مروری بر پرفروش ترین گوشی های 2019 در مناطق مختلف جهان

به گزارش راه ساری، چند روز قبل شرکت Omdia گزارش داد که آیفون XR و آیفون 11 پرفروشترین گوشی های سال 2019 بوده اند. حالا در همین زمینه شرکت مشهور Counterpoint Research گزارشی منتشر کرده که علاوه بر تایید حرف Omdia، به پرفروشترین گوشی های 2019 در مناطق مختلف جهان هم اشاره شده است.

مروری بر پرفروش ترین گوشی های 2019 در مناطق مختلف جهان

سلطه آیفون در آمریکای شمالی

آیفون در آمریکای شمالی طرفداران پروپاقرص زیادی دارد و سال 2019 هم از این قاعده مستثنا نبوده است. پرفروشترین گوشی 2019 در این منطقه آیفون XR بوده و 12 درصد از خریدهای این سال را به خود اختصاص داده است. در رتبه دوم هم آیفون 11 قرار گرفته است که توانسته نظر کاربران زیادی در این منطقه را جلب کند.

در رتبه سوم هم گوشی 449 دلاری آیفون 8 دیده می شود که توانسته 5 درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد. باید خاطرنشان کنیم این گوشی در سال 2017 عرضه شده و این آمار نشان می دهد هنوز تعداد زیادی از کاربران به این گوشی قدیمی علاقه دارند. آیفون 9 که قرار است با قیمت احتمالی 399 دلاری عرضه شود، به احتمال زیاد مورد استقبال گسترده این دسته از کاربران قرار می گیرد. در مقام چهارم و پنجم هم نام گوشی های آیفون XS مکس و آیفون 11 پرو مکس دیده می شود که به ترتیب سهم بازار 4 و 3 درصدی را از آن خود کرده اند.

محبوبیت سامسونگ و اپل در بازار اروپا

طبق گزارش Counterpoint Research در سال 2019 کاربران اروپایی علاقه گسترده خود را به گوشی های اپل و سامسونگ نشان داده اند. گوشی میان رده گلکسی A50 پرفروشترین گوشی 2019 در این منطقه محسوب می شود که 5 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است. در مقام دوم، پرفروشترین گوشی جهان یعنی آیفون XR قرار گرفته است که سهم بازار آن به 4 درصد می رسد. آیفون 11 هم توانسته با سهم بازار 3 درصدی رتبه سوم را اشغال کند. گوشی های گلکسی A10 و گلکسی A40 به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم این بازار قرار دارند که سهم بازار هرکدام از آن ها 3 درصد به شمار می رود.

اوپو، ویوو و هواوی؛ پرفروشترین گوشی ها در چین

مطابق همیشه، شرایط بازار چین با دیگر مناطق جهان تفاوت های گسترده ای دارد. در حالی که هواوی بیشترین سهم بازار این کشور را در اختیار دارد، اما تنها گوشی این شرکت که به 5 گوشی پرفروش راه پیدا کرده، هواوی P30 با سهم بازار 5 2 درصدی است که در مقام پنجم قرار گرفته. در رتبه چهارم و سوم هم نام گوشی های ویوو Y93 و ویوو Y93s دیده می شود. اوپو A9 هم با سهم بازار 3 درصدی توانسته رتبه دوم را از آن خود کند. محبوب ترین گوشی 2019 در بازار چین اوپو A5 است که 4 درصد از سهم بازار را اشغال کرده و توانسته جای گوشی شیائومی که در سال قبلی در این رتبه قرار داشته، پر کند.

محبوبیت گسترده سامسونگ در دیگر مناطق جهان

در بازار خاورمیانه و آفریقا گوشی های سامسونگ حرف اول را می زنند. در این مناطق، هر 5 گوشی پرفروش متعلق به شرکت سامسونگ است و به ترتیب شاهد گوشی های گلکسی A10، گلکسی A2 Core، گلکسی A50، گلکسی A20 و گلکسی A10s هستیم.

در منطقه آمریکای لاتین هم بار دیگر این موضوع تکرار شده ولی در اینجا برند موتورولا هم بین 5 گوشی پرفروش دیده می شود. در آمریکای لاتین گلکسی A10 توانسته عنوان محبوب ترین گوشی 2019 را به خود اختصاص دهد و در ادامه باید به گوشی های گلکسی J2 Core، موتو E5 Play، گلکسی A20 و گلکسی J4 Core اشاره کنیم.

در دیگر مناطق آسیا هم شاهد برندهای مختلفی هستیم. پرفروش ترین گوشی در این مناطق اوپو A5s بوده است و در ادامه می توانیم به گلکسی A50، آیفون XR، گلکسی A10 و ریلمی C2 اشاره کنیم.

منبع: Phone Arena

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8267

به "مروری بر پرفروش ترین گوشی های 2019 در مناطق مختلف جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر پرفروش ترین گوشی های 2019 در مناطق مختلف جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید