شروع به کار دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین

به گزارش راه ساری، خبرنگاران/گلستان دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در مراسمی با حضور هنرمندان و نمایندگان اقوام داخلی و خارجی در محل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان در گرگان شروع به کار کرد.

شروع به کار دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین

به گزارش خبرنگاران، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: گلستان نگارستان ایران محسوب می گردد که برای این استان فرهنگ، آداب و سنن غنی ایجاد نموده است و ما باید قدردان این ظرفیت ها باشیم.

مهندس ابراهیم کریمی بیان نمود: امیدواریم گلستان به واسطه ظرفیت های متعدد بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و با کوشش همه مدیران و دست اندرکاران بتوانیم اولویت صنعت گردشگری در سند آمایش استان را جامه عمل بپوشانیم.

در ادامه مراسم، استاندار گلستان اظهار کرد: گلستان رنگین کمان اقوام محسوب می گردد و می توان نوعی از همگرایی را سازماندهی کرد که در جهان مدل رفتار باشد.

دکتر صادقلو بیان نمود: برگزاری جشنواره اقوام فرصتی برای عرضه همزیستی مسالمت آمیز است و گلستان در سایه همگرایی اقوام برگزاری چنین جشنواره هایی را تبدیل به فرصت نموده است.

وی، همگرایی، وحدت، مهربانی و دوستی در میان اقوام مختلف گلستان را یک مدل و نماد مطرح نمود و گفت: این مدل را می توان به تمام جهان عرضه کرد.

استاندار گلستان اعلام نمود: یکی از شئونات برگزاری جشنواره اقوام این است که اقوام مختلف در جلوه های انسانی نماد شوند.

صادقلو توضیح داد: قدرت الهی بر اساس حکمت، بشر را مختلف آفرید و مختلف بودن برای شناسایی و معرفت است، در واقع آفریده شدن اقوام مختلف دارای شأن الهی است.

سئوراب کومار سفیر هندوستان در ایران نیز طی سخنانی گفت: هندوستان مانند کشور ایران دارای تمدن و اقوام مختلف است که به وسیله اتحاد اقوام، کشور به قدرت مورد احتیاج دست پیدا می نماید.

وی با اشاره به رابطه دو کشور ایران و هند از گذشته تا کنون، اضافه کرد: رابطه کشور ایران و هندوستان قدمت زیادی دارد و امیدواریم این ارتباط روز به روز گسترده تر و بهتر گردد.

سفیر هندوستان در ایران، ضمن قدردانی از اقدامات فرهنگی در ایران و به خصوص در استان گلستان، اعلام نمود: اقداماتی از قبیل برگزاری جشنواره اقوام می تواند به روشن شدن فرهنگ ایران در جهان یاری شایانی داشته باشد.

در ادامه مراسم، معاون امور مجلس، حقوقی و استان ها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: برنامه و سیاست کلی نظام افزایش گردشگری به ظرفیت 5 برابر تا به امروز است و گلستان توانسته با حضور و توانایی مدیران ارشد این سیاست ها را عملی کند.

میرهادی قره سید رومیانی با بیان اینکه ایران اسلامی حامل پیغام صلح و نشاط عمومی به جهانست، مطرح نمود: استان گلستان با حضور فرزانگان و نخبگان شاهد تکاپو و اعتلای فرهنگ و تزریق نشاط به کل کشور شده است.

وی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های موجود در گلستان گفت: با تعامل ایجاد شده بین اداره کل استان گلستان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امیدواریم در آینده نزدیک با فاصله دریافت از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد گردشگری پیش رویم.

در دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، 145 غرفه عرضه و معرفی سوغات و صنایع دستی و 22 غرفه معرفی روستاهای هدف گردشگری، سیاه چادر و آلاچیق استان های مختلف کشور بر پا شده است. این جشنواره تا تاریخ یکشنبه 12 دیماه امسال در محل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برای بازدید عموم علاقه مندان برقرار است.

مجله ابوذریون: مجله خبری و تحلیلی

مجله عکس: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8305

به "شروع به کار دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید