چرا جف بزوس با کتاب فروشی آمازون کارش را آغاز کرد

به گزارش راه ساری، جف بزوس مالک و موسس سایت و فروشگاه آنلاین آمازون اولین بار در سال 1994 فروشگاه آنلاین خود را با فروش کتاب شروع کرد. به تازگی ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد چرا او کارش را شروع کرد.

چرا جف بزوس با کتاب فروشی آمازون کارش را آغاز کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فست کامپنی، جف بزوس مالک و موسس سایت و فروشگاه آنلاین آمازون نخستین بار در سال 1994 فروشگاه آنلاین خود را با فروش کتاب آغاز کرد تا چند وقت پیش کسی نمی دانست چرا او این سایت را با فروش کتاب افتتاح کرد. در سال های گذشته بارها تحلیل های مختلفی درباره چرایی این اجرا شده است ولی اخیراً ویدیویی از صحبت های بزوس در فضای مجازی پخش شده است که به همه این سوال ها پاسخ داده است.

در دهه 90 میلادی محبوب ترین کالاهای فروش رفته در بازار آمریکا کتاب و سی دی موسیقی بود ولی بزوس کتاب را برای فروشگاه نوپای خود انتخاب کرد. در این ویدیوی قدیمی مربوط به 22 سال پیش مالک سایت آمازون در یک کنفرانس برگزار شده در جمع کتابداران آمریکایی علت آغاز کارش را با کتاب شرح می دهد.

بزوس جوان در کنفرانس کتابداران آمریکایی در سال 1997 می گوید: قبل از افتتاح آمازون در نیویورک برای یک موسسه اقتصادی اعتباری کار می کردم و در آن شهر متوجه شدم که کاربران وب در حال افزایش هستند و ایده فروش کتاب به ذهنم رسید ولی بین دو کالای موسیقی و کتاب مردد بودم. من کتاب را انتخاب کردم چون با وجود اینکه موسیقی در دهه 90 جزء محبوب ترین آیتم های بازار آمریکا بود ولی به وسعت و اندازه بازار کتاب نبود.

هرچند موسیقی محبوب بود و سرمایه گذاری در این حوزه می توانست پیروز گردد. 200 هزار سی دی موسیقی در روز در آن سال ها فروش می رفت ولی من کتاب را انتخاب کردم چون در آن سال 3 میلیون کتاب در کل دنیا چاپ می شد که تنها نیمی از آن مربوط به کتاب های انگلیسی زبان بود. پس وسعت کتاب بیشترین بود.

بزوس در این کنفرانس خطاب به کتابداران می گوید کتاب وسعت بسیار بیشتری از کالاهای دیگر دارد. در همه زمینه ها و مشاغل کتاب چاپ می گردد و هیچ کالای دیگری در این ابعاد وجود ندارد.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7088

به "چرا جف بزوس با کتاب فروشی آمازون کارش را آغاز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا جف بزوس با کتاب فروشی آمازون کارش را آغاز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید