پلی استیشن آزاد شد! از این پس می توان با ایکس باکس و نینتندو بازی کرد

به گزارش راه ساری، پس از ماه ها، یا شاید بهتر است بگوییم سال ها، بالاخره کسانی که کنسول پلی استیشن دارند می توانند با دیگر پلتفرم ها هم بازی نمایند. این اتفاق از امروز روی پلی استیشن و با بازی فورت نایت (Fornite) شروع خواهد شد؛ اتفاقی که پیشرفت بزرگی را برای صنعت بازی رقم می زند.

پلی استیشن آزاد شد! از این پس می توان با ایکس باکس و نینتندو بازی کرد

سال هاست که برخی بازی های چند نفره را می توان روی ایکس باکس و کامپیوتر، روی ایکس باکس و نینتندو، روی نینتندو و موبایل و کامپیوتر، یا اساسا همه دستگاه ها با یکدیگر، منهای پلی استیشن، تجربه کرد. سونی اجازه نمی داد تا دیگر بازی نماینده های دیگر پلتفرم ها، مشخصا ایکس باکس، با گیمرهای پلی استیشن بازی نمایند. در سال های گذشته شاهد راه اندازی این قابلیت (که اساسا Cross Play نام دارد) روی بازی هایی مثل راکت لیگ بودیم. به لطف کراس پلی، بازی نماینده های راکت لیگ و خیلی بازی های دیگر، می توانستند روی ایکس باکس و کامپیوتر با یکدیگر بازی نمایند. سونی در تمام این سال ها، با اینکه امکان کراس پلی بین کامپیوتر و پلی استیشن را در چند بازی فراهم کرد، هیچ وقت نگذاشت بازی نماینده های پلی استیشن و ایکس باکس با هم بازی نمایند.

با این حال، قضیه زمانی بالا گرفت که فورت نایت، پایش را از صنعت بازی فراتر گذاشت.

فورت نایت، به عنوان محبوب ترین بازی حال حاضر و یکی از بزرگترین بازی های جهان، روی هر پلتفرم بازی و دستگاه الکترونیکی که توان اجرای آن را داشت، عرضه شد. شرکت بازی سازی اپیک گیمز گفت که چون تمام نسخه های فورت نایت روی هر نوع دستگاهی یکسان هستند، در نتیجه تمام بازی نماینده ها باید بتوانند با یکدیگر بازی نمایند. نینتندو و ایکس باکس به هیچ وجه مسئله ای با این موضوع نداشتند و حتی از آن استقبال می کردند. سونی باز هم کوتاه نیامد. بدترین دوره سونی، زمانی بود که فورت نایت روی نینتندو سوییچ عرضه شد. اکانت فورت نایت بازی نماینده ها روی تمام پلتفرم ها یکسان است؛ یعنی می توان روی آیفون بازی و پیشرفت کرد و روی ایکس باکس به بازی کردن ادامه داد. عرضه فورت نایت روی نینتندو سوییچ سر و صدای زیادی راه انداخته بود و همه می خواستند این بازی را (که می توان گفت اساسا بازی کردن آن مد گردیده بود) روی نینتندو سوییچ و به صورت همراه در همه حال تجربه نمایند.

گیمرها فهمیدند که اگر با اکانت فورت نایت خود فقط یک بار روی پلی استیشن بازی نموده باشند، حساب کاربری آن ها قفل گردیده است و دیگر هرگز نمی توانند روی هیچ پلتفرم دیگری لاگین نمایند. این جا بود که دیگر جامعه بازی نماینده ها نتوانستند ساکت بنشینند.

چپ و راست، از خود بازی نماینده ها گرفته تا رسانه های صنعت بازی و حتی شرکت های بزرگ مثل ایکس باکس و بتسدا، به سونی خرده می گرفتند. ایکس باکس و نینتندو در توییتر به یک دیگر دل و قلوه قرض می دادند؛ کارگردان فال آوت می گفت که بازی کارتی جدیدشان را روی پلی استیشن عرضه نمی نمایند، چون نمی گذارد با بقیه بازی نمایند و مجموعه زیادی از تهدیدات و فشارهای دیگر.

با این حال، بالاخره سونی کوتاه آمده است.

جان کودرا (John Kodera)، مدیر کل پلی استیشن، ساعتی پیش این خبر را در قالب یک بیانیه اعلام نمود: پس از آنالیز های طولانی و پیچیده، پلی استیشن راهی برای فعال کردن کراس پلی برای برخی بازی ها پیدا نموده است. می دانیم که بازی نماینده های پلی استیشن4 مدت زیادی منتظر چنین خبری بودند و ما هم از صبر آن ها در این مدت زمانی که به دنبال یک راه چاره بودیم، تشکر می کنیم.

او ادامه داده است: در قدم اول، بازی نماینده های فورت نایت می توانند روی پلی استیشن4، اندروید، iOS، نینتندو سوییچ، ایکس باکس، کامپیوتر و مک با یکدیگر به صورت آزمایشی بازی نمایند.

سونی برای انجام این کار، ظاهرا مجبور گردیده است قوانین قدیمی خودش را زیر پا بگذارد. مدیر پلی استیشن ادامه داده: در طول 24 سال گذشته، ما کوشش نموده ایم با دیدگاه خاص پلی استیشن بهترین تجربه از بازی کردن را ارایه دهیم. با این حال، کراس پلی امروز ارزش مهمی برای بازی نماینده های ما دارد. در همین راستا، ما آنالیز بزرگی نسبت به ساختار تجاری خود داشته ایم، و در آینده می خواهیم این پلتفرم را باز کنیم.

کودرا گفته که این تغییرات برای پلی استیشن بسیار بزرگ است و در حال حاضر، مشغول آماده سازی تمام بخش های شرکت برای پشتیبانی از این موضوع هستند. او هم چنین می گوید که درباره دیگر بازی ها و جزییات قابلیت کراس پلی در آینده و پس از انجام آنالیز های بیشتر، صحبت خواهند کرد.

اگر همه چیز به خوبی پیش رود، در آینده ای نزدیک احتمالا می توانید روی پلی استیشن و ایکس باکس با یکدیگر Call of Duty و Destiny بازی کنید، می توانید با دوستان خود در پلتفرم های مختلف و کنسول های مختلف Rainbow Six یا The Division بزنید یا حتی Overwatch بازی کنید.

البته این ها فعلا در حد آرزوهای ما باقی می مانند و به این زودی های همه صنعت بازی با یکدیگر دوست نمی شوند و همه چیز آن طور که می گویند گل و بلبل نمی گردد. بازی هایی که بدون شک کراس پلی خواهند داشت، عناوینی مثل The Elder Scrolls: Legends یا The Elder Scrolls: Blades هستند؛ یا شاید نقش آفرینی های آنلاین کلان و بازی های سبک بتل رویال. با این حال، همین سبک بتل رویال که به تازگی به Call of Duty: Black Ops 4 هم آمده است، ظرفیت بزرگی برای راه اندازی کراس پلی دارد.

در نتیجه دور از ذهن نیست که بببینیم شماره سال جاری ندای وظیفه هم کراس پلی داشته باشد.

در هر صورت، امشب اتفاق بزرگی در صنعت بازی افتاد؛ اتفاقی که بخش بزرگی از آن را مدیون فورت نایت هستیم؛ حتی اگر خود بازی چنگی به دل نمی زند.

zeetova.ir: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 259

به "پلی استیشن آزاد شد! از این پس می توان با ایکس باکس و نینتندو بازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن آزاد شد! از این پس می توان با ایکس باکس و نینتندو بازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید