15 راز موفقیت افراد خستگی ناپذیر

به گزارش راه ساری، در دنیای پیرامون ما افراد خستگی ناپذیر و موفقی وجود دارند که میزان توانایی و موفقیت آن ها دیگران را به فکر فرو می برد. بسیاری دوست دارند بدانند راز موفقیت چیست و چرا هیچ مانعی باعث توقف روند موفقیت های بعضی افراد نمی گردد؟ بعضی از ما با وجود تصوری که از کوشش و توانایی هایمان داریم نمی توانیم مانند این افراد خاص از پس مسائل بر بیاییم و جهت موفقیت را طی کنیم. اما باید به خاطر داشته باشیم که توانایی این افراد قابلیتی عجیب و آسمانی نیست و دیگران هم می توانند به راز موفقیت این افراد دست پیدا نمایند.

15 راز موفقیت افراد خستگی ناپذیر

افراد خستگی ناپذیر مانند جنگجویان شجاع صحنه نبرد هستند. آن ها همیشه برای فتح سرزمین های جدید آمادگی دارند. آن ها به نوری دست پیدا نموده اند که همیشه و در همه راستاها آن ها را به خوبی هدایت می نماید. این افراد از یک منبع انرژی بی حد و حصر بهر می برند و قدرت فوق العاده ای در پیگیری اهداف خود دارند. این افراد یاد گرفته اند از استعدادهای خدادادی خود به خوبی استفاده نمایند و از همین طریق مهارت های لازم را برای رسیدن به هدف مورد نظر خود به دست بیاورند. شناسایی، فعال کردن و پرورش استعدادهای طبیعی یکی از بارزترین خصیصه های افراد خستگی ناپذیر به شمار می رود.

از نظر افراد پیروز، راز پیروزیت چیست؟

اما این افراد توانایی های ویژه خود را چگونه به دست آورده اند؟ این قدرت، توانایی و استقامت برای آغاز، ادامه و کسب نتیجه از کجا حاصل می گردد؟ اگر از افراد خستگی ناپذیر درباره این که راز پیروزیت چیست سوال کنید، با شنیدن پاسخ های این افراد در مجموع به یک نتیجه می رسید: آن ها مرتب در حال کوشش برای توسعه مهارت ها و ویژگی های شخصی خود برای تبدیل شدن و باقی ماندن در صندلی یک فرد پیروز هستند. آن ها هیچ وقت دست از کوشش، یادگیری و بهبود شرایط فعلی خود برنمی دارند. کمتر فردی را می توان پیروز دانست در حالی که هر روز او هیچ پیشرفتی نسبت به روز قبل نداشته باشد.

می خواهیم در این مقاله پانزده ویژگی خاص افراد پیروز و خستگی ناپذیر را آنالیز کنیم. ویژگی هایی که راز پیروزیت این افراد محسوب می شوند و به کارگیری آن ها می تواند هر فردی را از میدان نبرد رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت پیروز بیرون بیاورد.

1. خودشان را باور دارند

جسور، بی پروا، جاه طلب. هر اسمی که دوست داشته باشید می توانید روی این افراد بگذارید. اما چیزی که در واقع این افراد را تبدیل به شخصیت های پیروز و خستگی ناپذیر نموده، اعتمادی است که این افراد به خودشان دارند. هرچند عبارت اعتماد به نفس را هزاران بار شنیده ایم و برای بسکمک از ما تبدیل به عبارتی دم دستی شده، اما بدون شک هرکدام از ما به شهامت زیادی برای به دست آوردن آن و ایستادن در ابتدای راستا رسیدن به اهداف مان احتیاج داریم. ما برای داشتن این اعتماد باید به هدف خود و به آن چه که قصد داریم برسیم باور داشته باشیم. چالش های ذهنی منفی و عدم اعتقاد به هدف، از بزرگ ترین موانع رسیدن ما به خواسته هایمان محسوب می شوند. شک نکنید بدون داشتن میزان عاقلانه ای از اعتماد به نفس، هرکدام از ما دقیقا زمانی که باید بلندترین جهش را به سمت پیروزی داشته باشیم، در معرض وسوسه قدرتمند پذیرفتن شکست قرار خواهیم گرفت.

2. برای خودشان چشم اندازی روشن ترسیم می نمایند

تمام راستاهایی که به پیروزیت ختم می شوند، بدون شک با یک چشم انداز روشن و معین آغاز شده اند. این دقیقا همان چیزی است که به راستا افراد پیروز جهت می دهد. داشتن چشم انداز و آینده نگری، به ما انگیزه می دهد تا تمام توان مان را برای رسیدن به هدف مورد نظر به کار بگیریم. هنگامی که یک فرد برای انجام دادن کاری با آینده نگری دقیق چشم انداز آن را مورد آنالیز می دهد، مجموعه ای از اهداف معین را برای دستیابی معین می نماید. این معین کردن چشم انداز و اهداف همان چیزی است که ما نام نقشه راه را روی آن گذاشته ایم.

معین کردن چشم انداز یک راز پیروزیت است. در واقع این چشم انداز همان ماموریت اصلی ما در راستا تحقق خواسته هایمان محسوب می گردد. ماموریتی که باید جزئیات آن را به صورت دقیق و واضح برای خودمان معین کنیم. حتی در صورت لزوم این جزئیات باید مکتوب شوند تا در گذر زمان از خاطر نروند. این روش به استعدادها، آموخته ها و توانایی های شما این امکان را می دهد که به صورتی واقعی و عملی مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین چشم انداز معین می تواند مانند معکمک دقیق برای سنجش میزان پیشرفت شما عمل کند. یک چشم انداز و آینده نگری درست می تواند به خوبی میزان راه طی شده و راستا باقی مانده تا رسیدن به هدف را به شما نشان دهد.

3. عمل گرا هستند

افراد خستگی ناپذیر زمانی که حس می نمایند وقت یک پرش بزرگ فرا رسیده آن را به سرعت عملی می نمایند و هیچ وقت برای فرا رسیدن یک موقعیت امن منتظر نمی مانند. این افراد اولین گام خود را با قطعیت به سمت هدف برمی دارند و با همان میزان توان و انگیزه راستا را ادامه می دهند. از اولین قدمی که برای رسیدن به یک هدف خاص برداشته می گردد تا لحظه ای که نتیجه را به دست می آوریم عمل کردن پایه و اساس تمام فعالیت های ما برای رسیدن به پیروزیت است. حتما شما هم ضرب المثل معروف دو صد گفته چون نیم کردار نیست را شنیده اید. به خاطر داشته باشید انسان های پیروز همیشه کمتر حرف می زنند و بیشتر عمل می نمایند.

تصمیم گیری های بزرگ و برداشتن قدم های بلند برای رسیدن به یک هدف بزرگ می توانند در آن واحد ترسناک و هیجان انگیز باشند. یادتان باشد بزرگ فکر کردن و جسور بودن ربطی به شانس ندارد. این خود ماییم که انتخاب می کنیم چگونه فکر و عمل کنیم. گاهی اوقات دست روی دست گذاشتن و هیچ کاری نکردن می تواند دلایل مختلفی مثل مدیریت ضعیف زمان یا ضعف در منظم کردن امور داشته باشد. به خاطر داشته باشید افراد پیروز به جای صبر کردن و بهانه تراشیدن عمل می نمایند و در طول راستا سعی می نمایند ایرادات خود را بر طرف نمایند. اگر می خواهید به نتیجه دلخواه خود برسید، همین الان تمام بهانه ها را کنار گذاشته و تمام انرژی خود را روی انجام دادن کارهای لازم متمرکز کنید.

4. در مقابل ناملایمات ایستادگی می نمایند

شما ممکن است ذاتا یک فرد باهوش، با استعداد و خلاق باشید. اما بدون پشتکار و پافشاری روی خواسته هایتان در بهترین حالت تبدیل به یک فرط متوسط در جامعه امروزی خواهید شد. افراد پیروز و خستگی ناپذیر به خوبی می دانند اگر می خواهند به هدفی که برای خود معین نموده اند برسند باید در مقابل تمام موانع و ناملایمات با تمام وجود مقاومت و پافشاری نمایند. بنابراین، دیگر راز پیروزیت افرادی از این دست، این است که نه تنها به موانع اجازه نمی دهند آن ها را به عقب هل بدهند، بلکه همیشه راهی برای مقابله با موانع پیدا می نمایند تا راه خود را به سوی هدف نهایی ادامه دهند.

پافشاری بر هدف و ایستادگی در برابر مسائل مهارتی است که باید آن را برای گذشتن از میان سختی ها فرا بگیرید. وا ندهید. تسلیم شدن در برابر سختی ها و مسائل هیچ وقت اجازه نمی دهد شما به بهترین نسخه خودتان تبدیل شوید. داشتن اهداف و رویاهای بلندمدت درست مثل عاشق شدن است. یادتان باشد عاشقی روز و شب و خستگی و دلسردی نمی شناسد. یک عاشق برای رسیدن به معشوقه اش در برابر هر طوفانی ایستادگی می نماید. در راه رسیدن به اهداف و رویاهایی که داریم، هیچ طوفانی آنقدر قوی نیست که بتواند پشت ما را خم کند. پس هیچ گاه و با هیچ بهانه ای خواسته خود را رها نکنید.

5. خودشان را به خوبی می شناسند

خودشناسی به سادگی به ما کمک می نماید تا جدای از نقشی که به عنوان یکی از افراد خانواده، یک دوست یا یکی از افراد جامعه داریم، خودمان را به عنوان اشخاصی منحصر به فرد بشناسیم. خودشناسی به این معناست که هر کدام از ما به وضوح شخصیت واقعی کسی را که در زیر لایه های بی شماری از الگوهای رفتاری و نقاط قوت و ضعف قرار گرفته است را بشناسیم. افراد پیروز برای شناختن لایه های پنهان و عمیق تر وجودی خودشان وقت قابل توجهی را صرف می نمایند. سعی کنید بهتر و عمیق تر از قبل خودتان را بشناسید. تمام الگوهای رفتاری خودتان را آنالیز کنید. با شناخت پیروزیت آمیز خودتان خیلی زود امکان قدرت دادن به توانایی های خود را به دست خواهید آورد. از سوی دیگر با شناخت ضعف ها و ناتوانی های شخصی می توان برای رفع کردن آن ها اقدام کرد. بنابراین می توان از خودشناسی به عنوان یکی از کلیدهای اصلی پیروزیت نام برد. یک راز پیروزیت که برای افراد پیروز و خستگی ناپذیر اهمیت بسیار زیادی دارد به دست آوردن شناخت دقیق از خودشان است.

6. زندگی متعادلی دارند

گاهی برای پیروزیت در پیشرفت باید چند گامی هم به عقب برداشت. اگر در حین پیش برد اهداف تان احساس خستگی و ضعف کردید و سر و کله عدم رضایت از حضور در موقعیت فعلی پیدا شد، باید بدانید که به احتمال زیاد وقت استراحت فرا رسیده است. به خاطر داشته باشید که ما برای زندگی کردن کار می کنیم و نه بالعکس. انسان های پیروز همیشه میان ساعات کار و اوقات فراغت شان تعادل برقرار می نمایند. همان طور که بدن، ذهن و روح آدمی احتیاج به کار، فعالیت و پیشرف دارد، به همان میزان هم احتیاجمند استراحت و برقرار کردن روابط انسانی با افراد خانواده و دوستان است.

سلامتی و شادابی روحی و جسمی شما یک راز پیروزیت و یکی از حیاتی ترین فاکتورهای ممکن برای دنبال کردن و رسیدن به اهداف شماست. همیشه باید میان زندگی، کار و تحصیل تعادل برقرار کنید تا بتوانید از فرسایش روح و جسم خود جلوگیری کنید. این تعادل به شما کمک می نماید تا تنش های پیش آمده را به سادگی مدیریت نموده و مسائل روحی شایعی مانند افسردگی و اضطراب را از خود دور کنید. از قلم نیاندازید که همیشه یک بدن/روح سالم بسیار کارآمدتر از بدنی بیمار و روانی آشفته است.

7. همیشه برای تغییر آماده اند

افراد پیروز و خستگی ناپذیر هیچ گاه در برابر تغییرات ناگهانی آشفته نمی شوند. آن ها به خوبی می دانند انعطاف پذیر بودن تا چه حد در پیش برد اهداف آن ها اهمیت دارد و همیشه برای در آغوش کشیدن تحولات و اتفاقات تازه آمادگی دارند. توانایی سازگاری به افرادی از این دست کمک می نماید تا همیشه چند قدم از اطرافیان و هم رده های خود جلوتر باشند. داشتن یک ذهن انعطاف پذیر و پذیرش بدون دغدغه تغییرات محیط، یکی از برگ های برنده افراد پیروز در راستا رسیدن شان به هدف است.

محیط و زمینه کاری شما از هر نوع رایجی که باشد بدون شک پس از مدتی دچار تغییر خواهد شد. این تغییرات ممکن است تغییراتی کوچک یا بزرگ باشند. اما باید دانست افرادی پس از این تغییرات همچنان به عنوان مهره های اصلی باقی می مانند که بتوانند در مقابل این تغییرات از خود سازگاری نشان بدهند. این افراد هیچ گاه به خودشان اجازه توقف در برابر تغییرات را نمی دهند. آن ها به خوبی فهمیده اند که باید در برابر تغییرات انعطاف پذیر و سازگار باشند و در غیر این صورت امکان کنارگذاشته شدن و عدم تاثیر در سیستم به عنوان خطری جدی تهدید شان خواهد نمود.

هرکدام از ما باید مهارت سازگاری و انعطاف را به خوبی فرا بگیریم. به یاد داشته باشید انسان های غیرمنعطف مثل شاخه های خشک تنها به فشاری ملایم برای شکستن احتیاج دارند. برای باقی ماندن در راستاتان به سوی هدف، همیشه از تغییرات احتاقتصادی استقبال کنید.

8. کاملا به اهداف خود متعهد هستند

بگذارید یک سوال بپرسم! شما از آن دسته افرادی هستید که اجازه می دهید زندگی برایتان تصمیم بگیرد، یا جزء افرادی محسوب می شوید که با قدرت اراده و کار سخت زندگی خودشان را شکل می دهند؟ افراد پیروز الگوهای رفتاری خود را به نحوی شکل می دهند که با کمک این الگوها بتوانند بر روی اهداف خود با دقتی زیاد تمرکز نمایند. این روش به آن ها اجازه می دهد تا با عطشی سیری ناپذیر به دنبال رسیدن به رویاهایشان بروند. رسیدن به رویا و هدف، مهم ترین نکته این گونه افراد است. آن ها یاد می گیرند تمام اجزای پیرامون خود را در جهت تمرکز برای رسیدن به هدف نهایی خود به خدمت بگیرند.

هرکدام از ما باید راهی که در آن پا گذاشته ایم ایمان داشته باشیم. این ایمان و تعهد، هسته اصلی کوشش ما برای رسیدن به اهداف مورد نظر ماست. مرتبا باید از خودمان سوال کنیم چرا این اهداف برای ما اهمیت دارند. تکرار هرروزه جواب این سوال می تواند ما را به هدف خودمان متعهد کند. افرادی که طعم پیروزیت را چشیده اند همیشه به این نکته اشاره می نمایند که اگر به کاری اعتقاد و تعهد کامل ندارید، اصلا سراغش نروید.

9. به خودشان انگیزه می دهند

افرادی که به شکل خستگی ناپذیر به سوی هدف خود گام برمی دارند همیشه از انگیزه ای درونی که آن ها را به سوی نتیجه سوق می دهد بهره می برند. این افراد به صورت ذاتی برای رسیدن به اهداف شان انگیزه دارند. عطش درونی و سیری ناپذیر این افراد برای دنبال کردن آرزوهایشان همیشه آن ها را به سمت هدف و نتیجه هدایت می نماید. از قلم نیاندازید وقتی انگیزه شما درونی باشد، می تواند تبدیل به بهترین سوخت برای موتور محرک شما گردد. تنها در صورت وجود یک انگیزه درونی است که فرد با اشتیاق تمام و بدون وجود هیچ جایزه و پاداش خارجی با تمام وجود به سمت هدف حرکت می نماید.

در برابر انگیزه های داخلی انگیزه های خارجی قرار دارند که اکثرا به صورت جایزه و پاداش تعریف می شوند. این پاداش ها می توانند به صورت مبلغی پول، مرخصی تشویقی یا مواردی از این دست باشند. همه ما افراد زیادی را دیده ایم که به خاطر درآمد بیشتر حتی موقعیت شغلی خود را عوض نموده و از شغلی که دوستش داشته اند هم دست کشیده اند. همیشه به خاطر داشته باشید جنبه جذاب و تشویق نماینده انگیزه های خارجی در طول زمان به سرعت کاهش پیدا می نماید. تجربه نشان داده تنها افرادی که از انگیزه های درونی خود نیرو می گیرند در انتهای راستا به نتیجه دل خواه می رسند و انگیزه هایی مانند پاداش های اقتصادی هیچ گاه نمی تواند از شما یک فرد پیروز به معنای واقعی بسازد. دلیلی که افراد خستگی ناپذیر را به آخر راستا می رساند بسیار ساده است: آن ها احساس می نمایند که باید بهترین باشند!

10. مسئولیت پذیر هستند

مسئولیت پذیر بودن دو بخش مجزا و متفاوت دارد: پذیرفتن خطاها و شکست ها و روحیه پاسخگویی در برابر آن ها و از سوی دیگر کسب اعتبار بابت پیروزیت ها. انسان های پیشرو و پیروز به همان اندازه که دستاوردهای خود را تحسین می نمایند، در برابر خطاهای احتاقتصادی و شکست های خود مسئولیت پذیر هستند. آن ها هیچ گاه از زیر بار خطای خود شانه خالی نمی نمایند و آن را بر دوش دیگران نمی اندازند.

این افراد یاد می گیرند هر دو بخش مجزای مسئولیت پذیری را در راستای به دست آوردن دانش و مهارت های لازم برای رسیدن به اهداف و رویاهایشان به کار بگیرند. مسئولیت پذیری به عنوان یک راز پیروزیت به ما کمک می نماید که بفهمیم تنها کسی که مسئولیت زندگی، شکست ها و پیروزیت های ما را بر عهده دارد شخص خودمان هستیم. به یاد داشته باشید که شما پشت فرمان زندگی خود نشسته اید و هیچ کس به غیر از خودتان آینده شما را ترسیم نمی نماید.

11. با افراد پیروز معاشرت می نمایند

روابط کاری و محبت آمیز بخش مهمی از زندگی ما محسوب می شوند. رفتار ما در بیشتر اوقات بازتاب افکار و رفتار کسانی است که با آن ها وقت می گذرانیم. یادتان باشد ما تنها افراد خانواده خود را انتخاب نمی کنیم و اکثر قریب به اتفاق دوستان و کسانی که بیشترین وقت خود را برای کار یا تفریح می گذرانیم، انتخاب مستقیم خود ما هستند. وقت گذراندن و معاشرت با افرادی که نگرش و روحیه منفی دارند می تواند در مدتی کوتاه از شما یک انسان منفی باف، ناامید و شکست خورده بسازد. ویروس دل سردی و ناامیدی خیلی زود منتشر می گردد و می تواند تمام افراد یک جمع را آلوده کند.

نگاهی به افراد پیروز دور و برتان بیندازید. شک نداشته باشید که در اطراف آن ها افرادی پیروز تر و پیشروتر از خودشان خواهید دید. افرادی که از آن ها به عنوان انسان های پیروز یاد می گردد، آموخته اند که همیشه باید از افرادی بهتر از خودشان یاد بگیرند. به همین خاطر انسان های منفی را از خود دور نموده و اشخاص مثبت و پیروز را پیرامون خود نگه می دارند. در این افراد نیروی جاذبه ای ساخته و تقویت می گردد که می توانند دیگر افراد شبیه و بهتر از خودشان را گرد خود جمع نمایند. پس باید همیشه به دنبال پیدا کردن و معاشرت با افرادی باشیم که می توانند برای ما منبع الهام و انگیزه باشند. از قلم نیاندازید با پیدا کردن دوستانی اینچنین ذهن ما توانایی های تازه ای را در خود پیدا می نماید.

12. از یاد دریافت خسته نمی شوند

توانایی ما برای یاددریافت و پیشرفت یک راز پیروزیت و کلیدی کاربردی برای بیشتر کردن و بهبود بخشیدن به توانایی های ما است. نوآوری و خلاقیت از نتایج مهم یادگیری دانش ها و مهارت های جدید به شمار می روند. برای این که به فردی خلاق، توانمند و پیروز تبدیل شویم، باید همیشه و در هر حال یادگیری را در کنار اولیت های جدی زندگی خود قرار دهیم. ما باید همیشه از دانش ها و اطلاعات جدید مشتاقانه استقبال کنیم و دائما به دنبال آموزش و یادگیری مهارت ها و تخصص های مرتبط با حوزه فعالیت مان باشیم. عطش سیری ناپذیر برای آموختن یکی از عادت های ترک نشدنی افراد پیروز به شمار می رود.

تبدیل شدن به فردی که از یاد دریافت هر نکته جدیدی در راستا خود به سمت هدف استقبال می نماید، به ذهن ما این اجازه را می دهد تا با آغوش باز تغییرات را بپذیرد و با خلق ایده ها و راه کارهای جدید، همیشه وضعیت پیشرو و خلاق خود را حفظ کند. افرادی که بدون وقفه و با حالتی خستگی ناپذیر اهداف خود را دنبال می نمایند، هیچ گاه از یاددریافت و آموختن علوم جدید خسته نمی شوند. این افراد نه تنها تخصص و توانایی های خود را افزایش می دهند، بلکه دائما در حال افزودن به دانش دنیا پیرامون خود هستند. به همین خاطر بودن در کنار افرادی از این دست و همکاری و معاشرت با آن ها می تواند فضای مناسبی برای آموختن و پیشرفت باشد.

13. هیچ پیروزیتی برایشان کاملا راضی نماینده نیست

افرادی که مدام در پی رسیدن به اهداف و آرزوهای خود هستند هیچ وقت از به دست آوردن پیروزیت های گوناگون راضی نمی شوند. آن ها همیشه به دنبال رسیدن به قله های جدید هستند و هیچ دست یافت جدیدی آن ها را قانع کردن نمی نماید. یک احتیاج درونی آن ها را همیشه به ادامه دادن راستا ترغیب می نماید. احتیاجی خاموش نشدنی که آن ها را وادار می نماید همیشه پس از کسب یک پیروزیت به دنبال پیروزیتی بزرگ تر باشند. راه پیروزیت برای این افراد هیچ انتهایی ندارد. هیچ عنوان یا جایزه ای نمی تواند برای این افراد به مثابه انتها راستا باشد. این افراد همیشه می خواهند بهترین باشند. خواسته ای که هیچ گاه به انتها نمی رسد.

این افراد هیچ وقت به خودشان اجازه نمی دهند کسب پیروزیت های قبلی خسته یا راضی شان کند. آن ها به خوبی می دانند که هر پیروزیت تنها پله ای برای بالاتر رفتن و رسیدن به قله های جدید است. افراد خستگی ناپذیر همیشه به دنبال پیشرفت و قدم گذاشتن در راه های جدید و ناشناخته اند. آن ها هر روز در حال تمرکز بر روی چالشی جدید هستند تا راستا خود به سمت بهترین بودن را با قدرت ادامه دهند.

14. ذهنی انعطاف پذیر دارند

هرچقدر که آرزوها و اهداف بزرگ تری در سر داشته باشید، راه رسیدن به آن ها دشوارتر است و گاه قدم گذاشتن در این راه با فشارهای ذهنی و تنش های زیادی همراه می گردد. بسکمک از افراد تحمل استرس را ندارند و در برابر تنش ها و اضطراب های احتاقتصادی که در راستا رسیدن به هدف پیش می آید خود را می بازند. برای این که فردی پیشرو و خستگی ناپذیر باشید، باید تا حد ممکن ذهن و روح خود را انعطاف پذیر کنید. به خاطر داشته باشید تنها یک روحیه منعطف می تواند به سادگی از پس شکست ها و ناملایماتی که ممکن است در راستا رسیدن به پیروزیت ظاهر شوند بر بیاید. داشتن روحیه ای منعطف و در عین حال سرسخت، شما را در راستا رسیدن به پیروزیت قدرتمند و توانا نگه می دارد. مصمم بودن و حفظ تمرکز در زمانی که حجمی از مسائل و ناملایمات به سوی ما هجوم آورده اند راز پیروزیت و کلیدی کارساز برای رد کردن شرایط سخت است. تنها در این حالت است که می توانید در زمان احتیاج به حفظ تمرکز، احساسات مزاحم خود را کنترل کنید.

افرادی که واقعا به دنبال پیروزیت نیستند در شرایط سخت به راحتی تسلیم می شوند. آن ها به دنبال فرار از ناملایمات نیستند و بدبختی ها را در آغوش می کشند. آنها باور دارند که مواجهه با وضعیت استرس زا، فرصتی برای اثبات این نکته است که وضعیت هایی از این دست قدرت زیادی دارند و افرادی به راحتی می توانند مغلوب شرایط این چنینی شده و تحت فشار قرار گیرند. اگر روح و ذهن خود را به صورتی انعطاف پذیر تربیت کنید، به کلید گنجی ارزشمند دست پیدا می کنید. گنجی که به شما یاد می دهد زندگی هرچقدر سخت باشد، شما از آن سرسخت تر هستید.

15. وقت خود را برای حسادت و خودپسندی هدر نمی دهند

به خاطر داشته باشید اعتماد به نفس و خود پسندی تفاوتی به اندازه فاصله زمین تا آسمان دارند. اعتماد به نفس حالتی است که فرد از داشته ها و ارزش خود آگاه است و توانایی های خود را باور دارد. اما خودپسندی هنگامی است که فرد خواسته های خود را بر هر شخص و شرایطی مقدم می داند و تنها بر روی علائق و خواسته های خود تمرکز می نماید. گسترش خودپسندی و تکبر در فرد، صفات ناپسند حسادت و خشم را در اکثر اوقات به دنبال خود خواهد داشت.

افراد پیروز به خوبی می دانند که حسادت و خودپسندی از دل ترس زاده می شوند. این گونه افراد دریافته اند که اگر حس های مخربی از این دست را کنترل ننمایند، به زودی با موانعی سخت در راه رسیدن به پیروزیت روبرو خواهند بود. آن ها آموخته اند که بذر حسادت و خودپسندی در مدتی کوتاه تبدیل به درختان تنومندی خواهد شد که به سادگی جلوی پیشرفت آن ها را خواهد گرفت. و درست برعکس حسادت، این فروتنی است که نه تنها می تواند راه ما را به سوی پیروزیت همراه کند، بلکه افراد توانمند دیگر را هم مانند بال پرواز به کمک ما می فرستد.

تکبر و خشم هم موانعی سخت بر سر راه رسیدن به پیروزیت هستند. این دو اخلاق بد به سادگی زمان و نیروی شما را هدر می دهند. به خاطر داشته باشید هیچ گاه پیروزیت فردی دیگر تهدیدی برای پیشرفت شما محسوب نمی گردد. دستاوردهای دوست یا همکار شما تحت هیچ شرایطی دلیل شکست ها و خطاهای احتاقتصادی شما نیست. برای رسیدن به قله های پیروزیت تنها کافی است روی نتیجه دل خواه خود تمرکز کنید و ذهن خود را برای پذیرفتن اتفاقات خوب و بد احتاقتصادی آماده نگه دارید.

منبع: Entrepreneur

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1979

به "15 راز موفقیت افراد خستگی ناپذیر" امتیاز دهید

4 کاربر به "15 راز موفقیت افراد خستگی ناپذیر" امتیاز داده اند | 2.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 راز موفقیت افراد خستگی ناپذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید