کشت گیاهان دارویی کم آب بر در پیچ و خم بوروکراسی اداری

به گزارش راه ساری، معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه گیاهان دارویی ظرفیت بسیار خوبی برای کشور ما است، اعلام کرد: این گیاهان نرخ رشد بسیار بالایی دارند، اما اگر جریان سازی لازم در این زمینه طی دو سال آینده توسط ظرفیت هایی مانند اساتید و فارغ التحصیلان انجام نشود، باید افسوس بخوریم.

کشت گیاهان دارویی کم آب بر در پیچ و خم بوروکراسی اداری

به گزارش خبرنگاران، مسعود تجریشی با بیان اینکه باید نشان دهیم که می توانیم جمعی کار کنیم، اظهار کرد: 30 سال است که کشور را به دلیل بخشی نگری و من من گفتن سر کار گذاشته ایم.

وی تاکید نمود: وقتی برای پرداختن به این مسایل نداریم، بهتر است این مسایل را کنار گذاشته و برای حل مسائل کوشش کنیم.

تجریشی اعلام کرد: جای تاسف دارد که در حال از دست دادن بازار جهانی محصولی مانند انگور هستیم و هنوز نتوانسته ایم صندلی خوبی را در این خصوص کسب کنیم.

تجریشی در ادامه سخنانش با اشاره به روند طولانی پاسخگویی و بوروکراسی های اداری گفت: ماهانه دو الی سه نامه در مورد دریاچه ارومیه بین دفتر ریاست جمهوری و ستاد احیا رد و بدل می گردد، نکته جالب این است که رییس جمهور نامه ها را سریع جواب می دهد، اما چندین هفته طول می کشد تا پاسخ یک نامه از طبقه اول اداره ای به طبقه دیگری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود: تعریف محصول کم آب بر بسیار مهم بوده و عدم تفاهم در این خصوص بسیار خطرناک است، همین مشکل را در وزارت نیرو نیز داریم که تعریف واحدی از صنایع کم آب بر ندارند.

وی اظهار داشت: انتظار می رود سازمان جهاد دانشگاهی به راهنمایی راهبردی در توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر در حوزه آبریز دریاچه ارومیه توجه کند.

دکتر جعفر محسنی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه مکاتبات متعددی به منظور اجرای طرح توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر در حوزه آبریز دریاچه ارومیه صورت گرفته است، گفت: قرارداد سال گذشته و پس از فصل کشت اول منعقد شد، اما تا کنون نتوانسته ایم از سازمان های مختلف که ناظر بر کار ما هستند، قولی بگیریم.

محسنی در راستای روند پیشرفت پروژه های احیای دریاچه ارومیه اظهار امیدواری کرد که همراهی بیشتر دست اندرکاران طرح موجب تسریع در اثربخشی پروژه گردد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت سازمان جهاد دانشگاهی در زمینه ذخایر ژنتیکی گیاهان دارویی اعلام کرد: ژنتیک گیاهان هر منطقه مختص آن منطقه بوده و می توان اقداماتی را در مورد حفظ این ذخایر ژنتیکی انجام داد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4061

به "کشت گیاهان دارویی کم آب بر در پیچ و خم بوروکراسی اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت گیاهان دارویی کم آب بر در پیچ و خم بوروکراسی اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید