پل تمام معلق شیشه ای اردبیل با حضور رئیس جمهور رونمایی می گردد ، ویژگی های پل شیشه ای رودخانه هیرچایی

به گزارش راه ساری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 6 پروژه مهم حوزه گردشگری در جریان سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به استان اردبیل به بهره برداری می رسد.

پل تمام معلق شیشه ای اردبیل با حضور رئیس جمهور رونمایی می گردد ، ویژگی های پل شیشه ای رودخانه هیرچایی

خبرنگاران: نادر فلاحی با بیان اینکه این پروژه ها با صرف 360 میلیارد ریال برای افتتاح در جریان سفر رئیس جمهوری به اردبیل آماده سازی شده است گفت: این پروژه ها شامل هتل، هتل آپارتمان، واحد پذیرایی و مجتمع آبدرمانی و مراکز اقامتی است که در شهرستان های اردبیل، نیر و مشگین شهر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل پروژه پل معلق تمام شیشه ای هیر را یکی از پروژه های آماده افتتاح در جریان سفر رئیس جمهوری اظهار داشت.

فلاحی با اشاره به اهمیت این پروژه ها در توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در استان اردبیل به ایرنا گفت: با فعالسازی این پروژه ها 89 نفر به طور مستقیم مشغول به کار می شوند.

رئیس جمهوری اواخر شهریور ماه و یا اوایل مهر ماه به اردبیل سفر می نماید.

به گزارش خبرنگاران، نخستین پل معلق تمام شیشه ای قوسی شکل دنیا توسط مهندسان ایرانی اجرایی و عملیاتی شده و هیچ عنصر خارجی در طراحی و ساخت آن دخیل نبوده است. این پل که می تواند گردشگران زیادی را به این شهر استان اردبیل بکشاند با تامین زیرساخت های مورد احتیاج از سوی دستگاه های متولی به زودی افتتاح می گردد.

طول اولین پل معلق تمام شیشه ای خاورمیانه که روی رودخانه هیرچایی به بهره برداری می رسد 208 متر ، عرض آن 1/5 متر و ارتفاع آن 100 متر است.

یکی از فازهای این پروژه پل شیشه ای بوده و بقیه نیز شامل مجتمع های تجاری، خدماتی و رفاهی خواهد بود.

پل معلق و زیبای مشگین شهر نیز در استان اردبیل مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: چمدان
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4451

به "پل تمام معلق شیشه ای اردبیل با حضور رئیس جمهور رونمایی می گردد ، ویژگی های پل شیشه ای رودخانه هیرچایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل تمام معلق شیشه ای اردبیل با حضور رئیس جمهور رونمایی می گردد ، ویژگی های پل شیشه ای رودخانه هیرچایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید