کرزی: ایران به ایجاد ثبات در افغانستان پس از فاجعه 11 سپتامبر یاری زیادی کرد

به گزارش راه ساری، رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت: از یاری های کشورهای بزرگ همسایه مانند ایران به خاطر استقرار ثبات در افغانستان پس از فاجعه 11 سپتامبر قدردانی می کنم.

کرزی: ایران به ایجاد ثبات در افغانستان پس از فاجعه 11 سپتامبر یاری زیادی کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان که برای شرکت در مجمع گفتگوی تهران به ایران سفر نموده بود، در حاشیه این نشست با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ملاقات و گفت وگو کرد.

کرزی در صفحه توئیتر خود پیرامون این نشست و ملاقاتش با ظریف نوشت: از قدرت های بزرگ و همسایگان افغانستان به ویژه ایران به خاطر یاری به ایجاد ثبات در افغانستان پس از فاجعه 11 سپتامبر قدردانی کردم.

وی همچنین خواهان همکاری های بیشتر منطقه ای شد و اضافه کرد: امیدواریم آمریکا به برجام بازگردد و اتحادیه اروپا، روسیه و چین در این راستا کوشش نمایند. به همین دلیل با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز ملاقاتی داشتم.

به گزارش فارس، حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان روز گذشته در مجمع گفت وگوی منطقه ای گفت: برادران ما در ایران 40 سال است که مهماندار برادران و خواهران افغان خود هستند و اجازه تعلیم و تربیت به آنها دادند. امروز ما در حالی به تهران سفر می کنیم که یک حادثه غمبار اتفاق افتاده است. مردم افغانستان درد و تاثر مردم ایران را درک می نمایند چرا که این حوادث را تجربه نموده و بزرگان زیادی را در چنین حملاتی از دست داده اند.

وی اضافه کرد: ایران کشور مهم منطقه و همسایه افغانستان که اختلاف نظر زیادی با آمریکا داشت، در کنفرانس حضور یافت و با آمریکا و کشورهای بزرگ دنیا برای ایجاد امنیت در افغانستان کوشش کرد.

ر

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7493

به "کرزی: ایران به ایجاد ثبات در افغانستان پس از فاجعه 11 سپتامبر یاری زیادی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی: ایران به ایجاد ثبات در افغانستان پس از فاجعه 11 سپتامبر یاری زیادی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید