجر نماینده زندگی معمولی ترکیب می نماید و درونیات پیچیده شخصیت هایش را آشکار می نماید.

-آر. کیکو جانسون (داستان)، نویسنده هیچ کس دیگری، نویسنده و تصویرگر- نخستین رمان نویس گرافیکی که به این جایزه دست یافته است- که سه نسل خانواده ای در هاوایی را به طرز ظریفی به هم متصل می نماید.

-لیندا کینسلر (ادبیات غیرداستانی)، نویسنده مجله اکونومیست که گزارش هایش مانند فیلم های هیجان انگیز پلیسی، با شور و شوق و رمزگشایی نوشته می گردد.

-استفانیا تالادرید (ادبیات غیرداستانی)، نویسنده مجله نیویورکر که با نوشتن از فراموش ناشدنی بودن انسان روایت و از او محافظت می نماید.

-اما ویپرمن (شعر و نمایشنامه)، نویسنده یان پیشرو از آرکانزاس، اثری اضطراب آور درباره آب و هوا که در پی آموزش نیست بلکه در پی همدردی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 فروردین 1402 بروزرسانی: 12 فروردین 1402 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14750

به "معرفی 10 نویسنده نوظهور با اعلام برندگان جوایز وایتینگ 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 نویسنده نوظهور با اعلام برندگان جوایز وایتینگ 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید