ابوالفتح: آبرامز در حوزه مسئولیت در مورد ونزوئلا هیچ دستاوردی نداشت ، تغییر هوک مانند تغییر وزیر خارجه موثر نیست

به گزارش راه ساری، یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ونزوئلا، مسئولیت رژیم چنج در این کشور را بر عهده داشت. با این حساب دولت آمریکا در بالاترین سطح تمام حیثیت خود را برای تغییر رژیم در ونزوئلا به کار گرفت.

ابوالفتح: آبرامز در حوزه مسئولیت در مورد ونزوئلا هیچ دستاوردی نداشت ، تغییر هوک مانند تغییر وزیر خارجه موثر نیست

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، درباره استعفای برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و جایگزینی او با نماینده فعلی وزارت خارجه آمریکا در امور ونزوئلا گفت: اساسا پست هوک یک پست رده بالا نیست که تصمیم سازی و یا سیاستگذاری کند. بلکه یک پست اجرایی است.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری در آمریکا در کاخ سفید و شورای امنیت توسط رئیس جمهور و وزرای رده بالا انجام می شود، گفت: تصمیمات اتخاذ شده در این دو نهاد برای اجرا به روسای میانی مانند برایان هوک ارجاع داده می شود.

ابوالفتح ادامه داد: هوک حتی معاون وزیر خارجه هم نبوده بلکه تنها مسئولیت در حوزه ایران را به عهده داشته و بلندپایه ترین دیپلمات در ارتباط با ایران بوده است و اساسا تغییر چینش او مانند تغییر چینش وزیر خارجه یا مشاور امنیت ملی نیست که منشأ اثر و چشمگیر باشد.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به سابقه فعالیت الیوت آبرامز، جانشین جدید هوک گفت: آبرامز مسئول پرونده ای بوده که در آن هیچ توفیق و دستاوردی نداشته و اساسا مسئولیت محوله به او در دولت ترامپ نتیجه ای جز انفعال برای خود او و ایالات متحده در پی نداشته است.

وی ادامه داد: آبرامز در حقیقت به این دلیل در پست نمایندگی وزارت خارجه آمریکا در امور ونزوئلا قرار داده شده بود تا به این ترتیب مسئولیت رژیم چنج در ونزوئلا را ایفا کند با این حساب دولت آمریکا در بالاترین سطح تمام حیثیت خود را برای تغییر رژیم در ونزوئلا به کار گرفت تا در ساختار سیاسی ونزوئلا تاثیرگذار باشد و رئیس جمهور این کشور را انتخاب کند. در این جهت حتی از حمایت کشورهای متحد خود نیز برخوردار شد اما همچنان مادورو، رئیس جمهور ونزوئلاست و آمریکا در این جهت به نتیجه ای نرسیده است.

ابوالفتح افزود: براساس این عملکرد به نظر می رسد آبرامز کارنامه ضعیفی در اجرای ماموریت های محوله دارد و زمانی که مقایسه ای بین شرایط ایران و ونزوئلا صورت می گیرد پرواضح است که جمهوری اسلامی موقعیتی قوی تر و مستحکم تر از ونزوئلا دارد و این روزها حتی در حال انجام اقدامات اقتصادی در این کشور است.

این کارشناس مسائل آمریکا در سرانجام گفت: براساس این شواهد پرواضح است که فردی که در ونزوئلا دستاوردی نداشته است اقدامات او در ایران نیز اقبال و نتیجه ای نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11041

به "ابوالفتح: آبرامز در حوزه مسئولیت در مورد ونزوئلا هیچ دستاوردی نداشت ، تغییر هوک مانند تغییر وزیر خارجه موثر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوالفتح: آبرامز در حوزه مسئولیت در مورد ونزوئلا هیچ دستاوردی نداشت ، تغییر هوک مانند تغییر وزیر خارجه موثر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید