4 جرثقیل عظیم بندری هندی در راه چابهار

به گزارش راه ساری، مقامات دولتی هند امروز اعلام کردند که تا انتها ماه ژوئن امسال 4 جرثقیل متحرک بندری را به بندر چابهار منتقل خواهند کرد.

4 جرثقیل عظیم بندری هندی در راه چابهار

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مقامات دولتی هند اعلام کردند که تا خاتمه ماه ژوئن امسال میلادی 4 جرثقیل عظیم متحرک بندری را به بندر چابهار منتقل نموده و نسب می نمایند.

به گزارش لایومینت، در ماه ژانویه هم هندی ها طی قراردادی 25 میلیون دلاری 2 جرثقیل متحرک بندری را به این بندر منتقل نموده بودند.

بندر چابهار در حال حاض توسط هندی ها، ایران و طرف های افغانستانی در حال توسعه بوده و قرار است به یکی از اصلی ترین گذرگاه های کالا های هندی برای رسیدن به کشور های آسیای میانه و به خصوص افغانستان تبدیل گردد.

اجرای طرح توسعه این بندر به گسترش مناسبات مالی و مبادلات تجاری بین ایران و هند هم منجر خواهد شد و میزان مبادلات تجاری دریایی بین دو کشور را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

یک مقام بلند پایه وزارت بنادر، آبراه ها، و کشتیرانی هند در این باره گفت: برای بهره برداری از بندر چابهار این تعداد جرثقیل کافی است. 2 جرثقیل در حال حاضر در نزدیکی بندر ونیز ایتالیا هستند و تا خاتمه ماه مارس به ایران خواهد رسید و دو جرثقیل دیگر نیز تا خاتمه ماه ژوئن در چابهار تخلیه خواهند شد.

طرف هندی می گوید تا کنون 123 کشتی در این بندر پهلو گرفته و هزار تن تجهیزات و کالا را تخلیه در چابهار تخلیه نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13899

به "4 جرثقیل عظیم بندری هندی در راه چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 جرثقیل عظیم بندری هندی در راه چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید