یک کوه یخ نو به میزان شهر لندن از قطب جنوب جدا شد! ، پای تغییرات آب و هوا در میان است؟

به گزارش راه ساری، یک کوه یخ به میزان شهر لندن از قفسه یخی در قطب جنوب جدا شده و محققان می گویند ربطی به بحران تغییرات آب و هوایی ندارد.

یک کوه یخ نو به میزان شهر لندن از قطب جنوب جدا شد! ، پای تغییرات آب و هوا در میان است؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ساینس الرت، محققان اعلام کردند که یک کوه یخ بزرگ تقریبا به میزان لندن، از شبکه قفسه یخی برانت در قطب جنوب، در نزدیکی یک ایستگاه تحقیقاتی شکسته و جدا شده است. این دومین شکستگی از این دست در دو سال گذشته است.

موسسه تحقیقاتی قطب جنوب بریتانیا اعلام نموده است که تشکیل کوه یخ تازه و جدا شدن این قطعه بزرگ، در فرآیندی طبیعی به نام زایمان رخ داده و تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی رخ نداده است.

کوه یخ، به میزان 1،550 کیلومتر مربع، یک دهه پس از آنکه دانشمندان برای اولین بار شکاف های گسترده ای را در قفسه یخی مشاهده کردند، از قفسه یخی ضخیم 150 متری جدا شد.

جدایی مشابه، که طی آن کوه یخ 1،270 متر مربعی به وجود آمد، حدود یک سال پیش رخ داد. دومینیک هاجسون، از موسسه تحقیقاتی قطب جنوب بریتانیا گفت: این رویداد زایمانی پیش بینی شده و بخشی از رفتار طبیعی قفسه یخی برانت است.

ایستگاه تحقیقاتی هالی 6 (Halley VI) انگلیس، روزانه شرایط قفسه یخ شناور وسیع را کنترل می نماید. پایگاه تحقیقاتی سیار به دلایل ایمنی در سال های 2016-2017 بعد از مشاهده ترک های یخ به داخل کشور منتقل شد. از آن موقع، کارمندان فقط در طول تابستان قطب جنوب بین نوامبر تا مارس در آنجا مستقر می شوند و 21 محقق در حال حاضر در محل هستند.

آن ها از منبع تغذیه و امکاناتی مراقبت می نمایند که در طول زمستان و از راه دور آزمایش ها و بررس های علمی را انجام می دهند؛ زمانی که 24 ساعت شبانه روز تاریک است و دمای هوا تا زیر منهای 50 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

هاجسون گفت: تیم های علمی و عملیاتی ما همچنان به نظارت بر قفسه یخ ادامه می دهند تا از امنیت آن اطمینان حاصل نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14724

به "یک کوه یخ نو به میزان شهر لندن از قطب جنوب جدا شد! ، پای تغییرات آب و هوا در میان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کوه یخ نو به میزان شهر لندن از قطب جنوب جدا شد! ، پای تغییرات آب و هوا در میان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید