آیین آغاز عملیات ساخت دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار گشت

به گزارش راه ساری، آیین آغاز عملیات ساخت دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و بهره برداری از فاز نخست محوطه سازی این دانشگاه با حضور مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گشت.

آیین آغاز عملیات ساخت دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار گشت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، آیین آغاز عملیات ساخت دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و بهره برداری از فاز نخست محوطه سازی این دانشگاه با حضور مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد و منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این آیین گفت: دانشگاه جندی شاپور دزفول با وجود اینکه تازه تاسیس است، ولی با حرکتی پرشتاب در حال توسعه است و امیدواریم طرح های آن با همکاری مسئولان این شهرستان با شتاب بیشتر اجرا شوند.

غلامی با اشاره به پیشینه باستانی دانشگاه جندی شاپور دزفول اظهار کرد: امید است این دانشگاه با تلاش جهادی در دزفول احیا شود و موفقیت های آن تداوم یابند.

محمدرضا عصاری، رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز در حاشیه این آیین گفت: کلنگ زنی فاز نخست محوطه سازی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اسفندماه سال 97 با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شده بود که اکنون به بهره برداری رسید.

عصاری اضافه کرد: عملیات محوطه سازی دانشگاه جندی شاپور دزفول در وسعت 40 هکتار با اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال و در مدت 18 ماه اجرا شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول ادامه داد: اقداماتی نظیر ایجاد تاسیسات زیربنایی، کانال زهکشی، عملیات روشنایی، پارکینگ با ظرفیت 150 خودرو، ایجاد سیستم آبیاری تحت فشار به وسعت 40 هکتار، 25 هزار مترمربع آسفالت و کاشت 40 هزار اصله درخت در عملیات محوطه سازی این دانشگاه اجرا شده است. امید است تا 2 سال آینده فاز دوم محوطه سازی دانشگاه نیز انجام شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه گفت: بهره برداری از این دانشکده باعث افزایش ظرفیت های آموزشی و پژوهش های کاربردی و بنیادی خواهد شد.

عصاری با بیان اینکه این دانشکده در چهار طبقه احداث می شود و دارای سالن آمفی تئاتر، فضای اداری و آموزشی است، اضافه کرد: طراحی و معماری دانشکده مهندسی مکانیک از معماری دانشگاه جندی شاپور باستان الگو گرفته شده است.

وی اظهار کرد: دانشکده مهندسی مکانیک به عنوان یک طرح ملی و جزو طرح های سازمان برنامه و بودجه آمده و برای آن 400 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اضافه کرد: دانشکده مهندسی مکانیک پنج هزار مترمربع زیربنا دارد که بهره برداری از آن یکی از اقدامات موثر در توسعه زیرساخت های آموزشی، مهندسی و پژوهشکده های کاربردی است.

وی گفت: دانشگاه صنعتی جندی شاپور به سمت دانشگاه های جامعه محور پیش می رود و با بهره برداری از دانشکده مکانیک با نیاز های آینده و رویکرد دانشگاه های جامعه محور همخوانی دارد.

عصاری با بیان اینکه این دانشکده طبق پیش بینی سازمان برنامه و بودجه در سال 1402 به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: توجه دولت به توسعه آموزش عالی در شمال خوزستان در شرایط اقتصادی کنونی نشان از اهمیت آن است.

وی گفت: این دانشگاه دارای 6 دانشکده مصوب، سه هزار دانشجو و 80 عضو هیات علمی است که تا خاتمه سال 1400 تعداد اعضای هیات علمی به 100 نفر خواهد رسید.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بیان اینکه 20 درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند، گفت: پژوهشکده جندی شاپور از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده که ظرفیت خوبی در شمال خوزستان محسوب می شود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

بانوی ایران: مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11446

به "آیین آغاز عملیات ساخت دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین آغاز عملیات ساخت دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید