شروع فعالیت تورهای گردشگری در گیلان ، برخورد با کانال غیر مجاز صدور ویزا

به گزارش راه ساری، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: با توجه به مصوبات سی و چهارمین جلسه ستاد مدیریت کرونا و تصویب شروع بکار فعالیت تورهای گردشگری داخلی، فعالیت این تورها از امروز شنبه 24 خرداد ماه شروع شد.

شروع فعالیت تورهای گردشگری در گیلان ، برخورد با کانال غیر مجاز صدور ویزا

به گزارش ایرنا حمیدرضا آذرپور از شناسایی و برخورد با 17 تور گردشگری غیرمجاز در استان اطلاع داد و گفت: براساس آنالیز های اجرا شده توسط دفتر آنالیز، همکاری و اطلاعات واصله از سوی راهنمایان گردشگری، 17 گروه غیرمجاز برگزار نماینده تور که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به برگزاری تورهای گردشگری می کردند، شناسایی و برای تشکیل پرونده و برخوردهای لازم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

آذرپور اضافه نمود : این افراد بدون توجه به مقررات و قوانین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ایجاد گروه هایی در فضای مجازی و تبلیغ تور، اقدام به اجرای تور بدون رعایت دستورالعمل ها و استانداردهای مصوب معاونت گردشگری می کردند که پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

وی مطرح کرد : برگزاری و اجرای تور صرفا در حیطه وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همراهی راهنمای مجاز کارت دار بوده و چنانچه افراد یا گروه ها بخواهند به صورت خودسرانه اقدام به تبلیغ، اجرا و فروش خدمات گردشگری نمایند طبق بند 7 قانون صنعت گردشگری با آنها برخورد خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان همچنین از شناسایی و برخورد با کانال غیرمجاز صدور ویزا در این استان اطلاع داد.

آذرپور گفت: فردی که با ایجاد کانال در فضای مجازی اقدام به فروش غیرقانونی ویزا در گیلان می کرد، شناسایی و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی گردید.

وی اضافه نمود: عمده این افراد سودجو پس از اخذ وجه از متقاضیان به تعهدات خود عمل نمی نمایند از این رو از مردم می خواهیم فریب کانال ها و گروه های غیرمجاز را نخورده و برای اخذ ویزا به مراکز معتبر و دارای مجوز مراجعه نمایند.

وی اظهار کرد: دنیای مجازی، فضای انتخاب را گسترده و البته فرآیند نظارت را اندکی سخت تر نموده اما ضروری است گردشگران مطلع باشند که انتخاب تورهای غیرمجاز، انتخاب سفری پر خطر و هولناک است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت : همچنین نظارت بر رعایت سفر هوشمند :سفر+سلامت با بازگشایی تاسیسات گردشگری در استان افزایش یافته است.

آذرپور با تاکید بر اهتمام به سلامت گردشگران گفت: تاسیسات گردشگری به شرط رعایت پروتکل سفر هوشمند از ابتدای خردادماه بازگشایی شده و نظارت ها افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: اکیپ های ویژه در محورهای استان بر اساس ضوابط، فرم های تدوینی و چک لیست های دستورالعمل ابلاغی سفر هوشمند بر کلیه فعالیت های واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری نظارت دارند.

وی ادامه داد: براساس این فرم ها و چک لیست ها کلیه موارد تخصصی اعم از اخذ و نصب مجوز و پروانه بهره برداری، رعایت اصول بهداشت محیط، بهداشت فردی، بهداشت و کیفیت مواد غذایی، چگونگی و کیفیت ارائه خدمت به گردشگران، نکات ایمنی، امنیتی و انتظامی و موارد و پروتکل های بهداشتی مرتبط با دستورالعمل های ابلاغی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

آذرپور از مردم خواست : در صورت شکایت، انتقاد و پیشنهاد با شماره تماس 01333618465 که از سوی اداره کل استان به صورت 24ساعته در نظر گرفته شده تماس بگیرند یا به وسیله شماره 09629 اقدام نمایند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ادامه داد: با بازگشایی و ارائه خدمات از سوی واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری، ضرورت اجرای پروتکل های بهداشتی در شرایط ویژه کرونا بر اساس دستورالعمل های ابلاغی الزامی اعلام شده است.

استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای 107 هتل، 33 هتل آپارتمان، 81 مجتمع گردشگری، 49 مهمانپذیر، یک هزار و 688 خانه مسافر، 30 مجتمع سرگرمی تفریحی، 74 اقامتگاه بومگردی، 360 بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و 28 اسکله گردشگری دریایی است.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: چمدان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9883

به "شروع فعالیت تورهای گردشگری در گیلان ، برخورد با کانال غیر مجاز صدور ویزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت تورهای گردشگری در گیلان ، برخورد با کانال غیر مجاز صدور ویزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید