اتحادیه اروپا 20 نفر از دولتمردان بلاروس را تحریم کرد

به گزارش راه ساری، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توافق وزرای خارجه کشور های عضو در مورد تحریم 20 نفر از دولتمردان بلاروس اطلاع داد.

اتحادیه اروپا 20 نفر از دولتمردان بلاروس را تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزرای خارجه 27 کشور اتحادیه اروپا امروز آدینه در مورد تحریم 20 فرد مرتبط با الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور بلاروس به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دویچه وله، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این خبر تأکید کرد که این افراد کسانی هستند که در سطوح بالای سیاسی بلاروس در تقلب انتخاباتی یا سرکوب معترضان سهیم بوده اند.

جوزف بورل در این خصوص گفت که نمی تواند تعداد دقیق این اشخاص و هویت آن ها را آشکار کند؛ زیرا کشور های عضو اتحادیه اروپا همچنان مشغول آنالیز نام های دیگری نیز در این ارتباط هستند.

به گفته وی تعداد تحریم شدگان ممکن است در روز های آینده بیشتر گردد.

لازم به ذکر است پس از اعلام پیروزی الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور کنونی بلاروس در انتخابات 9 آگوست، اعتراضات و تجمعات سراسری به نتیجه انتخابات شروع و تبدیل به بحرانی سیاسی در این کشور شده است.

دولت بلاروس کشور های غرب گرا به ویژه همسایگانش یعنی اوکراین، لهستان و لیتوانی را به مداخله در امور داخلی این کشور و حمایت از اعتراضات متهم می نماید.

ویزارو: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11290

به "اتحادیه اروپا 20 نفر از دولتمردان بلاروس را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا 20 نفر از دولتمردان بلاروس را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید