آذری، سوپرمن سازمان لیگ مقابل صدا و سیما؟

به گزارش راه ساری، این رفتار باشگاه ذوب آهن در حال حاضر می تواند در دعوای سازمان لیگ و صدا و سیما یک امتیاز به سود سازمان لیگ باشد اما از طرفی می تواند بدعت اشتباهی به وجود آورد در تکرار تصمیم های خودسرانه باشگاه ها.

آذری، سوپرمن سازمان لیگ مقابل صدا و سیما؟

به گزارش خبرنگاران ، رفتار باشگاه ذوب آهن در مقابل دوربین های تلویزیونی برای بازی با پارس جنوبی جم، واکنش های مختلفی را در پی داشته است. مهم ترین واکنش اما واکنش سازمان لیگ است که ماجرای دلخوری سعید آذری از صدا و سیما را با حق پخش قاطی نموده و به نوعی به حمایت از باشگاه ذوب آهن می پردازد. همین موضوع چندین بحث مختلف را مطرح می نماید. حمایت سازمان لیگ از یک باشگاه که طبیعی ترین کار ممکن است اما از طرفی می تواند خطر به وجود آمدن تک روی باشگاه ها را به همراه داشته باشد. هر یک از این دیدگاه ها، حالا موافقان و مخالفان مختلفی را در پی دارد و در روزهای آینده بعد از اعلام واکنش رسمی سازمان لیگ نسبت به این موضوع این واکنش ها بدون شک پررنگ تر خواهد شد.

سعید آذری همان طور که پیش از برگزاری بازی ذوب آهن مقابل پارس جنوبی جم گفته بود، سر حرفش ماند و از ورود دوربین های تلویزیونی به استادیوم فولادشهر جلوگیری کرد. بدون اینکه بابت این تصمیم به سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال هماهنگ نموده باشد، اجازه ورود دوربین ها به استادیوم را ندادند و این مسابقه از تلویزیون پخش نشد.

این ماجرا از آنجا آغاز شد که روز قبل از بازی هم در کنفرانس خبری پیش از این مسابقه مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن اجازه نداده بود میکروفن شبکه خبر مقابل مربیان قرار بگیرد و در ادامه سعید آذری با شرح درباره دلیل این برخورد، بیان نمود که اجازه ورود دوربین ها به زمین مسابقه را هم نمی دهد.

آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن خیلی واضح و روشن مصاحبه کرد و دلیل این تصمیم خود را دلخوری باشگاه ذوب آهن از نحوه اعلام نام این تیم در خبر نتیجه قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در یکی از بخش های خبری سیما می دانست. آذری گفته بود: در اعتراض به این توهین صدا و سیما، اجازه نمی دهم دوربین های این سازمان برای بازی با پارس جنوبی به استادیوم بیایند. این دومین سال پیاپی است که صدا و سیما با این کار به ما توهین می نماید؛ سال گذشته صدا و سیما بیان نمود اشتباه سهوی یک نفر باعث شده است این اتفاق رقم بخورد. حالا سال جاری مشکل چه چیزی بوده است؟ صدا و سیما خودش را سبک نکند و به استادیوم نیاید. تا شبکه خبر رسماً عذرخواهی نکند، آن ها را به استادیوم راه نمی دهم. در این تصمیم خیلی هم جدی هستم حتی اگر به قیمت برکناری ام تمام گردد.

با این حال بعد از این که اجازه ورود دوربین ها داده نشد، عده ای سعی داشتند این حرکت آذری را به حساب اعتراض به پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی بگذارند اما واقعیت همین بود که خود او در مصاحبه اش بیان نمود. ماجرا از این قرار بود که در یکی از بخش های خبری از سه نماینده ایران با عنوان های استقلال ایران، پرسپولیس ایران و سایپای ایران یاد شد اما نام ذوب آهن را بدون پسوند ایران و به نام ذوب آهن اصفهان خوانده اند.

بعد از این اتفاق واکنش های مختلفی نسبت به حرکت سعید آذری و باشگاه ذوب آهن مقابل صدا و سیما، شکل گرفته است. عده ای معتقدند که اذری نباید به خاطر یک اشتباه سهوی از سوی صدا و سیما، خودسرانه درباره ممانعت از ورود دوربین های تلویزیونی تصمیم می گرفت و عده ای دیگر معتقدند که آذری به درستی از حق باشگاه ذوب آهن دفاع نموده است.

آنچه هر یک از این واکنش های موافق و مخالف را جهت دهی می نماید، نکاتی است که در درباره اشتباه صدا و سیما و همچنین موضع سازمان لیگ نسبت به حرکت ذوب آهن به گوش می رسد.

زمزمه هایی که از صدا و سیما به گوش می رسد این است که نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس در ثبت شرکت ها به نام استقلال ایران و پرسپولیس ایران ثبت شده است و باشگاه ذوب آهن به نام ذوب آهن اصفهان. حتی این موضوع هم البته نمی تواند دلیل موجهی برای سعید آذری به حساب بیاید و او انتظار داشته که در تنظیم خبر، باشگاه ذوب آهن هم مثل استقلال و پرسپولیس، پسوند ایران را داشته باشند.

سعید آذری حتی در اعتراض به این موضوع قدری فراتر رفته و گفته: ما که پان اصفهانیسیم نداریم که اینطور برخورد می نمایند.

نکته قابل توجه اما این است که سازمان لیگ که تا کنون نتوانسته از حق خودش برای دریافت حق پخش تلویزیونی دفاع کند، حالا از تحکم سعید آذری در برخورد با صدا و سیما گویا خوشحال است و وقتی حرف از تک روی مدیرعامل ذوب آهن و احتمال جریمه او از سوی سازمان لیگ به میان می آید، سعید فتاحی، رییس سازمان لیگ می گوید: وقتی ما می توانیم جریمه کنیم که صدا و سیما به ما پول بدهد وقتی پولی به ما داده نشده از کجا جریمه کنیم. ما پولی نمی گیریم که بخواهیم جریمه کنیم. برای اینکه شک و شبه ای پیش نیاید با چهار دوربین از زوایای مختلف صحنه های بازی را فیلم برداری کردیم تا مسئله ای بوجود نیاید. ضمن اینکه فکر می کنم دوستان ما در صدا و سیما اصفهان هم عجله کردند و باید یک مقدار صبر می کردند و خیلی سریع ترک نمی کردند. به نظر می رسید می خواستند بیشتر این مساله را پررنگ نمایند.

گرچه این رفتار باشگاه ذوب آهن در حال حاضر می تواند در دعوای سازمان لیگ و صدا و سیما یک امتیاز به سود سازمان لیگ باشد اما از طرفی می تواند بدعت اشتباهی به وجود آورد در تکرار تصمیم های خودسرانه از سوی باشگاه های دیگر که می تواند نظم لیگ را بر هم بزند.

11 - 1

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 829

به "آذری، سوپرمن سازمان لیگ مقابل صدا و سیما؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری، سوپرمن سازمان لیگ مقابل صدا و سیما؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید