آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران 3 مهرماه 99 برگزار خواهد شد

به گزارش راه ساری، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران روز پنجشنبه سوم مهرماه 1399 برگزار خواهد شد.

آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران 3 مهرماه 99 برگزار خواهد شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران با هماهنگی های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بورد های منطقه ای در روز پنجشنبه سوم مهرماه 1399 برگزار خواهد شد.

وی اضافه نمود: آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران با هدف تایید صلاحیت شاغلین حرفه پرستاری و گروه های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استاندارد ها و معیار های جهانی به عنوان جزئی از فرایند صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران و گروه های مرتبط است.

حضرتی ادامه داد: فرایند صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری از سال 1395 شروع شده است و این پروانه مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان میدهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می نماید.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام نمود: تا به امروز در 4 مرحله، حدود 30 هزار پروانه صلاحیت حرفه ای براساس کسب امتیاز لازم بازآموزی صادر شده و مقرر شده است که از امسال برای اولین بار کسب صلاحیت علمی به وسیله برگزاری آزمون سراسری جهت فارغ التحصیلان پرستاری سال 96 به بعد، فارغ التحصیلان گروه های پرستاری سال های قبل که پیروز به کسب امتیاز لازم بازآموزی نشده اند، انجام گیرد.

از امسال و پس از برگزاری آزمون، پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران بر اساس کسب امتیاز آموزش و تایید صلاحیت اخلاقی و سلامت جسمی و روانی صادر می گردد. هم اکنون داشتن پروانه صلاحیت حرفه ای برای متقاضیان پست های مدیریتی و پرستاران متقاضی پروانه مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل الزامی است.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9586

به "آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران 3 مهرماه 99 برگزار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران 3 مهرماه 99 برگزار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید