مقایسه شارژر بی سیم 40 واتی SuperCharge هواوی با شارژر 40 وات سیمی

به گزارش راه ساری، شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که شارژرهای سیمی سریع تر هستند یا بی سیم؟ در واقع بسیاری ها گمان می کنند اگر هر دو شارژر 40 واتی باشند، بنابراین سرعت شارژ نباید تغییر محسوسی داشته باشد اما ظاهرا این چنین نیست. در این مطلب به مقایسه شارژر بی سیم 40 واتی SuperCharge هواوی با شارژر 40 وات سیمی می پردازیم تا ببینیم در نهایت کدام یک از آن ها می توانند یک گوشی مشابه را زودتر شارژ کنند.

مقایسه شارژر بی سیم 40 واتی SuperCharge هواوی با شارژر 40 وات سیمی

مدت زمان زیادی نیست که فناوری شارژ سریع راهی گوشی های هوشمند شده اما در همین مدت کوتاه پیشرفت بسیار خوبی داشته. تقریبا دو سال پیش بود که وقتی هواوی فناوری شارژ سریع 40 واتی خود را رونمایی کرد بسیاری ها هیجان زده شده بودند اما اکنون این سرعت در شارژر های بی سیم مشاهده می شود در حالی که شارژرهای سیمی به سرعت 90 وات هم دست یافته اند که نمونه آن را در شارژر 90 واتی گوشی گیمینگ لنوو لیجن می بینیم.

هواوی در حال حاضر از شارژرهای 40 واتی مختلفی استفاده می کند؛ از آداپتورهای موبایل گرفته تا شارژر ماشین و پاوربانک های 40 واتی و در کمال تعجب، شارژر بی سیم! غول چینی اخیرا شارژر بی سیم 40 واتی خود را که اتفاق سریع ترین شارژر بی سیم دنیا نیز به حساب می آید برای بررسی به وب سایت PhoneArena ارسال کرده و خوشبختانه اکنون می توانیم سرعت آن را با یک شارژر سیمی مقایسه کنیم.

بررسی شارژر بی سیم 40 واتی SuperCharge هواوی

اگر با شارژرهای بی سیم سر و کار داشته اید، با نگاه اول فکر می کنید SuperCharge یکی از همان شارژرهای معمولی بازار است. چراکه هواوی هیچ چیز قابل توجهی در طراحی آن بکار نبرده و ظاهرا محصول کاملا ساده است اما نکته قابل توجه، سرعت بالا، اندازه نسبتا کوچک، شارژر 65 واتی و فن خنک کننده آن هستند.

شارژر بی سیم هواوی آنقدر قدرتمند است که باید توسط یک فن، گرمای تولید شده آن خارج شود. این فن وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد و در عین حال اصلا صدای آزاردهنده ای ندارد و در بازه زمانی 9 شب تا 7 صبح به حالت کاملا سکوت سوییچ می کند تا کاربران هنگام خواب از صدای آن آزرده نشوند.

جهت دست یابی به حداکثر توان این شارژر که 40 وات است، ابتدا باید یک سری پیش نیاز مورد توجه قرار گیرد. SuperCharge برای ارائه توان مصرفی 40 واتی خود، به تامین انرژی توسط آداپتور 50 وات یا بالاتر هواوی و یک کابل استاندارد نیاز دارد که با قیمت 29 دلار به صورت جداگانه قابل تهیه هستند.

مقایسه سرعت شارژ با شارژر بی سیم و سیمی 40 واتی

هواوی P40 پرو پلاس گوشی مد نظر ما در این مقایسه است. این محصول از یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی بهره می برد و شارژر SuperCharge هواوی می توان آن را در مدت زمان 1 ساعت و 20 دقیقه به صورت کامل شارژ کند که چنین سرعتی واقعا فوق العاده است. در جدول زیر می توانید میزان شارژ هواوی P40 پرو پلاس را در دقایق مختلف با هر دو شارژر مشاهده کنید.

شارژر 40 واتی بی سیمشارژر 40 واتی سیمیدقیقه
253015
445030
748050
9510070
100-82
  • نقد و بررسی هواوی P40 پرو؛ پرچمدار تمام عیار

همانطور که مشاهده می کنید، شارژر بی سیم تنها 12 دقیقه دیرتر از شارژر سیمی توانست گوشی هواوی P40 پرو پلاس را شارژ کند اما نکته اینجاست که گوشی هایی با باتری لیتیوم یونی نباید معمولا تا 100 درصد شارژ شوند. یعنی اگر مدت زمان 1 ساعت را در نظر بگیریم، عملکرد این دو شارژر تقریبا مشابه یکدیگر است و نهایتا شاید 5 درصد تفاوت بین آن ها وجود داشته باشد.

اما سرعت شارژر بی سیم به فاکتورهای زیادی وابسته است. برای مثال آداپتور 65 واتی این شارژر خروجی 40 وات را برای شارژ دستگاه ها ارائه می دهد چرا که بخشی از آن صرف فنی می شود که دائما در حال چرخش است. از طرفی باید ضخامت پنل پشتی هواوی P40 پرو پلاس را که شامل پلاستیک و شیشه تقریبا یک اینچی است را هم در نظر بگیریم که در نهایت همه این موارد در اختلاف 12 دقیقه ای بوجود آمده بین مدل سیمی و بی سیم موثر است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که اختلاف بوجود آمده اصلا محسوس و نگران کننده نیست و در واقعا عملکرد هواوی در این زمینه واقعا تحسین برانگیز بود. شرکتی که توانست در شرایط سخت، همچنان پا را فراتر از محدودیت ها بگذارد و نه تنها در زمینه تولید گوشی بلکه در ساخت لوازم جانبی نیز طی چند سال گذشته پیشرفت فوق العاده ای داشته باشد.

قیمت و سازگاری شارژر بی سیم 40 واتی SuperCharge هواوی

در حال حاضر این شارژر 40 دلار قیمت گذاری شده که البته اگر آداپتور 65 واتی و کابل آن را هم برای استفاده از تمام پتانسیل محصول بخواهید باید 29 دلار دیگر پرداخت کنید. همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که SuperCharge در هفته های آینده به صورت گسترده تری برای فروش در دسترس قرار می گیرد بنابراین انتظار می رود قیمت آن به نسبت الان کاهش خوبی داشته باشد.

اینکه در این بررسی تنها گوشی هواوی P40 پرو پلاس مورد استفاده قرار گرفت به این معنا نیست که شارژر بی سیم هواوی فقط از گوشی های این شرکت پشتیبانی می کند. کاربران می توانند تقریبا تمام گوشی های پرچم دار آیفون و سامسونگ خود را هم به میزان سرعت شارژ بی سیم که از آن پشتیبانی می کند توسط این محصول شارژ کنند. شما عزیزان می توانید در جدول زیر نام تمام محصولاتی که از شارژر بی سیم 40 واتی SuperCharge هواوی پشتیبانی می کنند مشاهده کنید.

هواوی P40 پروسامسونگ گلکسی اس 20 اولتراآیفون 11 پرو مکس
هواوی P40 پرو پلاسسامسونگ گلکسی اس 20 پلاسآیفون 11 پرو
هواوی میت 30سامسونگ گلکسی اس 20آیفون 11
هواوی میت 30 پروسامسونگ گلکسی اس 10آیفون XS مکس
هواوی میت 30 RSسامسونگ گلکسی اس 10 پلاسآیفون XS
هواوی P30 پروسامسونگ گلکسی اس 9 پلاسآیفون XR
آنر V30 پروسامسونگ گلکسی اس 9آیفون X
هواوی میت 20 پروسامسونگ گلکسی اس 8 پلاسآیفون 8 پلاس
هواوی میت 20 RSسامسونگ گلکسی اس 8آیفون 8
هواوی میت RSسامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس
هواوی میت پد پروسامسونگ گلکسی نوت 10
هواوی میت پد پرو 5Gسامسونگ گلکسی نوت 9
هواوی فری بادز 3سامسونگ گلکسی نوت 8
  • بهترین پرچم دارهای اندرویدی 2020 با بیشترین طول عمر باتری

منبع: PhoneArena

آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10779

به "مقایسه شارژر بی سیم 40 واتی SuperCharge هواوی با شارژر 40 وات سیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه شارژر بی سیم 40 واتی SuperCharge هواوی با شارژر 40 وات سیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید