5 افزونه برتر گوگل کروم برای ادیت عکس در مرورگر

به گزارش راه ساری، برای ادیت عکس نرم افزارهای متعددی وجود دارد ولی طبیعتا بیشتر عکاس ها برای این کار از فتوشاپ یا لایت روم استفاده می نمایند. اما اگر می خواهید خیلی سریع و بی دردسر در مرورگر ادیت عکس انجام دهید، در ادامه به 5 افزونه خیلی خوب می پردازیم که در گوگل کروم چنین کاری را انجام می دهند.

5 افزونه برتر گوگل کروم برای ادیت عکس در مرورگر

GIMP Online

اول از همه باید به افزونه GIMP Online آنلاین بپردازیم. اگر با GIMP آشنا نیستید، می توانیم آن را به عنوان نسخه متن باز فتوشاپ در نظر بگیریم که بسیاری از قابلیت های آن را ارائه می دهد. بنابراین اگر مثلا می خواهید یک فایل PSD را باز کنید و به فتوشاپ دسترسی ندارید، با استفاده از GIMP به راحتی می توانید چنین کاری انجام دهید. به علت همین متن باز بودن نرم افزار، کاربرانی که از توزیع های مختلف لینوکس استفاده می نمایند، معمولا برای ادیت عکس به سراغ GIMP می روند.

اما بسیاری از کاربران نمی دانند که افزونه این نرم افزار محبوب هم وجود دارد و می توانید به راحتی در مرورگر گوگل کروم برای ادیت عکس از آن بهره ببرید. فقط کافی است آن را دانلود و نصب کنید و بدون هیچ دردسری ادیت عکس را شروع کنید. خوشبختانه این افزونه و خود نرم افزار اصلی، رابط کاربری بسیار ساده ای دارند و در نتیجه خیلی سریع می توانید قابلیت های مختلف آن را یاد بگیرید.

البته باید خاطرنشان کنیم افزونه این نرم افزار گاهی اوقات با لگ و تاخیر روبرو می گردد و بعلاوه اگر به صورت فول اسکرین از آن استفاده نمی کنید، ممکن است با کلیک های تصادفی روبرو شوید. این افزونه در وب استور کروم به شدت محبوب است و بیش از 100 هزار کاربر آن را نصب نموده اند.

Photo Editor

یکی دیگر از برترین افزونه های گوگل کروم برای ادیت عکس، Photo Editor نام دارد. استفاده از این افزونه به شدت راحت است و برای افرادی که می خواهند در محیط مرورگر به سرعت ادیت هایی روی عکس اعمال نمایند، گزینه ایده آلی محسوب می گردد. برای استفاده از این افزونه، راحت ترین کار این است که در سایت های مختلف وقتی با عکس روبرو می شوید، روی آن راست کلیک کنید.

بعد از انتخاب عکس، این افزونه در سمت چپ مرورگر گزینه های مختلفی را نمایش می دهد. به عنوان مثال می توانیم به گزینه هایی برای کراپ کردن و چرخاندن عکس اشاره کنیم. اما برترین قابلیت افزونه Photo Editor، تب فیلترهای آن است. در این بخش به فیلترهای متنوعی دسترسی دارید و اگر حوصله ادیت دستی ندارید، با استفاده از این فیلترها می توانید ظاهر عکس را به طور گسترده تغییر دهید.

PhotoStudio

اگر در پی استفاده از یک افزونه همه فن حریف برای ادیت عکس در مرورگر هستید که قابلیت های جذابی هم ارائه دهد، پس PhotoStudio احتمالا می تواند توجه شما را جلب کند. بعد از نصب افزونه، می توانید معین کنید که به صورت پاپ آپ در تب فعلی به نمایش دربیاید یا اینکه برای بهره گیری از آن راهی تب تازهی شوید. در بیشتر موارد بهتر است در یک تب تازه از این افزونه گوگل کروم برای ادیت عکس بهره ببرید.

در این افزونه قابلیت های همیشگی برنامه های ادیت عکس مانند کراپ، چرخاندن تصویر، تنظیم نور، کنتراست، شفافیت و دیگر موارد این چنینی دیده می گردد. اما در کنار این موارد، قابلیت های پیشرفته تری هم دارد که می توانید از آن ها هم بهره ببرید.

Sumopaint

زمانی که صحبت از نرم افزارهای ادیت عکس می گردد، طبیعتا هرچقدر ابزار موردنظر امکانات بیشتری در اختیار شما قرار دهد، بهتر است. Sumopaint تا حد زیادی مانند یک نسخه فتوشاپ بهینه سازی شده برای مرورگر محسوب می گردد. در کنار بهره گیری از رابط کاربری روان و خیلی خوب، امکانات پیشرفته ای مانند دسترسی به لایه ها و ابزارهای بسیار مفید هم در اختیار شما قرار می دهد.

در کنار ویژگی هایی مانند تنظیم نور، کنتراست و رنگ که در تقریبا تمام ابزارهای این چنینی دیده می گردد، با این افزونه با بهره گیری از براش می توانید کارهای مختلفی انجام دهید. به عنوان مثال اگر اهل طراحی با ماوس یا قلم نوری هستید، این افزونه احتمالا به شدت مورد توجه شما قرار می گیرد. بعلاوه اگر از نحوه درست کردن براش های شخصی سازی شده در فتوشاپ یا نرم افزارهای اطلاع دارید، به راحتی می توانید براش های موردنظر را در این افزونه هم بهره ببرید.

PhotoPad Photo Editor Cloud Edition

در نهایت باید افزونه PhotoPad Photo Editor را معرفی کنیم که با داشتن بیش از 10 هزار کاربر، محبوبیت زیادی بین علاقه مندان به مرورگر گوگل کروم پیدا نموده است. بعد از نصب این مرورگر، می توانید به راحتی هر عکسی که در سیستم قرار گرفته است را برای ادیت انتخاب کنید.

در این افزونه، امکان اعمال افکت های مختلف وجود دارد که به صورت لایه ای روی تصویر موردنظر قرار می گیرند. البته باید خاطرنشان کنیم نرم افزار دسکتاپ این افزونه هم وجود دارد و برای بهره گیری از تعداد قابل توجهی از این افکت ها، باید نرم افزار اصلی را دانلود و نصب کنید.

سخن پایانی

همانطور که می بینید، برای ادیت عکس در مرورگر گوگل کروم افزونه های مختلفی وجود دارد که در این مطلب به فقط 5 مورد از آن ها پرداختیم. بدون شک برای ادیت های پیچیده و پیشرفته، هیچ نرم افزاری بهتر از فتوشاپ و لایت روم نیست اما اگر در پی انجام ادیت های ساده هستید، با استفاده از این افزونه ها کار شما انجام می گردد.

بنابراین اگر به ادیت عکس در محیط مرورگر علاقه زیادی دارید، توصیه می کنیم این افزونه ها را نصب و آن ها را امتحان کنید تا بتوانید برترین گزینه موردنظرتان را پیدا کنید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14804

به "5 افزونه برتر گوگل کروم برای ادیت عکس در مرورگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 افزونه برتر گوگل کروم برای ادیت عکس در مرورگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید