همکاری نظام پرستاری با پلیس راهور

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر اصغر دالوندی در دیدار با سردار تقی مهری، به بیان ظرفیت ها و توانایی های علمی، آموزشی، پژوهشی و حرفه ای سازمان و 118 هیئت مدیره نظام پرستاری در سراسر کشور پرداخت و افزود: متاسفانه پرستاری در اذهان مردم نیروهای هستند که در بیمارستان ها مشغول انجام خدمات پرستاری و صرفا تحت دستور پزشک هستند و این در حالی است که پرستاران می تواند علاوه بر اینکه در بیمارستان ها در بخش های تخصصی خود، و با هماهنگی پزشک معالج محور کار باشند، می توانند در حوزه پیش بیمارستان و بعد از ترخیص نیز نقش موثر در خدمت به مردم داشته باشند مثل خدمات مراقبت پرستاری در منزل و مراکز سالمندی و توانبخشی به ارائه خدمات به مردم و مددجویان بپردازند.

همکاری نظام پرستاری با پلیس راهور

وی خاطر نشان کرد: پلیس در طی دو دهه اخیر اقدامات مناسب و طرح های مردم نهاد و با ارزشی همچون طرح های همیار پلیس، مرکز فوریت‌های پلیس 110 و همچنین اقداماتی در بخش‌های تیزر های تلویزیونی داشته که تاثیرات فرهنگی مناسبی برای مردم و افزایش آگاهی آنان داشته است.

در این دیدار، رئیس پلیس راهور ناجا از همکاری‌های آموزشی و تحقیقاتی پلیس راهنمایی و رانندگی با سازمان نظام پرستاری استقبال کرد و گفت: این همکاری می تواند در قالب تفاهمنامه‌ای با سازمان نظام پرستاری صورت پذیرد.

وی با اشاره به 5 محور اصلی تصادفات، اظهار داشت: تصادفات بر پنج محور اصلی جاده ، خودرو، انسان، شرایط محیطی و مقررات قرار دارد که انسان نقش کلیدی در بروز این تصادفات دارد.

سردار مهری با بیان اینکه از طرح‌های تحقیقاتی دانشجویان پرستاری حمایت های لازم را می کند، تاکید کرد: طرح‌های تحقیقاتی دانشجویان که به حل مشکلات حوزه پلیس کمک خواهد کرد و اطلاع رسانی اجتماعی را یکی از نقاط مهم و مثبت حضور پلیس در بین مردم دانست.

بر اساس این گزارش، در این دیدار توافق شد، تفاهمنامه مشترک بین سازمان نظام پرستاری و پلیس راهور ناجا در خصوص ضبط برنامه های سلامت محور پرستاری در استودیو خبر پلیس و همکاری در اصلاح رفتارهای پرخطر رانندگان، پیگیری تلفن سه رقمی مراکز مشاوره و خدمات پرستاری و مرکز پاسخگویی شبانه روزی برای کمک به مردم و هدایت و راهنمایی آنها، مورد توجه قرار بگیرد.

zeetova.ir: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: mehrnews.com
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7

به "همکاری نظام پرستاری با پلیس راهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری نظام پرستاری با پلیس راهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید