کردستان نیازمند 1540 کیلومتر آسفالت راه روستایی برای رسیدن به میانگین کشوری است

به گزارش راه ساری، خبرنگاران/کردستان مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با بیان اینکه آسفالت 700 کیلومتر راه روستایی در دست اجرا است گفت: برای رسیدن به میانگین کشوری باید یک هزار و 540 کیلومتر راه های روستایی استان آسفالت گردد.

کردستان نیازمند 1540 کیلومتر آسفالت راه روستایی برای رسیدن به میانگین کشوری است

محمد صدیق ثابتی امروز(15بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه راه آهن همدان- سنندج به طول 151 کیلومتر در سه قطعه اجرا می گردد، اظهار کرد: عملیات قطعه اول این طرح به طول 64 کیلومتر 72 درصد پیشرفت، قطعه دوم به طول 54 کیلومتر 32 درصد پیشرفت و قطعه سوم به طول 30کیلومتر 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: برای اتمام این طرح 800 میلیارد تومان اعتبار ضروری است که امیدواریم در انتها سال اقتصادی 99 بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، اعلام کرد: راه آهن همدان - سنندج تا انتهای روستای صلوات آباد بوده که وزارت راه و شهرسازی در کوشش است این طرح را به مرز باشماق برساند.

ثابتی با اشاره به طرح بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی، ذکر کرد: در این طرح 56 پروژه در دست اجرا است که برای انجام آن ها در شهرستان های سنندج، مریوان، بانه و قروه اعتباری بالغ بر 480 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

وی مطرح کرد: با اجرایی کردن این پروژه ها کردستان به عنوان پایلوت در جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری در کشور انتخاب شد ک خوشبختانه بودجه ای برای استان نیز اختصاص داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، به راه های روستایی استان اشاره نمود و اضافه کرد: 700 کیلومتر راه روستایی در دست اجرا است که راه و شهرسازی 210 میلیارد تومان بدهکار است و در این راستا برای اختصاص بودجه به دنبال راه کار هستیم چراکه برای رسیدن به میانگین کشوری باید یک هزار و 540 کیلومتر راه های روستایی استان آسفالت گردد.

ثابتی در ادامه سخنان خود به اشاره به اینکه 2 هزار و 373 نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام نموده اند، اعلام کرد: یک هزار و 66 نفر از این افراد در شهرهای بالای 100 هزار نفر در شهرستان های سنندج، بانه، مریوان و سقز ثبت نام نموده اند.

وی با اشاره به طرح پیاده راه خیابان فردوسی سنندج، ذکر کرد: طرح پیاده راه خیابان فردوسی بسیار خوب طراحی شده اما هماهنگی لازم در این رابطه انجام نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، با اشاره به اینکه 2 هزار و 700 تاکسی در استان کردستان وجود دارد، مطرح کرد: مشکل اصلی در طرح پیاده راه خیابان فردوسی تعداد زیاد تاکسی و جانمایی جدید برای دست فروشان است که منجر به آسیب به پیاده راه می گردد.

ثابتی با اشاره به اینکه برای اجرایی کردن این طرح نیازمند 6 میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: مجوز طرح پیاده راه خیابان فردوسی گرفته شده و آماده واگذاری به شهرداری است که در این راستا باید شهرداری ضوابط لازم این طرح را فراهم کند.

وی اضافه کرد: پلیس راهور برای اجرایی شدن این طرح پیروز بوده و اقدامات لازم را انجام داده و امیدواریم بتوانیم از اول سال آینده این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، به اتمام ساخت بیمارستان سقز اشاره و اعلام نمود: فرودگاه سقز بر اساس مصوبات تا انتها سال 99 به اتمام خواهد رسید.

visaro.ir: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

sloblag.com: محفلی برای هم اندیشی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7827

به "کردستان نیازمند 1540 کیلومتر آسفالت راه روستایی برای رسیدن به میانگین کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان نیازمند 1540 کیلومتر آسفالت راه روستایی برای رسیدن به میانگین کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید