همراهی رسانه ملی در فضای مجازی با دانش آموزان

به گزارش راه ساری، مسئول قرارگاه رسانه ای وسرپرست اداره کل راهبری اپراتورهای معاونت فضای مجازی در خصوص همراهی رسانه ملی در فضای مجازی با دانش آموزان توضیح داد.

همراهی رسانه ملی در فضای مجازی با دانش آموزان

به گزارش خبرنگاران از معاونت فضای مجازی رسانه ملی، محمد مهدی خاموشیان پیرامون فعالیت اخیر شبکه شیران گفت: معاونت فضای مجازی همزمان با شبکه آموزش سیما برنامه های آموزش دروس مقاطع تحصیلی مختلف را به صورت زنده پخش می کند.

وی ادامه داد: پخش این برنامه طبق جدول زمانبندی و در مقاطع ابتدایی ، متوسطه دوره اول ، متوسطه دوره دوم می باشد و کلیه دروس با آموزش معلمان مدارس و طبق برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش صورت می پذیرد و کلیه معلمان توسط این وزارتخانه انتخاب شدند.

خاموشیان افزود:برنامه آموزشی شبکه شیران هر روز طبق جداول از پیش تعیین شده از 8 صبح الی 17 به صورت زنده پخش می شود. البته این شبکه برنامه های پخش شده را تکرار می کند تا دانش آموزانی که پیروز به تماشا نشدند برنامه را دوباره مشاهده کنند.

سرپرست اداره کل راهبری اپراتورها بیان نمود:مخاطبان در سامانه تلوبیون می توانند شبکه شیران را تماشا کنند و از طریق کچاپ و یا آرشیو برنامه ها به این محتوا دسترسی داشته باشند؛ حتی در تلوبیون، شبکه شیران در ویترین قرار گرفته است و برای پنج میلیون کاربر اعلان (نوتیفیکیشن) ارسال شده است.

مسئول قرارگاه رسانه ای معاونت فضای مجازی توضیح داد: از ماموریتهای شبکه شیران حضور در تمامی عرصه های مهم و خاص مانند اینگونه برنامه هاست و شبکه شیران به صورت 24 ساعته درحال پخش برنامه است.

وی بیان نمود: آرشیو تلوبیون به دو صورت انجام می شود یکی آرشیو ساعتی یا همان کچاپ که در هر دقیقه برنامه های صداوسیما را بصورت اتوماتیک برش داده و ارشیو می کند و دیگری آرشیو محتوایی برنامه ها که براساس محتوا آرشیو می شوند مثل یکی از سریالهای پر مخاطب شبکه دو که اول و اخر سریال کات می شودو بعد برایش صفحه ایجاد می شود. همچنین برنامه های دیگری مثل خندوانه و دورهمی که مخاطب بیشتری دارد هم به همین شکل آرشیو می شوند.

خاموشیان سرپرست اداره کل راهبری اپراتورها اظهار کرد: کار تشخیص اینکه کدام برنامه بیشترین مخاطب را دارد به تشخیص دیتا ، یا سرچ در گوگل و از طریق همکاران متخصص انجام می شود.

او ادامه داد: این روزها بحث آموزش از اهمیت خاصی برخوردار است؛ به همین خاطر بر روی تلوبیون صفحه ایی به نام مدرسه تلویزیونی قرار گرفته است که براساس محتواهای دسته بندی شده مطالب آموزشی را ارائه می دهد.

خاموشیان بیان نمود:برای تمام کاربرانی که از نرم افزار اندروید استفاده می کنند و اپلیکیشن تلوبیون را نصب کرده اند نوتیفیکیشن(اعلان) ارسال شده است که می توانند برنامه های در حال تدریس هر مقطع را از شبکه شیران مشاهده کنند.

آماری که در تلوبیون وجود دارد نشان می دهد برخی محتوایی که بارگذاری شده تا حدود 10هزار بار دیده شده است.

مجله ابوذریون: مجله خبری و تحلیلی

مجله عکس: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8361

به "همراهی رسانه ملی در فضای مجازی با دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراهی رسانه ملی در فضای مجازی با دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید