میزان خسارت ناشی از سیل اخیر تعیین شد، ساخت 845 متر پل در استان های سیل زده

به گزارش راه ساری، مدیر کل دفتر ابنیه و نگهداری راه ها گفت: برآورد های اولیه ناشی از خسارت های سیل هم اکنون به 3 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

میزان خسارت ناشی از سیل اخیر تعیین شد، ساخت 845 متر پل در استان های سیل زده

شعبانعلی خاوری دانشور مدیر کل دفتر ابنیه و نگهداری راه ها در گفت وگو با خبرنگار با بیان اینکه هم اکنون 370 هزار انواع پل در کشور وجود دارد، گفت: دفتر ابنیه و نگهداری وظیفه نگهداری از این پل ها را دارد و با توجه به آنکه 177 کیلومتر تونل هم در کشور وجود دارد، باید از این سرمایه های مهم در کشور به نحو احسن نگهداری گردد.

وی اضافه نمود: ارزش این سرمایه ها در کشور 40 هزار میلیارد تومان است که در صورت عدم نگهداری از این سرمایه های ملی شاهد خسارت های بسیار زیاد در کشور به ویژه در مواقع حوادث طبیعی خواهیم بود.

مدیر کل دفتر ابنیه و نگهداری راه ها با اشاره به اینکه در ابتدای سال و همچنین در ماه های پایانی سال گذشته شاهد وقوع 2 سیل بزرگ در کشور بودیم گفت: 3 استان به دلیل وقوع این سیل متحمل خسارت 300 میلیارد تومانی شدند و در فروردین سال جاری هم راه های اصلی و فرعی بیش از 20 استان آسیب دید.

ابلاغ ضوابط بلند مرتبه سازی در کلان شهر ها / الزام ارگان های شهری و شهرداری به صدور مجوز ساخت در چارچوب ضوابط

وی اظهار کرد: 2 هزار و 485 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 637 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 277 کیلومتر راه روستایی و ابنیه فنی بر اثر سیل دچار خسارت شد.

خاوری دانشور اظهار کرد: همچنین 7 هزار و 84 ابنیه فنی خسارت دید که 744 ابنیه به صورت کامل در راه های روستایی از بین رفت.

مدیر کل دفتر ابنیه و نگهداری راه ها با اشاره به اینکه گیلان و لرستان مرکز اصلی وقوع سیل بودند، گفت: در بعضی از استان ها خسارت های به وجود آمده ناشی از سیل نبود بلکه به دلیل بالا آمدن حجم آب رودخانه ها بود، اما 2 استان گیلان و لرستان به دلیل وقوع سیل دچار خسارت های بسیار زیادی شدند.

وی شرح داد: بازسازی پل ها و ابنیه با هماهنگی و همکاری بسیاری از دستگاه ها انجام شد و ما هم اکنون هیچ راه بسته ای به دلیل وقوع سیل در استان های مختلف کشور نداریم.

مدیر کل دفتر ابنیه و نگهداری راه ها اظهار کرد: در استان لرستان 200 رشته از انواع لوله ها برای اتصال راه های قطع شده فرعی و روستایی نصب شد و ساخت 13 پل بزرگ را هم بلافاصله بعد از اتمام کار های سیل شروع کردیم.

خاوری دانشور اظهار کرد: در استان لرستان 11 رشته پل و در ایلام هم 2 رشته پل را احیا کردیم.

وی اظهار کرد: ساخت 845 متر پل بزرگ را بعد از سیل با همکاری تمامی نیرو های راهداری شروع کردیم، اما برای انجام و ساخت پل های بزرگ و ثابت باید اعتبار های مورد احتیاج تأمین گردد.

مدیر کل دفتر ابنیه و نگهداری راه ها با اشاره به اینکه 3 هزار و 500 میلیارد تومان برآورد اولیه ناشی از خسارت سیل به راه های اصلی و فرعی است، گفت: خوشبختانه یاری های اقتصادی بسیار زیادی اجرا شده و 1500 میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

خاوری دانشور با اشاره به اینکه ناوگان عظیمی از ماشین آلات راه سازی برای پایدار سازی راه ها و پل ها به کارگرفته شده است، گفت: برای ساخت پل و راه های اصلی باید گشایش های اقتصادی ایجاد گردد تا بخشی از راه های نیمه تمام به اتمام برسد.

وی تأکید کرد: متأسفانه به دلیل آنکه در بعضی از استان ها درختان جنگل قطع شده و در جهت رودخانه ها اقدام به ساخت واحد مسکونی نموده اند، زمینه برای افزایش میزان خسارت ناشی از حوادث طبیعی فراهم شده است.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3947

به "میزان خسارت ناشی از سیل اخیر تعیین شد، ساخت 845 متر پل در استان های سیل زده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان خسارت ناشی از سیل اخیر تعیین شد، ساخت 845 متر پل در استان های سیل زده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید