چرا آنتونوف برای مسافران مناسب نیست؟

به گزارش راه ساری، معاون سابق استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی اظهار داشت: اگر آنتونوف نتواند ایمنی و رفاه مسافر را حفظ کند نباید به آن صلاحیت پرواز داده گردد و برای پروازهای مسافری مناسب نیست.

چرا آنتونوف برای مسافران مناسب نیست؟

فرامرز سروی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه آنتونوف و هر هواپیمای دیگری باید بتواند ایمنی و رفاه مسافر را در برداشته باشد، اگر این هواپیما مشکلاتی از جمله خدمات پس از فروش، قطعات و... از سوی شرکت سازنده داشته باشد و نتواند رفاه مسافران را تأمین کند نباید به آن اجازه پرواز داد.

وی اضافه نمود: هر هواپیمایی که توان پرواز پیدا می نماید و صلاحیت پرواز را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ می نماید باید ایمنی و رفاه مسافر را بتواند تأمین کند و از سویی دیگر باید ملزومات نگهداری هواپیما را نیز بتواند در خود داشته باشد.

معاون سابق استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی ادامه داد: یکی از ملزومات در زمینه نگهداری هواپیما تأمین به موقع قطعات و خدمات مورد احتیاج یک هواپیما و از سوی دیگر باید دستورالعمل ها و نشریات فنی آن هواپیما دائما به روز گردد. به عنوان مثال اگر یک هواپیمای بویینگ یا ایرباس در نقطه ای از جهان با مشکل روبرو گردد به سرعت دلیل آن حادثه را آنالیز نموده و از طرف سازنده به همه کشورهایی که این هواپیما را دارند نشریات فنی و دستورالعمل های جدیدی را اعلام می نمایند که برای پیشگیری از تکرار آن حادثه لازم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آنتونوف دیگر توسط سازنده اوکراینی خود ساخته نمی گردد و به گفته کارشناسان پشتیبانی فنی مناسبی از آن صورت نمی گیرد، اظهار کرد: اگر این گونه باشد و آنتونوف نتواند پشتیبانی فنی لازم را به ایران ارائه دهد باید خودمان بتوانیم به وسیله کارخانه های داخلی مانند شرکت هسا این کار را انجام دهیم در غیر این صورت نباید اجازه پرواز به آنتونوف داده گردد.

سروی توضیح داد: یکی از مهمترین نکاتی که باید در صدور صلاحیت پرواز به آن توجه کرد ایمنی و رفاه مسافر است که باید رعایت گردد و اگر این نکات در کنار معیارها و پارامترهای تعمیر و نگهداری مسئله ای نداشته باشد یک هواپیما قابلیت پرواز پیدا می نماید.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6122

به "چرا آنتونوف برای مسافران مناسب نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آنتونوف برای مسافران مناسب نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید