نظارت 20 ساله بر سیاستهای حریم شخصی فیس بوک

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، به گفته یک منبع مطلع به نظر می رسد فیس بوک و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در حال دستیابی به یک توافق هستند که طبق آن سازمان مذکور از آن به بعد 20 سال بر سیاست های حریم شخصی شبکه اجتماعی نظارت کند.

نظارت 20 ساله بر سیاستهای حریم شخصی فیس بوک

پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا و سوءاستفاده از اطلاعات میلیون ها کاربر، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تحقیقاتی درباره این شرکت بزرگ فناوری را شروع کرد و اکنون به نظر می رسد این سازمان با فیس بوک به توافق هایی دست یافته است.

همچنین پیش بینی می گردد فیس بوک جریمه ای 3 میلیارد دلاری برای افشای اطلاعات کاربران بپردازد اما دو منبع مطلع به امر اعلام نموده اند در هفته جاری در این باره توافقی صورت نمی گیرد.

همچنین یکی از این منابع نیز خاطرنشان کرد تسویه فیس بوک با کمیسیون تجارت فدرال نیز احتمالاً در ماه آینده انجام گردد.

این در حالی است که بعضی نمایندگان آمریکا وجوه احتمالی تسویه میان کمیسیون تجارت فدرال و فیس بوک را نقد نموده اند. طبق آنچه تاکنون معین شده این تسویه سبب می گردد میزان نظارت بر سیاست های مربوط به حریم شخصی بیشتر گردد و همچنین این شرکت در سیاست گذاری و قانونمند کردن توسعه دهندگان اپلیکیشن های طرف سوم قاطعانه تر عمل کند.

به همین دلیل ریچارد بلومنتال (از نمایندگان دموکرات) و جاش هاولی (از نمایندگان جمهوری خواه) در نامه ای به کمیسیون تجارت فدرال اعلام نموده اند حتی جریمه 5 میلیارد دلاری برای این شرکت بسیار اندک است و مقامات ارشد فیس بوک از جمله مارک زاکربرگ باید شخصاً مسئولیت را بر عهده گیرند.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2825

به "نظارت 20 ساله بر سیاستهای حریم شخصی فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت 20 ساله بر سیاستهای حریم شخصی فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید