سومین جلسه معاونان فرهنگی باشگاه های لیگ برتری در سازمان لیگ برگزار شد
به گزارش راه ساری، سومین جلسه معاونان فرهنگی باشگاه های لیگ فزونی با حضور مدیران فرهنگی فدراسیون و سازمان لیگ برگزار شد.
به گزارش ، به نقل از سایت سازمان لیگ، سومین جلسه معاونان فرهنگی باشگاه های لیگ فزونی به دعوت حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ با حضور معاونان فرهنگی 12 باشگاه لیگ فزونی، غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال، حجت اله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ امروز یکشنبه 8 دی برگزار گشت.
در این نشست معاونان فرهنگی باشگاه ها ضمن ارایه گزارش فعالیت های فرهنگی اجرا شده در نیم فصل پیشنهاد ها و راهکار های خود را برای بهبود فضای فرهنگی در نیم فصل دوم مسابقات ارایه کردند.
غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال ضمن بیان اهمیت انجام فعالیت های فرهنگی در فوتبال از همه باشگاه ها درخواست کرد که در این زمینه فعال تر از گذشته عمل کنند.
حجت اله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ هم با تاکید بر انجام فعالیت های فرهنگی در فوتبال گفت: متاسفانه در گذشته باشگاه ها از نظر فرهنگی توجه کمی به مسایل فرهنگی نشان می دادند، اما در سال های اخیر فرهنگ تبدیل به دغدغه اصلی مدیران ورزش و فوتبال کشور و مدیران باشگاه ها شده است. مسئولان فرهنگی نیز باید اقدام های مناسب فرهنگی را از خودشان شروع کنند. اقدام هایی مثل راستگویی، صداقت و سایر سجایای اخلاقی را در رفتارشان به نمایش بگذارند.
وی افزود: متاسفانه در نیم فصل اول برخی باشگاه ها تا اواسط مسابقات هنوز معاون فرهنگی باشگاه خود را انتخاب و معرفی نکرده بودند، اما این مرتبه خوشحالیم که 12 باشگاه لیگ فزونی در این نشست حضوری مثبت و موثر دارند.
عبدالرحیم صفری معاون فرهنگی باشگاه صنعت نفت آبادان اولین نفری بود که در این جلسه صحبت هایش را بیان کرد و گفت: از سازمان لیگ فوتبال تشکر می کنم که عامل برگزاری این جلسات شده است. ما در باشگاه نفت آبادان در نیم فصل اول همیار هواداران را فعال کرده ایم و با هماهنگی نیروی انتظامی و یگان ویژه ساماندهی روی سکو های ورزشگاه تختی در آبادان را به همیاران هوادار سپرده ایم. همچنین مناسبت های مختلف فرهنگی را در طول نیم فصل اول مانند هفته معلولان، روز پزشک و... را گرامی داشتیم.
وی افزود: همیاران هواداران باشگاه نفت آبادان همچنین از هواداران میهمانی که به آبادان می آیند مراقبت و محافظت می کنند. از سویی دیگر باشگاه نفت آبادان آمادگی کامل دارد که کانون بانوان هوادار را هم زیر نظر معاونت فرهنگی باشگاه راه اندازی کند و به بانوان تماشاگر هم خدمت رسانی کنیم. در های خروج و ورود مخصوص بانوان هم در ورزشگاه تختی آبادان در نظر گرفته ایم.
ساسان سیاح طاهری معاون فرهنگی باشگاه فولاد خوزستان هم صحبت هایش را اینگونه شروع کرد: از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ به جهت برگزاری این نشست ها تشکر می کنم، اما می خواهم که فاصله برگزاری نشست ها کمتر شود و این جلسه ها بیشتر برگزار شود. از سویی دیگر ایجاد معاونت فرهنگی در باشگاه ها بخصوص باشگاه های صنعتی که چارت تشکیلاتی و اداری معینی دارند کار دشواری بود، زیرا تغییر چارت این باشگاه های صنعتی به راحتی امکانپذیر نیست. در نهایت در باشگاه فولاد پست مدیر فرهنگی ایجاد شد که همان وظایف معاونت فرهنگی را انجام می دهد.
وی افزود: انتظار داریم که باشگاه ها از مدیران فرهنگی خود حمایت بیشتری انجام بدهند. واحد فرهنگی باشگاه ها مسائل فراوانی دارند و برای دریافت بودجه هم باید چانه زنی های بسکمک انجام بدهند.
طاهری با بیان فعالیت های فرهنگی باشگاه فولاد بیان کرد: بهمن یا اسفند امسال می توانیم میزبان مدیران فرهنگی باشگاه ها باشیم تا از نزدیک شاهد فعالیت های فرهنگی باشگاه فولاد باشند. البته انحلال کانون های هواداری به نظر عجولانه می آمد، زیرا برخی از مشوقین باشگاه ها ریشه دارند و می توانند روی سکو ها کمک حال باشگاه ها باشند. از سویی دیگر باشگاه فولاد خوزستان یکی از اولین باشگاه هایی بود که کانون بانوان هوادار خود را هم تاسیس و راه اندازی کرد و این آمادگی را هم داریم که کانون بانوان هوادار مان در مسابقات ملی از تیم ملی حمایت کنند.
رضا نادری معاون فرهنگی باشگاه نساجی مازندران نیز گفت: بهتر است که وظایف معاونت های فرهنگی باشگاه ها به طور دقیق معین شود و این وظایف از سوی سازمان لیگ به باشگاه ها ابلاغ شود. از سویی دیگر معاونت های فرهنگی بودجه ای برای انجام فعالیت های مناسب فرهنگی ندارند و دست خالی هم نمی شود کار زیادی انجام داد. از سویی دیگر اگر قرار است کانون بانوان هوادار فعال شود این مساله را اعلام رسمی کنند تا بتوانیم جوابگوی بانوان هوادار نساجی باشیم و در این زمینه نیز اقدام های لازم را انجام بدهیم.
وی افزود: هواداران نساجی همواره تیم های میهمان را مورد تشویق قرار می دهند و حتی به آن ها با خواندن متنی خوشامد گویی می کنند. ضمن اینکه به نظرم برای لیدر های باشگاه ها نیز باید اقدام های مناسبی انجام داد و اقدام های تشویقی و کلاس های آموزشی در این زمینه برگزار کنیم.
سید وحید طباطبایی مسئول فرهنگی باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: خوب است که فراخوانی برای لیدر ها داشته باشیم، زیرا فرهنگ سازی در فوتبال از روی سکو ها شروع می شود. باید کانون های هواداری سازماندهی مجدد شوند. بخشنامه و دستورالعمل های لازم باید از سوی نهاد های بالادستی مثل سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به باشگاه ها ابلاغ شود.
وی افزود: بولتن های آموزشی از سوی سازمان لیگ فوتبال به باشگاه ها ارسال شود تا باشگاه ها نیز در این زمینه بتوانند اقدام های مناسب تری را انجام بدهند. ضمن اینکه باید بگویم رسانه ها معمولا کمتر اخبار فعالیت های فرهنگی را پوشش می دهند و از رسانه ملی توقع می رود که توجه بیشتری به فعالیت های فرهنگی که بخصوص قبل از شروع مسابقات انجام می شوند را پوشش بدهند.
محسن شکل آبادی معاونت فرهنگی باشگاه سپاهان اصفهان گفت: سه پیشنهاد برای بهتر شدن فعالیت های فرهنگی باشگاه ها دارم اول اینکه مسئولان فرهنگی به تیم ها نزدیک تر شوند و و همراه تیم فوتبال باشند. پیشنهاد دوم من این است که ما در باشگاه سپاهان یک درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را صرف امورخیریه می کنیم. پیشنهادم این است که در قرارداد بازیکنان بند فرهنگی گنجانده شود و در صورتیکه بازیکنی اقدامی مثبت و موثر فرهنگی انجام داد مبالغی به بازیکنان پرداخت شود.
وی افزود: پیشنهاد سوم این است که در مراسم فزونین ها نیز قهرمان یا پهلوان فرهنگی داشته باشیم. انتخاب این قهرمان فرهنگی فاکتور های خاص خود را داشته باشد.
زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال در این زمینه گفت:ما به دنبال ایجاد یک کوچ فرهنگی (مربی فرهنگی) هستیم معاون فرهنگی در واقع این مربی فرهنگی در تیم های لیگ فزونی خواهد بود. از سویی دیگر وزارت ورزش اعلام کرده باشگاه ها مکلف هستند که 3 درصد از بودجه شان را اختصاص به کار فرهنگی بدهند و معاونت های فرهنگی این بودجه را از مدیران باشگاه ها پیگیر باشند.
حسین خبیری معاون فرهنگی باشگاه پرسپولیس گفت: خوشحالم که اقدام های فرهنگی از لیدرمحور به مدیر محور تغییر پیدا کرده است. از سویی دیگر اینکه بگوییم 3 درصد از بودجه باشگاه باید به کار های فرهنگی اختصاص داده شود خوب است، اما ضمانت اجرایی ندارد، زیرا ما منصوب مدیرباشگاه هستیم. بهتر است بخشنامه های فرهنگی به باشگاه ابلاغ شود. از سویی دیگر مدیران باشگاه ها باید بدانند که اقدام های فرهنگی بازخورد مثبتی دارد.
وی افزود: اگر هم قرار است ورود بانوان در مسابقات لیگ برتر اجرایی شود این مساله را زودتر به باشگاه ها اعلام و ابلاغ کنند تا قبل از دقیقه 90 بتوانیم کار ها را به طور مناسب ساماندهی کنیم.
میرحسن محمودپور معاون فرهنگی باشگاه ماشین سازی تبریز ضمن بیان فعالیت ها فرهنگی این باشگاه هم گفت: درصورتیکه از تکنولوژی کمک داور ویدئویی استفاده کنیم جو ورزشگاه ها به میزان زیادی بهتر خواهد شد. زیرا بخش زیادی از فحاشی تماشاگران مربوط به اشتباهات داوران در مسابقات فوتبال است.
حامد طلوعی معوان فرهنگی باشگاه تراکتورسازی تبریز هم گفت:برای فرهنگ سازی در فوتبال باید ابتدا فرهنگ شناسی کنیم و مختصات هواداران باشگاه های مختلف را هم باید بدانیم تا بتوانیم به درستی در این زمینه برنامه ریزی کنیم.
سیروس حیدری معاون فرهنگی باشگاه نفت مسجدسلیمان ضمن بیان فعالیت های فرهنگی این باشگاه گفت: ورزشگاه خانگی تیم نفت مسجدسلمیان به نام شهید بهنام محمدی 13 ساله است؛ بنابراین در کار های فرهنگی باید همه مدیران باشگاه ها و فوتبال پاک دست باشند و به صورت شفاف مسایل را بیان کنند.
مسعود سنجری پاریزی معاون فرهنگی باشگاه گل گهرسیرجان گفت: بخش فرهنگی باشگاه ما بیش از 3 درصد از بودجه باشگاه را در اختیار دارد و تمامی مناسبت ها و اقدام های فرهنگی را هم در زمان مسابقات لیگ برتر و هم در طول هفته انجام می دهیم. از سویی دیگر این آمادگی را داریم که میزبان معاونت های فرهنگی باشگاه ها در سیرجان باشیم.
وی افزود: فقط انتظار داریم که اقدام های فرهنگی در متن فوتبال قرار بگیرند نه در حاشیه و پیوست. باید بتوانیم که فرهنگ مناسب را در بطن فوتبال نهادینه کنیم.
افسانه حسن زاده مسئول فرهنگی و تربیتی باشگاه سایپا تهران گفت: آنطور که من متوجه شدم فرهنگ سازی در فوتبال مختص تماشاگران و لیدر ها شده است. در حالیکه باشگاه ها می توانند اقدام های فرهنگی را با کار روی بازیکنان خودشان شروع کنند. در این زمینه ما اقدام های مثبت و موثری در باشگاه سایپا انجام داده ایم. حتی برای بازیکنان تیم های پایه خودمان اقدام های تربیتی و فرهنگی مثبتی را شروع کرده ایم که با استقبال همه بازیکنان روبرو شده است.
وی افزود: برای برخی بازیکنان تیم های پایه اقدام های فرهنگی نظیر کتاب خوانی، حضور در سینما و تئاتر و... انجام داده ایم البته به شرطی که بازیکنان اصول فرهنگی و تربیتی ساده ای مثل پرتاب نکردن بطری آب و... را حتی در تمرین های تیم رعایت کنند.
امیر مهدی نفر معاون فرهنگی باشگاه پیکان تهران هم گفت: بخش اعظم مسائل فرهنگی فوتبال به دلیل این است که تعریف جامع و کاملی از فرهنگ در فوتبال نداریم. باید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در بخش فرهنگی باشگاه ها نیز اقدام های الزام آوری را انجام بدهند. همانطوری که در بخش صدور پروانه حرفه ای باشگاه ها چنین اقدام هایی انجام شد.
در خاتمه اعلام شد: 4 باشگاه استقلال، شهر خودرو، شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی که کننده ای در این نشست فرهنگی نداشتند مورد سوال قرار بگییرند که چرا کننده باشگاه های آن ها در این جلسه حاضر نشده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوانtour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.
kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.