کاشت درخت های ارس و زرشک کوهی راهی برای مقابله با خشکسالی

به گزارش راه ساری، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: کاشت درخت های ارس و زرشک کوهی یکی از راه های مقابله با خشکسالی در این استان است.

کاشت درخت های ارس و زرشک کوهی راهی برای مقابله با خشکسالی

کامبیز انصاری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به این که این استان ذخیره گاه ژنتیک گونه درخت ارس در کشور محسوب می گردد، اضافه نمود: جنگل ارس در این استان از نوع جنگل های تنک و سطح رویشی این گونه درختان در این استان از پنج تا 25 درصد است.

صابری اظهار کرد: درخت ارس دارای عمری طولانی است که تکثیر آن نیز بسیار سخت است به طوری که به ازای هر 100 بذر، تعداد پنج بذر سبز می گردد و روش سبز شدن بذرها نیز اینگونه است که در سال اول بذرها در فضای آزاد قرار داده می شوند، در سال دوم همان بذرها باید مابین ماسه ها قرار گیرند و در سال سوم این بذرها سبز می شوند.

وی گفت: ارتفاع درخت های ارس در سال اول حدود پنج سانتی متر است اما ارتفاع ریشه های آن به 30 سانتی متر می رسد که در حفظ منابع آبی و خاکی بسیار مهم است.

این مقام مسئول در ادامه کاشت درختان زرشک کوهی را در عرصه های منابع طبیعی استان را از دیگر گونه های مقاوم به خشکی دانست و گفت: هم اکنون در حال گسترش درختان زرشک کوهی در عرصه های منابع طبیعی با مشارکت مردمی هستیم.

وی سنجد را یکی دیگر از گونه های مقاوم به خشکی برشمرد و اضافه نمود: کاشت این درختان نیز با مشارکت مردم در حال اجرا است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ادامه داد: گونه گیاه باریجه نیز از نوع گیاهان مرتعی هستند که در مقابل خشکی و کم آبی پاسخ داده است.

وی گفت: باید مراکز پژوهشی و تحقیقاتی برای مقابله با خشکسالی به یاری ما بیایند و گونه های مقاوم به خشکی را معرفی نمایند و این اداره کل نسبت به کاشت آن ها اقدام کند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 933

به "کاشت درخت های ارس و زرشک کوهی راهی برای مقابله با خشکسالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت درخت های ارس و زرشک کوهی راهی برای مقابله با خشکسالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید