کوپا آمه ریکا 2019 برزیل، نبرد شاعران و پادشاهان فوتبال

به گزارش راه ساری، رقابت های قهرمانی فوتبال آمریکای جنوبی، کوپا آمه ریکا 2019 از شنبه شروع می گردد.

کوپا آمه ریکا 2019 برزیل، نبرد شاعران و پادشاهان فوتبال

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آس، کوپا آمه ریکا 2019 شنبه صبح با دیدار برزیل و بولیوی شروع می گردد. در نبود نیمار، ستاره سلسائو همه نگاه ها به لیونل مسی است. مانند همواره که آرژانتین در یک تورنمنت حضور دارد و مسی در میان بازیکنان است. فشار فتح یک جام با کشورش روی شانه های ستاره آرژانتینی سنگینی می نماید. او در آخرین دوره پس از شکست برابر شیلی برای نخستین بار گفت که تیم ملی را ترک می نماید. پس از جام دنیای 2018 روسیه برای دومین بار این رخ داد. سه فینال از دست رفته (جام دنیای 2014 برزیل، کوپا آمه ریکا 2015 و 2016) یک خلأ بزرگ در میان افتخارات مسی ایجاد نموده است و شاید در قلبش.

ستاره آرژانتینی تغییر استراتژی داده و گفت که آلبی سلسته جزو شانس های قهرمانی نیست. بازیکنان جوان (لوسلو، پاردس، لائوتارو و…) تیم را تشکیل دادند و از اعضای قدیمی به جز مسی تنها آن خل دی ماریا و سرخیو آگوئرو باقی ماندند. گروه آرژانتین نیز ساده نیست. کلمبیای کارلوس کی روش در انتظار این تیم است که خط دفاعی خوبی دارد و در خط حمله از بازیکنانی همچون خامس رودریگس و رادامل فالکائو بهره می برد. همچنین در این گروه پاراگوئه و قطر شگفتی ساز (قهرمان اخیر جام ملت های آسیا) حضور دارند.

آرژانتین فشار را احساس می نماید و برزیل پس از آسیب دیدگی نیمار مانند سابق، شانس نخست قهرمانی محسوب نمی گردد. برزیل میزبان است و از سال 2007 جامی را فتح ننموده است (آرژانتین از سال 1993 عنوانی را به دست نیاورده است). مردم برزیل نیز امید چندانی به تیم ملی کشورشان ندارند. در آخرین بازی محبت آمیز سلسائو برابر هندوراس تنها 16 هزار و 521 نفر به استادیوم رفتند. در میان دیگر شانس های قهرمانی می توان به اروگوئه اشاره نمود. این تیم همچنان با 15 قهرمانی پر افتخارترین در کوپا است. اروگوئه با لوئیس سوارس به عنوان قهرمانش در این رقابت ها شرکت می نماید. مهاجم بارسلونا اعلام نموده برای این بازی ها آماده است. در گروه این تیم، شیلی (قهرمان دو دوره اخیر) حضور دارد که در شرایط خوبی نیست و پس از جام دنیای هنوز در بحران به سر می برد. دیگر تیم ها اکوادور و ژاپن (دیگر مهمان کوپا) هستند. حضور دو تیم آسیایی در این رقابت ها از نکات عجیب کوپا است. دیگر اتفاق جدید استفاده از VAR است.

6 استادیوم در 5 شهر

بازی های کوپا آمه ریکا در هفت استادیوم مختلف برگزار می گردد. سائوپائولو، ریودوژانیرو، بلو هوریزونته، پورتو آلگره و سالوادور شهرهای میزبان این رقابت ها هستند. سائوپائولو تنها شهری است که دو استادیوم میزبان دارد. آرنا کورینتیانس و مورومبی نام این استادیوم ها هستند. مورومبی میزبان دیدار افتتاحیه است و فینال بزرگ در استادیوم مشهور ماراکانا برگزار می گردد.

نبرد شاعران و پادشاهان

فوتبال آمریکای جنوبی همواره پر از ستارگان فانتزی باز و تکنیکی و قهرمانان پرقدرت بوده است. دنیای فوتبال، هنرنمایی پله و مارادونا، رونالدو و ریوالدو، روماریو و رونالدینیو، باتیستوتا و کرسپو، سامورانو و سالاس، چیلاورت و هیگوئیتا، فالکائو و سوارس و در نهایت مسی و نیمار را فراموش نخواهد نمود. از فردا، جدال شاعران فوتبال و تاج دارانش در کوپا آمه ریکا، چشم بینندگان عاشق فوتبال را در دنیا خیره خواهد نمود.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3336

به "کوپا آمه ریکا 2019 برزیل، نبرد شاعران و پادشاهان فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوپا آمه ریکا 2019 برزیل، نبرد شاعران و پادشاهان فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید