ملاقاتی با نسل سوم ب.ام.و سری 7 در ایران
به گزارش راه ساری، سال های ابتدایی دهه 70 خورشیدی، زمان خوبی برای بازگشت ب.ام.و به بازار ایران بود. دو خودرو سری 3 و سری 5 که پیش از انقلاب بازار به شدت داغی در کشور داشتند، به دوره پختگی پا گذاشته و سبد محصولات برند باواریایی هم تکامل یافته بود. این بین یک نام درخشان هم در فهرست واردات دیده می شد؛ سری 7. سدان اسپورت لوکس گران قمیتی که امروزه در بازار به شدت کمیاب است و کسی سراغی از آن نمی گیرد. این محصول اما یک شاهکار صنعتی تمام عیار است. نگاهی به لیست مشخصات این خودرو ثابت می کند لیموزین مشکی آلمانی که 25 سال پیش ساخته شده، حتی با معیارهای امروز هم خودرو پیشرفته ای است.

برای نمونه این سری از ب.ام.و که سال 1994 به کشور راه یافت، علاوه بر داشتن ایربگ های جلو و کنار از ایربگ های پرده ای هم بهره برده و به سیستم ناوبری جهانی، رینگ و لاستیک اسپورت چهار فصل، سانروف، فنربندی هوشمند و الکتریکی، صندلی های چرمی ماساژوردار و مانیتور رنگی مجهز است. چندین موتور در انواع شش سیلندر تخت، هشت سیلندر وی شکل و 12 سیلندر بنزینی هم در بهترین سطح ممکن در بازه 190 تا 322 اسب بخار، کار نیرودهی به چرخ های عقب خودرو را برعهده داشتند.
این خودرو که در نسخه معمولی 4.98 متر طول دارد، در مدل لیموزین بدنه ای کشیده تر مجهز شده که تا 5.12 متر می رسد. عددی که ضمن تضمین راحتی 4 تا 5 سرنشین بزرگسال، ابهت و شکوه سری 7 را در نسخه E38 دوچندان کرده است. نسل سوم سری 7 که با یک فیس لیفت تا اوایل سال 2001 تولید شد، در طول حدود هفت سال بیش از 340 هزار دستگاه فروش داشت که رقمی شایسته برای محصولی در این کلاس است.
منبع: دیوارasiaro.ir: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه