چگونه می توانیم با موفقیت و به صورت تضمینی زندگی را برای خود سخت و سخت کنیم؟!

به گزارش راه ساری، چند وقت پیش، تیتری شبیه به این را در اپلیکیشن فلیپ بورد دیدم، به نظرم تیتر جذابی آمد، اما به خاطر کندی اینترنت، مطلب باز نشد.

چگونه می توانیم با موفقیت و به صورت تضمینی زندگی را برای خود سخت و سخت کنیم؟!

اما تیتر به نظرم آنقدر جذاب آمد که با خودم گفتم که پیش خودم فکر کنم که در موردش چه می توانم بنویسم و چیزهایی را که به ذهنم می رسد، فهرست کنم:

1- از ابراز احساسات خست بورزید و بی موقع خجالتی باشید

عابری، سگ خانگی جذابش را دارد در خیابان گردش می دهد و شما زیرچشمی مفتون زیبایی و بازیگوشی سگ شده اید، اما به خودتان می گویید که یک لبخند ساده زدن به رهگذر، از ابهت شما می کاهد. اصلا نگاهتان را هم می دزدید.

همکارتان لباس زیبایی به تن دارد، به او نمی گویید که چقدر خوش سلیقه است.

رویدادی ناراحتتان کرده و شما برای اینکه آدم احساساتی و تکانه ای به نظر نرسید به دوستان نزدیکتان نمی گویید که چقدر ناراحت شده اید.

2-چسبیدن به یک زندگی تکراری و خسته کننده

هر روز با زحمت خودتان را راضی می کنید که سر کار غیرجذاب و احتمالا کم درآمد خود می روید و در شرایطی که می توانید با چند ماه سختی کار مستقل یا متفاوتی شروع کنید، به خاطر واهمه از ایجاد تغییر یا محافظه کاری، چشم باز می کنید و می بینید سالهاست که در همان کار اول، استعداد و خلاقیت شما در حال هرز رفتن است.

3-با آدم های سمی معاشرت می کنید

بارها و بارها آزمایش کرده اید که چند دقیقه هم صحبتی با شخصی، به شدت شما را زیر و رو می کند و از شما آدمی شکاک و بدون اعتماد به نفس می سازد، اما همچنان راهی برای خلاص شدن از دست اینگونه آدم های سمی پیدا نمی کنید.

4-برای تایید افراد پیرامونی و نه به چنگ آوردن خوشبختی از دید خودتان تلاش می کنید

احتمالا هر چقدر هم شما تلاش کنید، نمی توانید نظر موافق همه را به دست بیاورید. مردم طوری هستند که در هر حال چیزی برای غیبت پیدا می کنند.

تنها شما هستید که خودتان را بهتر از هر کس دیگری می شناسید. خوشبختی تعریفی کاملا درونی دارد. وقتتان را برای به دست آوردن تایید و تحسین دیگران تلف نکنید.

5-کم مسافرت می روید و یا به مسافرت های تکراری می روید

مسافرت های کسل کننده را به کناری بگذارید. این دفعه به جای مسافرت به یک شهر، یک تور طبیعت گردی برای خودتان ترتیب بدهید. به جای هتل های معمول، زیر چادر بخوابید یا در یک خانه قدیمی هتل شده، بخوابید. اصلا جاهایی را کشف کنید که کمتر کسی به آنها می رود!

6-به هنر و معنویت توجه نمی کنید

زندگی تان در کار و بعدش کمی وب گردی یا فیلم تماشا کردن خلاصه شده. هیچ وقت کار متفاوتی نکرده اید، مثلا ورزش جدیدی را فرانگرفته اید، به کلاس خوشنویسی نرفته اید، یک زبان خارجی جدید را دست کم به صورت مقدماتی هم شده، یاد نگرفته اید.

7-کودکی هایتان را تکرار نمی کنید

کودک درونتان را بازیابی کنید. کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان بخرید یا با کودکتان نقاشی کنید. کتاب های داستان بچه ها را برای خردسالان بلند بلند بخوانید و با آنها بازی های بچه هاه کنید.

8-موسیقی های تکراری گوش می کنید

کمی به خودتان زحمت بدهید و نواهای و سبک های جدید موسیقی که با سلیقه تان هماهنگ هستند، پیدا کنید. نمی شود که همه اش همان فهرست محدود ترانه های و موسیقی هایتان را گوش کنید. هنرمندان جدیدی پیدا کنید و دنبالشان کنید.

9-کابوس ها و بدبیاری های زندگی تان را مدام نشخوار فکری می کنید

تا فرصتی پیش می آید که تنها باشید، فلش بک ناگزیر به گذشته می زنید و لحظات سخت زندگی و ناکامی هایتان را مرور می کنید. این را می شود با نگاه مثبت و ترفندهایی انجام نداد. مثلا می توانید در گوشی تان عکس هایی از لحظات شاد زندگی و موفقیت هایتان بگذارید و هر وقت خاطرات بد گذشته به شما هجوم آوردند، این عکس ها را مرور کنید.

10-بیش از حد فروتنی می کنید و شایستگی هایتان را به صورت معقول به رخ نمی کشید

دنیای کنونی ما دنیای شتاب زده ای است. شاید زمانی فکر می کردید که به تدریج همه متوجه مهربانی یا اندیشه های خوب شما یا مهارت های حرفه ای شما می شوند. اما راستش فروتنی زیاد هم همراه خسران و زیان است. گاهی به رخ بکشید که اگر شما نبودید، شاید فلان کار به راستا اشتباهی می افتاد، بگویید که چقدر در مقابله به بحران ها کارآمد بوده اید.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6690

به "چگونه می توانیم با موفقیت و به صورت تضمینی زندگی را برای خود سخت و سخت کنیم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه می توانیم با موفقیت و به صورت تضمینی زندگی را برای خود سخت و سخت کنیم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید