ارائه تسهیلات دوبرابری به شرکت های دانش بنیان ، نیروی انسانی جوان رمز موفقیت در برابر امپریالیسم است

به گزارش راه ساری، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

ارائه تسهیلات دوبرابری به شرکت های دانش بنیان ، نیروی انسانی جوان رمز موفقیت در برابر امپریالیسم است

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

محققان نانوزیست فناوری از خدمات آزمایشگاهی پیش بالینی بهره می برند

آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از مراکزی است که به محققان حوزه زیست فناوری و فناوری نانو، خدمات آزمایشگاهی ارائه می دهد.

احسان شریف پاقلعه، معاون علمی و فناوری آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره خدمات این آزمایشگاه می گوید: ما خدمات تصویربرداری in vivo و in vitro از نمونه های مختلف ارائه می دهد که این خدمات شامل تصویربرداری اپتیکی، PET، SPECT، Micro-CT و MRI است. فراورینمایندگان انواع نانوحامل های دارویی یا نانوذرات فلورسنت، فلزی و مغناطیسی می توانند به منظور تست کارایی این محصولات برای تصویربرداری حیوانی از سیستم های تصویربرداری ویژه حیوانی در آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران بهره مند شوند.

توقف خونریزی در چند ثانیه با یاری بندآورنده های نانویی جدید محقق شد

یکی از دغدغه های حوزه پزشکی، خونریزی بعد از عمل است، با همین رویکرد چند تیم تحقیقاتی پیروز به ارائه طرحی برای فراوری بندآورنده خون با استفاده از فناوری نانو در کشور شدند.

در این طرح، بندآورنده نانوپپتیدی زیست سازگاری فراوری شده است که علاوه بر سرعت بالای توقف خونریزی، به صورت داربستی برای رشد و تکثیر سلول ها عمل نموده و موجب ترمیم بافت نیز می گردد. این محصول همچنین نقش ضدچسبندگی در حوزه تخصصی گوش و حلق و بینی را نیز دارد.

مدرسه ملی زیست فناوری زمستان امسال میزبان محققان و جوانان علاقه مند می گردد

در میانه سال 2019 میلادی هستیم. روز هایی که به عصر صنعت و فناوری های مدرن مشهور است. فناوری هایی که شکل زندگی انسان را کاملا تغییر داده اند. تغییراتی که با آمدن روز های انفجار جمعیت و مسائل ناشی از سرانجام پذیری منابع طبیعی، خوراکی و آشامیدنی، آلودگی خاک و آب های سطحی و زیرزمینی چاره ای جز پذیرششان نیست.

در ایران نیز به این فناوری مدرن و زیستی توجه ویژه ای انجام شده است. در میان اقدامات ترویجی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، می توان به برگزاری دوره های آموزشی مدرسه ملی زیست فناوری اشاره نمود. دوره نخست آن 15 شهریورماه امسال با حضور تعداد زیادی از دانش آموزان برگزار گردید. دوره زمستانه آن نیز 15 بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

فروش 20 میلیاردی یک ایده / بالاترین قیمت برای خرید یک اختراع در تاریخ بازار مالکیت فکری پیشنهاد شد

بازار دارایی فکری فرابورس ایران، ساختاری قانونی و مطمئن برای عرضه و فروش دارایی های فکری در کشور است. در این بازار تبادل گواهینامه های ثبت اختراع، طرح های صنعتی، علائم تجاری و... انجام می گردد.

از این رو صاحبان فکر و ایده و مخترعین می توانند از این فرصت ایجاد شده برای کسب ثروت از ایده ها و اختراعات بهره بگیرند. به تازگی نیز اختراع یک موتور چهار سیلندر به همراه وضعیت دنده ها و چرخ دنده ها در بازار داریی فکری عرضه شد و 50 درصد از مالکیت اختراع این موتور از سوی یک خریدار به ارزش 20 میلیارد ریال خریداری شد.

نیروی انسانی جوان رمز پیروزیت در برابر امپریالیسم / دورانی تازه در راه است

پرویز کرمی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در یادداشتی به لزوم قطع وابستگی مالی به نفت پرداخته و اذعان کرد: زیر سایه تحریم باید اقتصاد کشور را سر و سامان دهیم و یکی از این سر و سامان ها فراوری داخلی و ایران ساخت است که باید رونق بگیرد و چرخ های اقتصاد را به حرکت درآورد.

این جاست که ضرورت تشکیل شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های تکنولوژیک واضح تر خودش را نشان می دهد و مسئولان را وامی دارد تا از ایشان حمایت نمایند و شرایط حقوقی و قانونی و اجتماعی را برای توسعه شرکت های دانش بنیان فراهم آورند. جلوتر گفتم که پروژه تحریم، در ایران باخت. یک دلیلش وجود همین شرکت های دانش بنیان و گسترش استارت آپ ها و تغییر گفتمان های مالی است. در سال های اخیر ما توانسته ایم تعاریف جدیدی از کارآفرینی، خدمات، فراوری و... ارائه دهیم و نیروی تازه نفس و پرانگیزه را به میدان عمل بکشانیم. متاسفانه در این به میدان عمل آوردن نیرو های تازه نفس کاربلد با موانع و مسائل عدیده ای دست به گریبانیم.

توسعه مالی با یاری صادرات محصولات شرکت های نوپا / 6 شرکت دانش بنیان صادرنماینده نمونه تقدیر می شوند

حمید زادبوم رئیس مرکز سازمان توسعه و تجارت در خصوص شرایط صادراتی کنونی کشور گفت: در حال حاضر بیشتر صادرات کشور کالا هایی با ارزش افزوده پایین است. اگر تجارت و اقتصاد را به سمت فراوری کالا های با ارزش افزوده بالاتر راهنمایی کنیم منجر به توسعه مالی خواهد شد.

وی ادامه داد: به صورت کلی محصولات دانش بنیان و مبتنی بر فناوری است که ارزش افزوده بالاتری نسبت به کالا های دیگر ایجاد می نمایند؛ بنابراین استفاده از این محصولات ضمن کاهش خام فروشی موجب توسعه مالی کشور هم می گردد باید به صادرات محصولات با ارزش افزوده بیشتر و یا به عبارت دیگر های تک تاکید کنیم.

24 هزار میلیارد تسهیلات به شرکت های دانش بنیان اعطا می گردد / هدف گذاری صادرات تا سقف یک میلیارد دلار

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ضمن سفر به استان قزوین در هفته ای که گذشت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی دستاورد های صنایع کوچک و شهرک های صنعتی استان در شهرک صنعتی کاسپین گفت: معاونت علمی و فناوری برنامه جدی برای تأمین و فراوری اقلام تحریمی دارد و این حوزه در دستور کار این معاونت و تمامی صندوق های نوآوری و شکوفایی قرار گرفته است.

ستاری با تأکید بر اینکه باید سرمایه گذاری خطرپذیر را در کشور توسعه دهیم گفت: سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت شد که امسال این میزان دو برابر می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5985

به "ارائه تسهیلات دوبرابری به شرکت های دانش بنیان ، نیروی انسانی جوان رمز موفقیت در برابر امپریالیسم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات دوبرابری به شرکت های دانش بنیان ، نیروی انسانی جوان رمز موفقیت در برابر امپریالیسم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید