دانشگاه ها با اثرگذاری اجتماعی نسبت به حل معضلات منطقه خود اقدام نمایند

به گزارش راه ساری، قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیأت های امنا و هیأت ممیزه مرکزی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه ها با اثرگذاری اجتماعی که دارند می توانند نسبت به حل معضلات منطقه خوداقدام نمایند، گفت: این موضوع یکی از مطالبات جدی است که در سطح کلان در آموزش عالی شکل گرفته است.

دانشگاه ها با اثرگذاری اجتماعی نسبت به حل معضلات منطقه خود اقدام نمایند

به گزارش خبرنگاران، دکتر عبدالرضا باقری، عصر روز گذشته در نشست اعضای شورا و هیأت ممیزه دانشگاه دامغان در محل سالن کنفرانس مرکز همایش های دانشگاه دامغان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه ها باید به مسائل و مسائلی که پیرامون شان وجود دارد توجه نمایند.

در این نشست دکتر باقری با بیان اینکه دانشگاه ها با اثرگذاری اجتماعی که دارند می توانند نسبت به حل معضلات منطقه خوداقدام نمایند، گفت: این موضوع یکی از مطالبات جدی است که در سطح کلان در آموزش عالی شکل گرفته است.

دکتر عبدالعلی بصیری، رئیس دانشگاه دامغان نیز در این نشست با بیان اینکه با عنایت وزیر علوم و با توجه به سوابق علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه دامغان، هیأت ممیزه مستقل دانشگاه تشکیل شده است، گفت: با توجه به اینکه از سال 1371 دانشگاه دامغان آغاز به پذیرش دانشجو نموده است، هم اکنون در بسیاری از رشته ها به بلوغ رسیده ایم و توانایی جذب دانشجوی دکتری در این رشته ها را داریم.

رئیس دانشگاه دامغان با بیان اینکه اعضای هیأت علمی این دانشگاه با وجود برخی مسائل به رتبه ها و درجات عالی علمی دست پیدا می نمایند، گفت: قراردادهای پژوهشی دانشگاه دامغان از 500 میلیون ریال در سال 94 به بیش از 9 میلیارد ریال در سال گذشته رسیده است.

سپس اعضای هیأت ممیزه دانشگاه دامغان سوالات و دیدگاه های خود را با قائم مقام وزیر علوم در میان گذاشتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ،پس از این نشست دکتر باقری و دکتر بصیری در نشستی با حضور نمایندگان تشکل های اسلامی، انجمن های علمی و کانون های علمی و فرهنگی دانشجویی دانشگاه دامغان دانشگاه به مسائل و مسائل آنها رسیدگی کردند.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 474

به "دانشگاه ها با اثرگذاری اجتماعی نسبت به حل معضلات منطقه خود اقدام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها با اثرگذاری اجتماعی نسبت به حل معضلات منطقه خود اقدام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید