اجرای سمپوزیوم خشت خام در راستای تعهدات مدیریت شهری یزد به یونسکو

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، محسن عباسی هرفته پیش از ظهر آدینه در نشستی خبری با بیان اینکه میدریت شهری یزد به یونسکو تعهد داده که در جهت احیا و تداوم معماری خشتی در شهر یزد در قبال جهانی شدن آن کوشش کند، گفت: مدیریت شهری یزد هر سال باید به یونسکو گزارش ارائه دهد و لازم و لازم است که در راستای احیای معماری خشتی در یزد اقدام فرهنگی انجام دهیم.

اجرای سمپوزیوم خشت خام در راستای تعهدات مدیریت شهری یزد به یونسکو

وی مطرح کرد: نمی گردد ثبت دنیای را بپذیریم اما در مقابل تعهداتش کوتاهی کنیم و یکی از این تعهدات توسعه و احیای ساخت و ساز خشتی است.

عباسی هرفته اعلام کرد: در حالی که 30 تا 40 درصد زباله های دنیا در صنعت ساخت و ساز فراوری می گردد و در حالی که صنعت ساخت و ساز بسیار پرآبخواه است، باید به سمت ساخت و سازهای سبز برویم و یکی از ساخت و سازهای سبز، معماری خشتی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد، یکی از راه های ارزان برای احیای معماری خشتی را برگزاری برنامه هایی نظیر برنامه های هفته خشت از جمله برگزاری کارگاه معماری، سمپوزیوم خشت خام و ... معرفی کرد و گفت: در برنامه مشابهی که سال گذشته برگزار گردید، شهرداری در مجموع 30 میلیون هزینه کرد اما در برابر این 30 میلیون، پدیده نوظهور هنری یعنی ساخت مجسمه از خشت خام در یزد اجرا شد.

وی، یزد را در زمینه نرخ رشد گردشگری در کشور اول دانست و اضافه کرد: یزد یک پدیده نوظهور در گردشگری در سطح ملی و بین المللی است و به طور قطع چنین اتفاقاتی خود به خود رخ نداده و برای آن هزینه و سرمایه گذاری شده است.

عباسی هرفته تاکید نمود: هزینه در راستا معرفی شهر یزد به عنوان شهر خشتی دنیا و شهر دنیای، سرمایه گذاری است بنابراین صحبت هایی که در خصوص بعضی هزینه ها مطرح است، آن هم برای 100 میلیون تومانی که صدها میلیون تومان به شهر باز می گرداند، تنگ نظری است.

وی توضیح داد: شهر ما در حال خفه شدن در میان دود کارخانه ها است و در حال خشک شدن از بی آبی است بنابراین چاره ای جز توسعه گردشگری در چنین شهری نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تاکید نمود: یزد در تجارت الکترونیک و گردشگری می تواند به خوبی کار کند بنابراین بر این باوریم که هر هزینه ای که در این زمینه انجام گردد، سرمایه گذاری است و هر چه سرمایه گذاری در راستا گردشگری انجام گردد، باز هم کم است.

وی با تاکید بر اینکه معرفی شهر دنیای یزد احتیاج به تبلیغات دارد و یکی از راه های تبلیغات ارزان قیمت، برگزاری برنامه هایی نظیر سمپوزیوم خشت خام است، توضیح داد: امیدواریم بلندنظری در شهر تعمیم پیدا کند.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1386

به "اجرای سمپوزیوم خشت خام در راستای تعهدات مدیریت شهری یزد به یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای سمپوزیوم خشت خام در راستای تعهدات مدیریت شهری یزد به یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید