کیسه های خرید بازیافتی، از کرونا ایمن هستند؟

به گزارش راه ساری، دینو/ در این روزهای قرنطینه خانگی و سختی مراقبت از سلامتی خود در برابر بیماری همه گیر جدید، پزشکان و محققان در کوشش برای شناخت هر چه بیشتر رفتار این ویروس و افزایش آگاهی مردم در این زمینه هستند. در این بین بعضی از آن ها این سوال را مطرح نموده اند که آیا کیسه های خرید پلاستیکی بازیافتی در دوران شیوع ویروس کرونا ایمن هستند؟ در ادامه با همراهی به پاسخ این سوال توجه کنید.

کیسه های خرید بازیافتی، از کرونا ایمن هستند؟

کیسه های خرید پلاستیکی بازیافتی

با گسترش دنیای ویروس کرونا، در بیشتر مناطق دنیا قوانین دشواری به منظور رعایت بهداشت وضع شده است. یکی از این موارد ممنوعیت استفاده از کیسه های خرید پلاستیکی بازیافتی در بخش هایی از ایالات متحده آمریکا است. بعضی از کارشناسان معتقدند این کیسه های خرید نوعی تهدید نظری برای سلامتی افراد به حساب می آیند. بر اساس گزارشات کلیولند اوهایو، ممنوعیت استفاده از کیسه های قابل استفاده مجدد یکی از مقرراتی است که به تازگی توسط بعضی از فروشگاه های مواد غذایی برای محافظت از سلامت مشتریان اجرا می گردد. با این حال هنوز داده های معتبری برای پشتیبانی از این حرکت، وجود ندارد. کیف های قابل استفاده مجدد عموما از جنس پلاستیک یا پارچه هستند. طبق مطالعات آزمایشگاهی صورت گرفته، ویروس به مدت سه روز بر روی پلاستیک باقی می ماند. این در حالی است که روی پارچه سریعا از بین می رود.

با این وجود همچنان به نظر می رسد شواهد زیادی در خصوص نحوه انتشار ویروس ها به وسیله کیسه های خرید پلاستیکی بازیافتی وجود ندارد. بعضی از مطالعات نشان می دهند که این کیسه ها می توانند حامل میکروب باشند. مطالعه سال 2011 دانشگاه آریزونا، روی 99 درصد از کیسه های آزمایش شده، وجود انواع باکتری ها را نشان داد. همین طور در طول همین مطالعه معین شد که 97 درصد از مردم، کیسه های خرید خود را نمی شویند. پس زمینه برای وجود بیماری روی آن ها بیشتر می گردد.

تهدید نظری

تهدید مورد بحث درباره کیسه های غیربهداشتی حامل ویروس کرونا باعث شده است تا فروشگاه هایی مانند Giant Eagle ، Heinens و Dave استفاده از کیسه های خرید پلاستیکی بازیافتی را تا اطلاع ثانوی ممنوع نمایند. دکتر کریگ هدبرگ (Craig Hedberg)، استاد دانشکده بهداشت دانشگاه مینه سوتا، در نامه ای به رسانه ها در این باره شرح می دهد:

در بیشتر موارد، پاسخ صحیح یا غلط کاملی وجود ندارد. درست است که کسانی خطرات نظری وجود ویروس کرونا روی کیسه های قابل استفاده مجدد را مطرح می نمایند، در این باره نگران باشند. همچنین می دانیم کیسه خریدی که از خانه شخص آلوده بیرون آمده باشد، آلوده بوده و قادر به انتقال مستقیم ویروس است؛ بنابراین، احتیاج به رعایت فاصله فیزیکی در فروشگاه جدی تر می گردد.

دکتر توماس فایل (Thomas File)، رئیس بخش بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شمال شرقی اوهایو و بخش بیماری های عفونی در Summa Health، همچنین گفت:

تهدید کیسه های بازیافتی در گسترش ویروس کرونا صرفا در حد نظریه است. اگر چه عدم استفاده از آن ها می تواند در کاهش خطر انتقال ویروس یاری نماینده باشد؛ اما، این مورد اثبات نشده است. شما همواره باید اقدامات مناسب برای فاصله اجتماعی را با پوشیدن ماسک و دستکش رعایت کنید.

در نهایت پزشکان توصیه می نمایند که در صورت به کار بردن این کیسه های خرید، قبل از استفاده مجدد آن ها را بشویید. شما می توانید حتی آن ها را درون جعبه ماشین یا پارکینگ خانه خود نگهداری نموده و وارد منزل خود نکنید. با رعایت نکات بهداشتی تا ساخت درمان قطعی این بیماری، بهترین راه رعایت هر چه بیشتر مسائل بهداشتی و خودداری از حضور در مکان های عمومی است. شما درباره کیسه های خرید پلاستیکی بازیافتی در دوران شیوع ویروس کرونا چه نظری دارید؟ دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9479

به "کیسه های خرید بازیافتی، از کرونا ایمن هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیسه های خرید بازیافتی، از کرونا ایمن هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید