کاشی شیشه ای، بهترین پوشش برای دیوار آشپزخانه

به گزارش راه ساری، اگر تا به حال به فکر تعویض دیوارپوش آشپزخانه افتاده اید، ممکن است کاشی شیشه ای جزء محبوب ترین گزینه های شما بوده باشد. هنگامی که به جدیدترین مجله های بازسازی منزل نگاه می اندازید، می بینید که استفاده از کاشی های شیشه ای برای پوشش دیوارهای اصلی بسیار رایج شده است.

کاشی شیشه ای، بهترین پوشش برای دیوار آشپزخانه

کاشی های شیشه ای گزینه ای ایده آل محسوب می شوند اما قبل از استفاده از آنها، شاید فکر کنید اگر به آنها علاقمند نباشید و بخواهید آشپزخانه را به ظاهر قبلی برگردانید، متحمل هزینه و زحمت زیادی خواهید شد، اما در واقع اینگونه نیست. در ادامه این مطلب از ما به بررسی پوشش دیوار آشپزخانه با کاشی هایی از جنس شیشه می پردازیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم استفاده از کاشی های شیشه ای در آشپزخانه

  1. تقریباً امکان شکستن انواع کاشی وجود دارد اما کاشی های شیشه ای چون به صورت عمودی قرار می گیرند چندان در معرض آسیب نیستند. ممکن است وسیله ای سنگین مانند میکسر و مخلوط کن از دستتان سُر خورده و به آنها برخورد کند، در این صورت احتمال شکستن کاشی ها وجود دارد اما بسیار کم است.
  2. سعی کنید این کاشی ها را با مصالح دیگر ترکیب کنید، لازم نیست کل کاشی ها براق باشند. شما می توانید از کاشی های براق و سرامیک مترو در کنار هم استفاده نمائید. لازم نیست همیشه از کاشی های موزاییکی شیشه ای استفاده کنید. کاشی موزاییکی طرفداران زیادی دارد، خصوصا هنگامی که دیوار پشت اجاق آشپزخانه با این کاشی ها پوشیده شود. اما تمام کاشی های شیشه ای، موزاییکی نیستند.
  3. شما می توانید کاشی های شیشه ای را در سایز های متعدد از سایز بسیار کوچک گرفته تا بزرگ پیدا کنید. سایز و اندازه ای را در نظر بگیرید که به آسانی با دیوار شما هماهنگ شود. برای سهولت کار، از کاشی هایی استفاده کنید که جای نصب کردن دارند.
  4. نصب کاشی های شیشه ای به دو صورت انجام می گیرد. شما می توانید از کاشی های شیشه ای که توری نصب دارند و آنهایی که بدون توری نصب می شوند استفاده کنید. برای نصب کاشی هایی که توری مخصوص دارند، شما باید کاشی ها را درون توری قرار دهید و از این طریق کاشی ها به طور یکسان بر روی دیوار پخش می شوند و ظاهر یکدستی به دیوار می بخشند. در مقابل کاشی های بدون توری زمان بیشتری برای نصب صرف می کنند. خبر خوش در مورد این کاشی ها این است که شما گزینه های دیگری از رنگ و طرح دارید و دیگر لازم نیست کاشی های یکدست بخرید.
  5. شما می توانید از کاشی های ساخته شده از شیشه های بازیافتی استفاده کنید، این کاشی ها گزینه ای مناسب هستند که در زنجیره زیستی و بازیافتی استفاده می شوند. این کاشی ها به فضای آشپزخانه شما هویتی خاص می بخشند که در کاشی های دیگر موجود نیست و این خود ایده ای هوشمندانه برای آشپزخانه شما محسوب می شود.
  6. با کاشی های شیشه ای به آشپزخانه خود ظاهری دائمی ببخشید و در نصب آنها از مواد چسبنده قوی استفاده کنید. شما نمی توانید بعد از چند روز نظر خود را عوض کرده و کاشی های دیگری بر روی دیوار اصلی آشپزخانه قرار دهید، مگر اینکه بخواهید همه چیز را از نو شروع کنید.
  7. هنگامی که برنامه و ایده خود را تعیین نمودید، در ابتدا سعی کنید کاشی ها را بر روی یک میز بچینید تا ببینید چه رنگ و طرحی با یکدیگر هماهنگی پیدا می کنند.
  8. اگر دکور آشپزخانه شما تک رنگ است، یک دیوارپوش بین کابینتی محو و یا ترکیبی، نمای آشپزخانه شما را بهبود می بخشد. تمام کاشی هایی که استفاده می کنید، تیره یا روشن، جز رنگ اصلی شما خواهند شد.
  9. اگر دیوار اصلی پشت اجاق گاز شما فضای زیادی دارد، می توانید طرح های متنوعی از کاشی را به عنوان دیوارپوش به کار ببرید و در عین حال از ایجاد شلوغی پرهیز کنید. مثلا، می توانید از کاشی های شیشه ای همراه با فویل مسی استفاده کنید و مرزی ایجاد نمائید که چند اینج به داخل لایه اصلی دیوار برسد. به جای بوجود آوردن یک فریم طولانی و تک، می توانید از رنگ برای فریم خود استفاده کنید یا چند فریم یا مکعب هماهنگ به کار ببرید.

ایده های استفاده از کاشی های شیشه ای در آشپزخانه

  • استفاده از الگوی موج دار

الگوی موج دار هم برای دیوارپوش حمام و هم آشپزخانه مناسب می باشد. برای ایجاد خطوط بر سطح، از کاشی های کوچک شیشه ای و رنگ های مختلف آن استفاده کنید. بهترین رنگ ها، دو رنگ سبز و زرد هستند و به شما نمایی می دهند که یادآور مزارع کشاورزی بر روی تپه ها می باشند.

از همین تکنیک برای رسیدن به تم های تند و شاد ولی با رنگ قرمز استفاده کنید. اگر در آشپزخانه خود نقطه ای مرکزی می خواهید، به فرض مثال می توانید با دست خود خوشه ای از گندم را بر روی یک کاشی نقاشی کنید.

  • استفاده از الگوی تیره روشن و رنگین کمانی

کاشی موزاییک شیشه ای برای دیوارپوش آشپزخانه بسیار مناسب است. شما می توانید یک طرف آشپزخانه را روشن یا تیره کنید و هر چقدر به فضای دیوار پشت اجاق می رسید، رنگ ها را تیره تر یا روشن تر نمائید. از افکت رنگین کمان برای دیوار اصلی، به همین روش می توانید استفاده کنید. در این روش، از بیشتر رنگ های رنگین کمان استفاده می شود و شما به رنگی شاد و تند می رسید.

  • استفاده از کاشی های رنگی

استفاده از کاشی های رنگی در طراحی آشپزخانه هایی که از کابینت های سفید رنگ در آن ها استفاده شده است، باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی می شود.

  • استفاده از کاشی های تیره رنگ

یکی از روش هایی که می توان به وسیله آن به طراحی منحصربفردی دست پیدا کرد، استفاده از کاشی هایی است که رنگ تیره دارند. استفاده از آن ها در طراحی آشپزخانه های مدرن بسیار کاربرد داشته و باعث ایجاد عمق در فضای آشپزخانه می شود.

  • استفاده از طراحی ساده

طراحی ساده در هر قسمتی از خانه همیشه زیبایی خود را حفظ کرده و هیچ گاه قدیمی نمی شود. از این رو بهتر است برای طراحی آشپزخانه نیز از یک طراحی ساده و کاربردی استفاده نمایید. به همین منظور پیشنهاد ما به شما استفاده از کابینت های چوبی در کنار این کاشی ها می باشد. استفاده از این کابینت ها در کنار کاشی نه تنها از سادگی برخوردار است، بلکه باعث ایجاد زیبایی در آشپزخانه می شود.

  • استفاده از رنگ های خاکستری و آبی

رنگ خاکستری به عنوان رنگی خنثی شناخته می شود و با همه رنگ ها تطبیق پذیری دارد. استفاده از این رنگ در کنار رنگ آبی باعث ایجاد فضایی چشم نواز می شود. به همین خاطر این امکان وجود دارد که از کاشی های خاکستری رنگ در کنار رنگ آبی در آشپزخانه استفاده نمایید. به این منظور می توانید از صندلی های آبی رنگ در آشپزخانه استفاده کنید. به طور قطع انجام این کار باعث ایجاد نمایی متفاوت در آشپزخانه می شود.

  • استفاده از رنگ های سیاه و سفید

در جهت طراحی آشپزخانه ای لوکس، پیشنهاد ما استفاده از رنگ های سیاه و سفید می باشد. به این منظور بهتر است از کاشی های سیاه و سفید در کنار کابینت های سیاه استفاده نمایید. انجام این کار باعث می شود آشپزخانه ای لوکس در اختیار داشته باشید.

  • استفاده از کاشی در طراحی بوهمیا

اگر در طراحی آشپزخانه خود از این سبک استفاده کرده اید، می توانید از کاشی های خاکستری یا سفید استفاده نمایید. اگرچه این کاشی ها به نظر ساده می آیند اما نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه ایجاد می کنند.

  • استفاده از موزاییک های تزئینی

استفاده از موزاییک های تزئینی در قسمت دیوار بین کابینتی باعث ایجاد نمایی مدرن می شود. استفاده از این موزاییک ها باعث افزودن بافت، طرح و رنگ به آشپزخانه می شود. برای ایجاد زیبایی بیش تر این امکان وجود دارد که از تلفیق موزاییک و کاشی های شیشه ای استفاده نمایید.

  • استفاده از کاشی های طرح دار

استفاده از کاشی های طرح دار نه تنها باعث ایجاد نمایی رنگی می شود، بلکه استفاده از آن ها به فضای آشپزخانه عمق می بخشد. برای استفاده از این تایل ها و انواع طرح دار آن ها، گزینه های زیادی در مقابل شما وجود دارد و شما می توانید با توجه به سایر رنگ های به کار رفته در آشپزخانه و سلیقه شخصی نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.

قیمت کاشی شیشه ای

قیمت کاشی شیشه ای در بازارهای مختلف، متنوع است. عواملی که تعیین کننده قیمت این محصول هستند به چند دسته تقسیم بندی می شوند. هر چه سایز، ابعاد و اندازه کاشی بزرگتر باشد، از قیمت بیشتری نیز برخوردار است. نوع لعاب نیز از عوامل مهم در تنوع قیمت این محصول بشمار می آید. شما می توانید برای دیدن قیمت انواع کاشی ها به بخش قیمت کاشی مراجعه فرمایید.

نکات پایانی

استفاده از کاشی های شیشه ای به جای انواع قدیمی آن از جمله ایده هایی است که می توانید در طراحی آشپزخانه استفاده نمایید. این کاشی ها در انواع ساده، طرح دار و رنگ های مختلف وجود دارند و باعث ایجاد نمای متفاوتی در آشپزخانه می شود. از این کاشی ها می توان در تمامی قسمت های آشپزخانه استفاده کرد. برای مثال می توان از آن ها بر روی دیوار آشپزخانه، دیوار پشت اجاق گاز، دیوار بین کابینتی و غیره استفاده کرد.

از آن جایی که این کاشی ها حالت درخشنده دارد و باعث بازتاب نور می شوند، استفاده از آن ها درآشپزخانه های کوچک باعث بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه می شود. با مراجعه به مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین می توانید به ایده هایی در زمینه چگونگی استفاده از این کاشی ها در آشپزخانه دست یابید.

آیا شما در طراحی آشپزخانه خود از کاشی های شیشه ای استفاده کرده اید؟

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10973

به "کاشی شیشه ای، بهترین پوشش برای دیوار آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشی شیشه ای، بهترین پوشش برای دیوار آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید