مقابله مخفی با مرورگر مایکروسافت به سبک یوتیوب

به گزارش راه ساری، یکی از مهندسان سابق یوتیوب نقشه های این شرکت برای مقابله با مرورگر قدیمی مایکروسافت را تشریح نموده که بخشی از آن در سال های گذشته، بدون اطلاع مدیران اصلی گوگل اجرا می شده است.

مقابله مخفی با مرورگر مایکروسافت به سبک یوتیوب

یکی از مهندسان سابق یوتیوب نقشه های این شرکت برای مقابله با مرورگر قدیمی مایکروسافت را تشریح نموده که بخشی از آن در سال های گذشته، بدون اطلاع مدیران اصلی گوگل اجرا می شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ورج، گوگل به وسیله سایت یوتیوب از ده سال قبل بنرهایی را به نمایش درمی آورد که بر طبق آنها کاربران Internet Explorer 6 باید هر چه سریع تر استفاده از مرورگر یادشده را متوقف می کردند.

در این پیغام برای ترغیب کاربران ادعا شده بود که مایکروسافت خود نیز پشتیبانی از این مرورگر را به زودی متوقف می نماید. علیرغم همه این کوشش ها استفاده از مرورگر مذکور کماکان ادامه داشت و لذا مهندسان یوتیوب نقشه ای خاص برای نابودی Internet Explorer 6 طراحی کردند.

به گفته یکی از مهندسان این شرکت، افراد یادشده که در یوتیوب شاغل هستند درصدد انتقام دریافت از این مرورگر قدیمی پرطرفدار بوده اند که بعضی کاربران به هیچ طریقی حاضر به دل کندن از آن نبوده اند.

بر اساس طرح مهندسان یوتیوب، در بالای ویدئوهای این سایت که به وسیله مرورگر Internet Explorer 6 نمایش داده می شدند پیغامی به نمایش درمی آمد دال بر اینکه یوتیوب به زودی پشتیبانی از مرورگر شما را متوقف می نماید و لطفا به یکی از سه مرورگر مقابل مهاجرت کنید. این سه مرورگر فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر 8 و کروم گوگل بوده اند.

این بنر بزرگ اولین بار در جولای سال 2009 برای کاربران Internet Explorer 6 به نمایش درآمدو با توجه به استفاده عمومی از کروم در شرکت گوگل اکثر کارمندان و روسای این شرکت اصلا متوجه این اقدام مهندسان یوتیوب نشدند.

در این میان دو تن از وکلای گوگل از ترس شکایت از این شرکت به علت رفتار انحصارطلبانه به نفع دیگر مرورگرها خواهان حذف این بنر شدند. اما مهندسان یوتیوب این درخواست را رد نموده و شرح دادند که در بنر یادشده محل قرارگیری سه مرورگر به طور تصادفی هر بار تغییر می نماید و لذا چنین ادعایی وارد نیست. جالب آنکه مهندسان دیگر بخش های گوگل مانند سرویس گوگل داکس نیز بعدها از این اقدام تقلید کردند.

انتهای پیغام/

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2638

به "مقابله مخفی با مرورگر مایکروسافت به سبک یوتیوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله مخفی با مرورگر مایکروسافت به سبک یوتیوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید