چه کسی برنده توپ طلای 2018 می گردد؟

به گزارش راه ساری، لوکا مودریچ برنده جایزه بازیکن سال فیفا یکی از 30 نفر باقی مانده در فهرست نامزدهای نهایی توپ طلا است و باید با امثال کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و محمد صلاح رقابت کند. در این رقابت نباید ستاره های تیم ملی فرانسه مثل گریزمان و امباپه را هم فراموش کرد که نقش پررنگی در قهرمانی این تیم در جام دنیای روسیه داشتند. مودریچ که به همراه تیم ملی کرواسی نایب قهرمان دنیا شد، برای رسیدن به جایزه فیفا رونالدو و صلاح را شکست داد. رونالدو سال قبل برای پنجمین بار این جایزه را برد و مسی نیز پنج بار توپ طلا را به خود اختصاص داده.

چه کسی برنده توپ طلای 2018 می گردد؟

فیفا در سال 2016 از توپ طلا جدا شد تا خودش جایزه بدهد، برنده توپ طلای مجله معتبر فرانس فوتبال 12 آذر اعلام می گردد.

  • رونالدو؛ توپ طلای بی رقیب 2016
  • فلش بک: آینده رونالدو بعد از توپ طلای پنجم چه خواهد شد؟

    گرت بیل بال رئال مادرید و تیم ملی ولز و کوین دبروین هافبک تیم ملی بلژیک و منچسترسیتی از جمله چهره های سرشناس این فهرست 30 نفره هستند. بیل که در فینال فصل قبل لیگ قهرمانان دو گل زد-که یکی قیچی برگردان فوق العاده ای بود- در کنار دیگر هم تیمی هایش در ترکیب قهرمان سه دوره اخیر لیگ قهرمانان یعنی کریم بنزما، رافائل واران، ایسکو، مارسلو و سرخیو راموس در این فهرست جای گرفته. دبروین هم به خاطر نقش موثرش در قهرمانی سیتی در لیگ برتر و همچنین سومی بلژیک در جام دنیای انتخاب شده، نام ادن آزار دیگر ستاره تیم ملی بلژیک نیز به چشم می خورد.

    از تیم ملی فرانسه که قهرمانی دنیا را به دست آورد، آنتوان گریزمان، انگولو کانته، پل پوگبا و کیلیان امباپه در فهرست 30 نفره قرار دارند. هری کین برنده کفش طلای جام دنیای از جمله کسانی است که انتخاب شده. سرخیو آگوئرو، نیمار، ادینسون کاوانی و لوییس سوارس چهار مهاجم اهل آمریکای جنوبی هستند که در فهرست 30 نفره جا دارند به همراه روبرتو فیرمینو و دیگو گودین، مدافع اروگوئه که با اتلتیکومادرید قهرمان لیگ اروپا شده.

    چهار دروازه بان هم در این فهرست قرار دارند: تیبو کورتوآ(بلژیک و رئال مادرید)، آلیسون بکر(برزیل و لیورپول)، هوگو لوریس(فرانسه و تاتنهام) و یان اوبلاک(اسلوونی و اتلتیکومادرید). سه نفر دیگر ماریو مانجوکیچ، سادیو مانه و ایوان راکیتیچ هستند.

    سال جاری برای نخستین بار توپ طلا به زنان هم تعلق می گیرد و لیون فاتح لیگ قهرمانان اروپا در 15 نفر فهرست نهایی 7 نماینده دارد. همچنین جایزه بهترین بازیکن زیر 21 سال برای نخستین بار اهدا می گردد و کیلیان امباپه، بهترین بازیکن جوان جام دنیای و ستاره پاری سن ژرمن تقریبا بدون رقیب است.

    توپ طلا که نخستین بار در سال 1956 به استنلی متیوز انگلیسی رسید، با رای روزنامه نگاران از سراسر دنیا داده می گردد. -

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 368

به "چه کسی برنده توپ طلای 2018 می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی برنده توپ طلای 2018 می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید