146 هزار نفر از سامانه نت سنج پلاس بازدید کردند
به گزارش راه ساری، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طی 74 ساعت گذشته از زمان راه اندازی سامانه نت سنج پلاس نزدیک به 146 هزار نفر از مردم از این سامانه استقبال و به بازدید کیفیت و پوشش اپراتورها پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران ، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشست خبری راه اندازی سامانه نت سنج پلاس و قابلیت های آن که صبح امروز برگزار گشت ، گفت: در ابتدای وزارت آذری جهرمی چند درخواست داشتند که یکی نظارت و دیگری کیفیت خدمات اینترنتی بود که در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله پروژه ای براساس شاخص کیفیت مشتری و استانداردهای جهانی تعریف کردیم.
وی اضافه نمود: کار جدیدی انجام دادیم خودمان به جای مشتری در حدود 6 هزار سنجه در سطح کشور به رصد کیفیت پرداختیم که براساس آن و اطلاعات به دست آمده در قالب یک سامانه در اختیار مردم قرار دادیم.
فلاح جوشقانی شرح داد: پوشش اپراتور ها با مراجعه به سامانه قابل ملاحضه است در واقع به تازگی 38 هزار روستا را هم تحت پوشش قرار دادیم که این کار تاثیر بسزایی در ارائه خدمات داشته است نزدیک به 30 هزار نفر از سایت بازدید کردند به این معنی که 46 درصد از مردم راضی بودند و 35 درصد دیگر نمره خوب دادند و 19 درصد دیگر نمرات متوسط و بد داده اند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: بر اساس دسته بندی اجرا شده کیفیت بازی وب گردی و دانلود حجیم را تعیین کردیم و در واقع مردم می توانند در صورت عدم نظارت به شکایت بپردازند و از میزان پاسخگویی و کیفیت خدمات اپراتور ها آشنا شوند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر در حال رصد سامانه هستیم که در صورت نیاز پهنای باند را در این سامانه افزایش دهیم. در واقع در 3 روز ابتدایی راه اندازی سامانه نزدیک به 35 هزار نفر از مردم از نت سنج پلاس به ارزیابی و نظر خواهی پرداخته اند.
منبع: خبرگزاری فارسasiaro.ir: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه