کلاه سفیدها در تدارک اقدام تحریک آمیز در ادلب هستند

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ویاشسلاو سیتنیک (Vyacheslav Sytnik) معاون مرکز آشتی سوریه می گوید وزارت دفاع روسیه شواهدی دارد که گویای آن است که گروه موسوم به کلاه سفیدها با ورود به شمال غرب سوریه در تدارک اقدامی تحریک آمیز هستند.

کلاه سفیدها در تدارک اقدام تحریک آمیز در ادلب هستند

این مقام روس در ادامه اضافه نمود: اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه اعضای گروه های مسلح غیرقانونی به دنبال اقدامی تحریک آمیز در راستای متهم جلوه دادن نیروهای دمشق به حمله به مناطق مسکونی منطقه کاهش تنش در ادلب هستند.

وی اضافه نمود: ارتش روسیه افزایش عملیات گروه تروریستی تحریر الشام را در نزدیکی روستایی واقع در شمال شرق ادلب رصد نموده اند و همزمان شاهد فیلم برداری تجهیزات از سوی کلاه سفیدها بوده اند.

پیشتر، اوایل اکتبر 2020 هم مرکز آشتی سوریه درباره اقدامات تحریک آمیزی که کلاه سفیدها قصد داشتند با استفاده از مواد شیمیایی خطرناک انجام دهند؛ هشدار داده بود.

رسانه های غربی افکار عمومی را درباره سازمان کلاه سفیدها فریب داده و این طور القا می نمایند که انگیزه های آنها بشردوستانه است حال آنکه کلاه سفیدها سازمانی تروریستی و شاخه رسانه ای گروه تروریستی جبهه النصره هستند.

تاریخ تاسیس این سازمان و نیز مواضع سیاسی مدیرانش و همچنین منابع اقتصادی و پیشتیبانی آن باعث می گردد در بی طرفی این سازمان تردید ایجاد گردد. این سازمان در مارس 2013 به دست کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس جمیز لو میجرر تاسیس شده است.

این تشکیلات تروریستی مسئولیت صحنه سازی در سوریه برای متهم کردن دولت این کشور به انجام حملات شیمیایی را برعهده داشته است.

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14147

به "کلاه سفیدها در تدارک اقدام تحریک آمیز در ادلب هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاه سفیدها در تدارک اقدام تحریک آمیز در ادلب هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید