احتمال همکاری اپل با تسلا و فولکس واگن

به گزارش راه ساری، براساس اخبار منتشرشده، پروژه تایتان اپل ممکن است روی سرویس های خدماتی تمرکز داشته باشد و احتمالا اتحاد جدیدی با بازیگران معتبر صنعت خودرو شروع خواهد نمود.

احتمال همکاری اپل با تسلا و فولکس واگن

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، مدتی است اخبار صنعت خودرو به سمت پروژه تایتان غول فناوری کوپرتینو معطوف شده است؛ خودرویی که گفته می گردد سال 2024 به همراه تکنولوژی نسل بعدی باتری رونمایی و به بازار عرضه گردد. گلدمن ساکس، بانک و شریک تجاری اپل در ارائه کارت اعتباری اپل کارت، در یادداشتی خطاب به سرمایه گذاران ادعا می نماید که احتمالا جاه طلبی Apple Car بر ارائه تجربه خدمات اتومبیل متمرکز خواهد بود؛ بدین مفهوم که شاید خودروی فیزیکی در کار نباشد.

راد هال، تحلیلگر گلدمن ساکس، آخرین یادداشت به سرمایه گذاران را با بیان این نکته شروع می نماید که صنعت خودرو در طول تاریخ، یک صنعت با حاشیه سود کم بوده و دلیل علاقه زیاد اپل به صنعت خودروی خودران این است که باعث می گردد مردم بتوانند زمان بیشتری با استفاده از آیفون سپری نمایند. بیانیه راد هال به توضیح زیر است:

حاشیه سود کم تنها مربوط به صنعت خودروسازی نیست. به عنوان مثال، بدون آیفون، صنعت گوشی هوشمند یک تجارت کم درآمد یا حتی ضررده خواهد بود؛ اما اپل درآمد زیادی از آن کسب می نماید. در حقیقت، [اپل] شرکتی نیست که در معین چگونگی دستیابی به درآمد و سود از کالاهایی که می فروشد، مسئله ای داشته باشد.

دلیل اصلی اینکه اپل و سایر شرکت های فناوری می خواهند به این حوزه وارد شوند، زمان زیادی است که مصرف نمایندگان آینده در اتومبیل های خودران صرف استفاده از خدمات می نمایند.

به عقیده راد هال، اپل با وجودِ داشتن توانایی یکپارچه سازی نرم افزار و سخت افزار، ممکن است پروژه تایتان را به صورت خودروی فیزیکی و مستقل ارائه ندهد و راستا ارائه دهنده خدمات را دنبال کند؛ تقریبا همان روندی که با استفاده از اپل تی وی در صنعت تلویزیون ایجاد نموده است. به گفته هال، بازار وسایل نقلیه الکتریکی طی یک دهه آینده می تواند تا یک تریلیون دلار رشد کند و به فرصتی عظیم تبدیل گردد؛ اما همچنان حاشیه سود این صنعت در مقایسه با صنعت فناوری کم تر خواهد بود و این امر ممکن است مدل بخش خدمات را برای اپل جذاب تر کند. او می گوید:

ما معتقدیم حضور در صنعت خودرو برای اپل به عنوان یک پلتفرم سخت افزاری پشتیبانی نماینده برای خدماتش منطقی خواهد بود؛ اما سودآوری پایین تجارت خودرو احتمالا به این معنی است که سرمایه گذاران این حوزه تأثیرات محدودنماینده ای در کسب درآمد خواهند داشت. اپل احتمالا راستای مشابه رویکردش در صنعت تلویزیون دنبال می نماید و به جای اینکه خودرویی با حاشیه درآمد کم فراوری کند، به ارائه دهنده خدمات در بازار خودروهای الکتریکی تبدیل می گردد. ممکن است این روش بدون احتیاج به توسعه و فروش خودروی الکتریکی (EV)، تقریبا به همان اندازه مفید باشد.

طبق گفته تحلیل گران وال استریت، خودروی اپل که مدت ها در دست ساخت است، احتمالا وسیله نقلیه مستقلی که هواداران در انتظارش هستند، نخواهد بود. دان ایوز، تحلیل گر Wedbush، خاطرنشان می نماید که با توجه به دستیابی سخت و طاقت فرسا به قابلیت های خودران، از جمله فناوری باتری و موانع نظارتی، احتمال رونمایی اپل از وسیله نقلیه شخصی الکتریکی (EV) تا سال 2024 فقط 35 تا 40 درصد است و ساخت اتومبیل خودران به دلیل مسائل ایمنی و مسائل نظارتی، ممکن است بیشتر طول می کشد.

ایوز باور دارد که اپل در حال شکل دادن یک اتحاد و همکاری استراتژیک با یکی از بازیگران معتبر صنعت، مانند فولکس واگن یا تسلا است. ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا) می گوید در سال 2017 که با مسائل مالی روبرو بود، با اپل و شخص تیم کوک (مدیرعامل اپل) تماس گرفت تا تسلا را به قیمت یک دهم ارزش کنونی، به غول فناوری کوپرتینو پیشنهاد بدهد؛ اما در نهایت تیم کوک از حضور در جلسه برای مذاکرات احتمالی صرف نظر کرد.

تا به امروز شایعات ضدونقیضی در خصوص پروژه تایتان منتشر شده است. بعضی از گزارش ها پیش بینی می نمایند که پروژه غول فناوری کوپرتینو بر توسعه فناوری برای تسهیل ساخت اتومبیل خودران متمرکز است؛ اما گزارشی دیگر نشان می دهد که اپل می تواند وسیله نقلیه تمام عیار خود را توسعه دهد. برای مثال، تحلیل گران مورگان استنلی ادعا می نمایند اپل رقیبی تأثیرگذار برای فراورینمایندگان پیشروی خودروی الکتریکی (EV) محسوب خواهد شد و می تواند رقابت جذابی با تسلا شروع کند. همچنین گفته می گردد کوپرتینویی ها از موقعیت منحصربه فردی برخوردار هستند تا در سیستم های خودران و فناوری های انرژی تجدیدپذیر نوآوری ارائه دهند.

به ادعای رویترز، اپل می تواند فراوری اتومبیل فیزیکی را از سال 2024 شروع کند؛ اما این احتمال وجود دارد که دامنه توسعه وسایل نقلیه را به سیستم های خودران و کیت های سخت افزاری محدود کند که می توانند با وسیله نقلیه ادغام شوند. البته اعتقاد بر این است که محدودیت ایجادشده به دلیل همه گیری ویروس کرونا می تواند معرفی Apple Car را تا سال 2025 یا حتی بیشتر به تأخیر بیندازد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کانادا: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13370

به "احتمال همکاری اپل با تسلا و فولکس واگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال همکاری اپل با تسلا و فولکس واگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید