کراس اوور KMC X5 کرمان موتور با این مشخصات به بازار می آید

به گزارش راه ساری، کراس اوور KMC X5 نسخه فیس لیفت جک S5 کرمان موتور است. KMC X5 که در بازار خودرو چین با اسامی سهول X6 و JAC JS6 نیز شناخته می گردد با موتور 1/5 لیتری توربو به قدرت 172 اسب بخار به بازار می آید. هنوز تعیین نیست که با آغاز عرضه این خودرو به وسیله کرمان موتور، آیا فراوری جک S5 متوقف خواهد شد یا کراس اوور KMC X5 به عنوان محصولی نو در کنار سایر خودروهای برند KMC به فروش می رسد.

کراس اوور KMC X5 کرمان موتور با این مشخصات به بازار می آید
آنالیز KMC X5 کرمان موتور در کانال یوتیوب بیت ران

بیت ران - محمد فتح اللهی - به علت آنکه جک S5 پس از سال ها عرضه به وسیله کرمان موتور، موقعیت مناسبی در بازار دست دوم ها دارد، خداحافظی با آن به وسیله خودروساز کرمانی ریسک بسیار بالایی دارد.

اما از سوی دیگر کرمان موتور می تواند با تغییر بعضی ماژول های خط فراوری جک S5، کراس اوور KMC X5 را نیز فراوری کند. از همین رو، احتمالاً کراس اوور KMC X5 به قیمت بالاتری در بازار خودرو ایران مشاهده خواهد شد.

نمونه های اولیه نسخه فیس لیفت جک S5 ماه ها قبل وارد محوطه کرمان موتور شد. در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو مشهد، KMC X5 به عنوان خودرویی تازه به معرض نمایش عایدی. اما هنوز قیمت و شرایط فروش آن از سوی کرمان موتور اعلام نشده است.

تفاوت های ظاهری KMC X5 با جک S5

بیشترین تغییرات و به روز رسانی ها برای کراس اوور KMC X5 در بخش جلوی این خودرو چینی مشاهده می شود. چراغ های جلو براساس ترند طراحی خودروهای تازه به صورت دوگانه طراحی شدند تا چراغ های اصلی در مجموعه سپر قرار گیرند و چراغ های روشنایی روز در بالای آنها مشاهده شوند.

ورودی هوای موتور در سپر جلو بسیار بزرگ تر از گریل جک S5 است. با نگاهی دقیق تر به این ورودی هوا می توان مشاهده کرد که بسیاری از بخش های لانه زنبوری آن فیک هستند و تنها بخش کوچکی از این مجموعه، هوا را به سمت موتور و رادیاتور راهنمایی می نمایند.

به طور قطع می توان بیان کرد که ظاهر کراس اوور KMC X5 در مقایسه با جک S5 جسورتر است. اما اینکه این جسارت به معنای زیبایی بیشتر است به نظر خریداران و علاقه مندان به این خودرو بر می شود.

اما هرچه از نمای جلوی این کراس اوور چینی به سمت قسمت عقب آن حرکت کنید، شباهت ها با جک S5 بیشتر و بیشتر می شود. تا جایی که کراس اوور KMC X5 در نمای جانبی به غیر از رینگ ها و زه های کناری، هیچ تفاوتی با جک S5 کرمان موتور ندارد.

هر قدر در نمای جلوی این خودرو شاهد خطوط جسورانه و تند و تیز هستیم، در نمای کناری هنوز هم خطوط نرم و ملایم حضور دارند. بر روی گلگیرهای جلو دیگر خبری از خروجی های فیک هوا نیستیم و این بخش ساده تر و روان تر از S5 است.

در نمای عقب اما جای پلاک از روی درب محفظه بار به درون سپر منتقل شد که فضایی مدرن تر و ساده تر بوجود آید. اما این کار باعث شد تا با درب صندوق عقب کاملاً تخت رو به رو شویم که هیچ تلاشی برای زیباتر شدن آن نشد.

بجای آن، طراحی چراغ های عقب دستخوش تغییر شدند تا با یک نوار LED بهم متصل شوند و شباهت بیشتری به خودروهای امروزی داشته باشند.

طراحی داخلی کراس اوور KMC X5

در داخل کراس اوور KMC X5 همه چیز کاملاً با جک S5 فرق دارد. نمایشگر لمسی 12.8 اینچی، جلو آمپر 7 اینچی، دسته دنده دایره ای شکل و فرمانی که شبیه به مدل های تازه سهول است کاملاً با آنچه در S5 قابل مشاهده بود تفاوت دارد.

قطعاً می توان گفت که مهمترین به روز رسانی مدل فیس لیفت جک S5، فضای داخلی کابین آن است. اما در بحث کیفیت و متریال باید منتظر نسخه های آماده فروش کرمان موتور بود تا دید چقدر از کیفیت بالا یا پایینی برخوردار هستند.

مشخصات فنی کراس اوور KMC X5

این کراس اوور چینی با قوای محرکه جک S5 فیس لیفت به وسیله کرمان موتور به بازار می آید. نسخه فیس لیفت جک S5 مجهز به یک موتور چهار سیلندر توربو بود که حجمی برابر با 1499 سی سی داشت.

این موتور که با کد HFC4GC1.6D به وسیله JAC فراوری می شود قادر است 172 اسب بخار قدرت در 4850 تا 5500 دور در دقیقه نیرو فراوری کند.

گشتاور این موتور نیز 251 نیوتن متر است که در میان دورهای 1500 تا 4500 برترین عملکرد خود را دارد. نیرو و گشتاور این موتور هم به وسیله گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر به محور جلو منتقل می شود.

البته کرمان موتور در زمان رونمایی رسمی از این خودرو در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو مشهد، گشتاور KMC X5 را 280 نیوتن متر بیان کرد. اما چنین رقمی درباره گشتاور موتور این خودرو نه در بازار خودرو چین مشاهده می شود و نه حتی در نمونه های صادراتی بازار مکزیک!

حتی بعضی از رسانه هایی خودرویی پا را فراتر گذاشته و قدرت موتور کراس اوور KMC X5 را 181 اسب بخار و گشتاور آن را 300 نیوتن متر بیان کردند!

تعلیق محور جلو از نوع مک فرسون است و در محور عقب بازوهای مولتی لینک مستقل را می توان مشاهده کرد. هر دو محور مجهز به ترمزهای دیسکی هستند که در محور جلو خنک شونده اند.

نکته قابل توجه این است که نمونه های مقرون به صرفه قیمت این خودرو در بازار چین دارای رینگ های 17 اینچی هستند. اما کرمان موتور این خودرو را با رینگ های 18 اینچی به دست مشتریان می رساند که نکته ظاهر کاملاً بهتری دارند.

امکانات رفاهی کراس اوور KMC X5

در بحث تجهیزات ایمنی این خودرو دارای چهار کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، کشش و کنترل آغاز حرکت در سربالایی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز اضطراری، TPMS، ترمز پارک برقی، سنسور پارک عقب و اتوهلد است.

فهرست امکانات رفاهی این خودرو نسبتاً کامل است. در این فهرست، امکاناتی مانند کروز کنترل، سنسور باران، سانروف پانورامیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، آیینه های جانبی برقی گرمکن دار، برف پاکن عقب، کلاستر دیجیتالی 7 اینچی، تهویه الکترونیکی با پنل لمسی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، دیلایت، چراغ های LED جلو و عقب و دوربین 360 درجه وجود دارند.

علاوه بر این موارد، صندلی راننده در 6 جهت به صورت برقی تنظیم می شود و نمایشگر 12.8 اینچی به همراه 10 اسپیکر سیستم صوتی این خودرو را تشکیل می دهند.

البته نمونه های فول کراس اوور KMC X5 در بازار خودرو چین با امکاناتی مانند دوربین ثبت وقایع، رادار خطی، کنترل حرکت خودرو در بین خطوط، هشدار برخورد از روبرو، چیپ Mobileye EveQ4 دستیار راننده و 4 رادار Ultrasonic به فروش می رسند.

قیمت کراس اوور KMC X5 کرمان موتور در چین

لوآپشن ترین مدل 2023 این خودرو در چین 106 هزار و 900 یوان قیمت دارد. این رقم براساس نرخ امروز ارز معادل 738 میلیون تومان است.

فول آپشن ترین نسخه این کراس اوور چینی هم به قیمت 118 هزار و 900 یوان به وسیله چینی ها قابل خرید است. این رقم نیز پس از تبدیل معادل 821 میلیون تومان خواهد بود.

از آنجایی که KMC X5 کرمان موتور امکانات نسخه فول آپشن این خودرو را در اختیار ندارد، احتمالا مدل Sports Version این خودرو است.

این مدل در بازار چین به بهای 112 هزار و 900 یوان در نمایندگی های Sehol به دست مشتریان چینی می رسد. این رقم معادل 780 میلیون تومان براساس نرخ تبدیل ارز امروز است.

اگر 780 میلیون دیگر را هم به عنوان هزینه های جانبی (حمل، بیمه، عوارض و…) در نظر بگیریم، قیمت نهایی این کراس اوور برای بازار ایران نباید بیش از یک میلیارد و 560 میلیون تومان باشد.

از آنجایی که قیمت جک S5 با موتور 1.5 لیتری یک میلیارد و 246 میلیون و 890 هزار تومان معین شد، قیمت KMC X5 هم قطعاً بالاتر از این نرخ خواهد بود. اما رقمی بیش از یک میلیارد و 560 میلیون تومان قطعاً برای این خودرو گزاف خواهد بود.

سئات با دنیای خودروسازی خداحافظی کرد / باخت Seat به Cupra!

پشت پرده عدم برگزاری نمایشگاه خودرو تهران / عاجزی: نمایشگاه تهران بلاتکلیف است!

راهنمای جامع تیپ های سایپا اطلس / آنالیز تفاوت ها و امکانات چهار تیپ اطلس

مشخصات فنی آریا آشکار شد / همه چیز درباره موتور چینی خودرو سایپا آریا

چانگان UNI-K سایپا در مشهد رونمایی شد / از سیر تا پیاز چانگان Uni-K

منبع: بیت ران
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14812

به "کراس اوور KMC X5 کرمان موتور با این مشخصات به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کراس اوور KMC X5 کرمان موتور با این مشخصات به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید