گفت وگوی تلفنی ترامپ و پوتین درباره یک توافق هسته ای سه جانبه

به گزارش راه ساری، منابع خبری از گفت وگوی تلفنی رئیس جمهوری آمریکا و همتای روس وی خبر دادند؛ گفت وگویی که موضوع آن، تحولات بین المللی و همچنین امکان دستیابی به توافق هسته ای میان مسکو، واشنگتن و پکن بوده است.

گفت وگوی تلفنی ترامپ و پوتین درباره یک توافق هسته ای سه جانبه

به گزارش خبرنگاران، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار داشت، تماس تلفنی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس وی حدود یک ساعت و نیم طول کشید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی کاخ سفید نیز اظهار داشت که پوتین و ترامپ با یکدیگر تلفنی گفت وگو کردند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت که طرفین در خصوص وضعیت موجود در کره شمالی و ونزوئلا، امکان توافق جدید هسته ای بین روسیه، ایالات متحده و چین و همچنین گزارش مولر مذاکره و گفت وگو نموده اند.

سندرز با اشاره به آنالیز امکان دستیابی به توافق هسته ای میان مسکو، واشنگتن و پکن در گفت وگوی ترامپ و پوتین، اظهار کرد، ممکن است این توافق به شکل تمدید توافق جاری میان روسیه و آمریکا در زمینه راهبردهای هسته ای باشد.

ترامپ پس از گفت وگوی تلفنی با پوتین، در توئیتر خود نوشت که مکالمه طولانی و بسیار خوب و مفیدی با رئیس جمهوری روسیه داشته و این که کنار آمدن با روسیه و چین از نظر او چیز خوبی است.

رئیس جمهوری آمریکا محورهای این گفت وگو را تجارت، اوکراین، کره شمالی، کنترل تسلیحات اتمی و ماجرای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا اظهار داشت.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2610

به "گفت وگوی تلفنی ترامپ و پوتین درباره یک توافق هسته ای سه جانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی ترامپ و پوتین درباره یک توافق هسته ای سه جانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید