5 سفر داوطلبانه ای که حتما باید تجربه کنید

به گزارش راه ساری، آشنایی با سفرهای داوطلبانه و اهداف آنها

داوطلب شدن یک راه عالی برای سفر به دور دنیا، ایجاد یک تفاوت، کمک به انسان ها و حیوانات دیگر و دیدن افراد جدید است. فرقی هم نمی کند که دانشجو، فارغ التحصیل دانشگاه یا یک حرفه ای در کار خود باشید، در هر صورت می توانید این کار را انجام دهید. شاید این برنامه در ایران کمرنگ باشد اما امروزه در سرتاسر برنامه های داوطلبانه زیادی وجود دارند. مثلا سفر داوطلبانه برای نجات لاک پشت های دریایی که در حال انقراض هستند، یا تدریس زبان انگلیسی به بچه ها در بالی و… و جالب است بدانید که در این سفرها خود شخص هیچ هزینه ای پرداخت نمی کند بلکه فقط کاری که برای آن داوطلب شده را باید خوب انجام دهد. لیست پایین، لیست جذابی از سفرهای داوطلبانه ای است که خبرنگاران از این کارهای داوطلبانه آماده کرده است. با ما همراه باشید:

5 سفر داوطلبانه ای که حتما باید تجربه کنید

پرورش هاسکی در کانادا

افرادی که عاشق سگ ها هستند می توانند از پرورش سگ های نژاد هاسکی در کانادا نهایت لذت را ببرند. هدف اصلی از این سفر، کار کردن با سگ ها و بخصوص نژاد هاسکی و آموزش دادن آنها برای انجام کارهای خاص است. این سفر 4 تا 12 هفته طول می کشد و در کشور کانادا اتفاق می افتد.

تحقیقات حیات وحشی در آفریقای جنوبی

آیا تا بحال رویای گذراندن زمان خود با پستانداران بزرگ آفریقای جنوبی مثل شیر، فیل، لئوپارد یا کرگدن را داشته اید؟ تحقیقات روی حیات وحش در آفریقای جنوبی این فرصت را به افراد می دهد تا با این حیوانها از نزدیک آشنا شوند. این تحقیقات به افراد این امکان را می دهد که بیشتر از 24 هفته را با این حیوانات عظیم بگذرانند و طرز رفتار آنها را مطالعه کنند و با آنها بیشتر آشنا شوند.

قهرمانان بر پشت اسب در هند

در این برنامه سفری که توسط یک بنیاد بین المللی پایه ریزی شده است، قهرمانان بر پشت اسب به روستاهای فقیر اطراف راجستان، امداد همه جانبه می رسانند. داوطلبان در این سفر داوطلبانه، تجربه نشستن بر پشت اسب در صحرا و آماده کردن برنامه های رفاهی برای روستاهای فقیر را پیدا می کنند: برنامه هایی مثل عمل چشم رایگان، دندانپزشکی رایگان، مراقبت رایگان از بچه ها، ایجاد آگاهی درباره ویروس HIV و روش های جلوگیری از آن و…

سفر به دوردست های آمازون در اکوادور

این برنامه منحصربفرد و جالب، داوطلبان را با مردم Achuar که یکی از دورترین و دست نخورده ترین فرهنگ های روی کره زمین است آشنا می کنند. داوطلبان در سنت های این قبیله آمازونی شرکت می کنند و به آنان در نگهداری زمین و فرهنگ و زمین هایشان کمک می کنند.

ساختن جامعه در تایلند

هدف از این کار داوطلبانه، کمک به ارتقای توریسم مبتنی بر جامعه در مناطق دوردست تایلند است. داوطلبان در این سفر، روستاهای محلی را در تعامل میان فرهنگی ساپورت می کنند و همچنین در فعالیت های سرگرم کننده زیادی مثل کمپینگ، کوهنوردی و… شرکت می کنند. این سفر، سفری عالی برای افرادی است که دوست دارند تایلند را کشف کنند و با فرهنگ و سنت این کشور بیشتر آشنا شوند.

منبع: list25.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6553

به "5 سفر داوطلبانه ای که حتما باید تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سفر داوطلبانه ای که حتما باید تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید