آمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز 15 میلیون نفر گذشت

به گزارش راه ساری، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 15میلیون نفر گذشت و تعداد جان باختگان به این ویروس نیز به مرز 620 هزار نفر رسید.

آمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز 15 میلیون نفر گذشت

تارنمای خبری وردمترز دات اینفو (worldometers.info) شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در سراسر جهان را (تا لحظه مخابره این خبر) 15 میلیون و 96 هزار و 315 نفر گفت.

بنابراین گزارش از این تعداد نیز تا زمان مخابره این خبر 619 هزار و 520 نفر جان باخته و 9 میلیون و 112 هزار و 386 نفر نیز از این بیماری بهبود یافته اند.

در این میان آمریکا با سه میلیون و 961 هزار مبتلا و بیش از 143 هزار جان باخته از ویروس کرونا خطرناک ترین کشور در جهان از بابت آمار مبتلایان و جان باختگان در جهان به شمار می رود، بطوریکه کشورهای اتحادیه اروپا اجازه ورود شهروندان آمریکایی به خاک کشورشان را ممنوع کرده اند که این مساله از سوی رسانه های غربی و کارشناسان امور بین الملل ضربه به پرستیژ آمریکا تفسیر می شود.

برزیل نیز با دو میلیون و 121 هزار مبتلا و بیش از 80 هزار جان باخته در رده دوم پس از آمریکا قرار گرفته است.

-

هند نیز با بیش از یک میلیون و صد هزار مبتلا و 28 هزار جان باخته در رده سوم مبتلایان به بیماری کووید-19 قرار گرفته است.

دبیر کل سازمان ملل از زمان آغاز شیوع کرونا در جهان بارها نسبت به نابرابری موجود در دسترسی مردم جهان به منابع پزشکی و غذا انتقاد کرده و خواستار کمک کشورهای توسعه یافته به کشورهای فقیر و در حال توسعه شده است.

وی روز شنبه گذشته در یک گفت وگوی رسانه ای نیز از کشورها خواست هرکدام که پیروز به ساخت واکسن کرونا شدند، آن را در دسترس همه مردم جهان قرار دهند.

پیشتر شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای در مورد مسئولیت دولت ها در رسیدگی به مساله شیوع کرونا، بر لزوم دسترسی همه کشورها به واکسن کووید- 19 تاکید کرده بود. اعضای این شورا در این قطعنامه با اجماع نظر به نقش محوری دولت ها در پاسخ به مساله شیوع کرونا و دیگر شرایط اضطراری مرتبط با امور بهداشتی اشاره کرده است.

این قطعنامه ضمن برجسته سازی تاثیر مساله توسعه پایدار و حقوق بشر مطرح نمود که تدابیر اضطراری دولتها در پاسخ به بیماری کووید-19 باید به الزامات آنها تحت قوانین حقوق بشری کاربردی پایبند باشد. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10643

به "آمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز 15 میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز 15 میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید