نما رومی ساختمان

به گزارش راه ساری، نمای رومی | طراحی نمای رومی ویلا | اجرای نمای رومی ساختمان 09125754921 - 44274146 - 44890732

نما رومی ساختمان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

نما رومی ساختمان

این سبک طراحی نمای ساختمان که با سبک نمای کلاسیک در ایران یکی خوانده می گردد ولی در کلیت با هم متفاوت هستند سبک رومی فقط مربوط به سبک روم باستان نمی گردد بلکه از سیر عظیمی از تاریخ معاصر را در برمیگیرد که شامل تاریخ معماری معاصر ایرانی هم می باشد مانند معماری تخت جمشید و کتیبه ها و سر ستون های که در آنجا وجود دارد معماری طاق کسری و کاخ هایی که در زمان دوران باستان وجود داشتند که در نمای رومی امروزه هم دیده می گردد که دقت نموده باشید در معماری آنها ستون های قاشقی مانند که همراه با طرح گل نیلوفری می باشد و وجود کتیبه ها و طاق هایی که در معماری معاصر ایرانی با تزیینات کم تر از نمای ساختمان کلاسیک می باشد و از پیکر انسان ها کمتر در طراحی دیده میگردد بلکه از تزیینات دوران باستان ایرانی که شامل ستون هایی که پایه های آنها بیشتر مکعبی به صورت گلدان بر گشته می باشد و ساقه های آنها شیاردار و سر ستون هایشان ترکیبی با نیم تنه گاو دار و شیر قرار دارند و کتیبه ها با نقش های برجسته می باشند که همه آنها با معماری کلاسیک غرب ترکیب شدند و یک نمای رومی ساختمان را به وجود اوردند . متریال نما رومی بیشتر از سنگ تراوتن بوده و به علت تنوع داشتن در رنگ بندی ها و میزان قیمتی این سبک در ایران مد شده و به همین دلیل افراد و مردم به آن توجه زیادی دارند و مورد استقبال اکثریت قرار گرفته است با اینکه جزییات آنها ساده تر از ساختمان سنتی ایرانی است که بیشتر در آنها طاق ها رواق دیده میگردد.

امروزه در ایران نمای خارجی ساختمان ها اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا افراد قبل از هر چیزی اول زیبایی نمای ساختمان برخورد میکند و افراد را به خود جذب میکند . نمای رومی ساختمان به دلیل معماری تقریبا پیچیده ایی و مصالح های گران قیمت مانند سنگ طبیعی و ... مورد پسند اکثریت می باشد و طرفدارانی زیادی دارد زیرا نما کلاسیک در بین افراد آنها را جزو ساختمان های لوکس و طبقه مرفه جامعه حساب میکنند اما باید قبول داشته باشیم که این نماهای رومی جلوه شهرها را از یکنواختی در آوردند و به آن زیبایی خاصی را دادند و از لحاظ طراحی منحصر به فردی که دارا می باشند بر روی رهگذران که در جلوی آنها عبور میکنند تاثیر گذار می باشد در واقع زمانی که نمای رومی وارد ایران شد به نقل قول از یکی از اساتید کمیته نمای مناطق ، خود رومی ها به نمای رومی می گفتند نمای ایرانی . اگر دقت نموده باشید در کشورهای توسعه یافته نمای ساختمان های آنها مخصوصا نماهای پرتراکم از تناسبات نمای رومی یا کلاسیک استفاده میکنند . در واقع می توان گفت به گفته بعضی از طراحان و سازندگان ایرانی نمای رومی یا کلاسیک بر گرفته از طراحی دو معمار معروف در تهران می باشد که به دلیل کپی کردن از تزیینات و تناسبات دوره کلاسیک و یونان و روم باستان به معماری رومی معروف گشته است البته بیان گر سبک جدید در ایران نمی باشد ولی صندلی و ویژگی مثبت و منفی خودش را دارد و نمی توانیم عنوان بد و خوب را به آن نسبت داد ولی طراحان اعتقاد دارند که این معماری رومی معماری بومی کشور ما محسوب نمی گردد .

از نمونه کارهای بازسازی ساختمان | بازسازی و دکوراسیون داخلی | بازسازی نمای ساختمان شرکت معماری و اجرای دکوراسیون داخلی خبرنگاران دیدن فرمایید

منبع: هیرادانا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11340

به "نما رومی ساختمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "نما رومی ساختمان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نما رومی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید