ارتش برای یاری به مردم گرفتار در برف هشترود نفربر اعزام کرد

به گزارش راه ساری، نفربر های ارتش در هشترود برای یاری به مردم روستا های محاصره در برف شتافتند.

ارتش برای یاری به مردم گرفتار در برف هشترود نفربر اعزام کرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، با پیگیری های مسئولان هشترود و چاراویماق (قره آغاج) 4 دستگاه نفر بر مدل کراس و 5 دستگاه بولدوزر از تبریز به منطقه هشترود و قره آغاج اعزام شدند تا مردم گرفتار در برف را نجات دهند.

بازگشائی راه های شهرستان با اولویت راه های اصلی صورت خواهد گرفت

امین امینان فرماندار شهرستان هشترود در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان هشترود با بیان اینکه در حال حاضر آزادراه تبریز - زنجان به عنوان اصلی ترین محور استان چند روز است که به دلیل بارش برف و کولاک هوا دچار مشکل شده بگونه ای که تنها در طی 3 - 4 روز گذشته چندین بار مسدود شده است، گفت: در این شرایط بحران احتیاج هست تا امکانات موجود با رعایت اولویت استفاده شوند چرا که به دلیل درگیر بودن همزمان چندین استان و همچنین چندین شهرستان در سطح استان امکان گسیل همزمان امکانات برای تمام مناطق شهرستان را نداریم از این رو چاره جز اولویت بندی در توزیع امکانات بمنظور بازگشایی راه ها نیست بنابراین اولویت ها به ترتیب باید با شاهراه استان، راه های اصلی و سپس راه های روستایی و ... باشد.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته تمام مسئولان عضو ستاد بحران شهرتلاش خود را به منظور بازگشایی راه ها انجام داده اند، گفت: حتی در بسیاری از موارد درخواست یاری از نیرو های نظامی به منظور در اختیار قرار دادن ماشین آلات سنگین همچون (نفربر، لودر، بولدزر، گریدر و ...) داشته ایم و از فردا با هماهنگی های انجام شده با استاندار میزان امکانات شهرستان را افزایش خواهیم داد.

امینیان در همین زمینه ضمن درخواست از مردم به منظور افزایش آستانه صبر و تحمل خود گفت: مسئولان هم ضروری است با مردم صادقانه برخورد نمایند و در مواردی که امکان انجام عملی را ندارند وعده خلاف واقع ندهند.

وی ضمن تاکید مجدد بر بازگشایی راستا ها با اولویت راه های اصلی گفت: در حال حاضر امکان بازگشایی راه های روستایی میسر نیست و راه 171 روستا مسدود اعلام شده است، اما در موارد خاص که مردم در روستا ها مشکلاتی از جمله قطعی آب (آب شرب بیش از 30 روستا قطع اعلام شده)، قطعی برق (40 روستا با مشکل قطعی برق روبرو هستند)، کمبود نان، بیمار و ... داشته باشند باید در اسرع وقت نیرو های امدادی به محل اعزام شوند و مشکل مردم را رفع نمایند.

فرماندار شهرستان هشترود با بیان اینکه طی روز های آینده براساس هشدار های هواشناسی بارش ها تداوم خواهد یافت، گفت: مسئولان دستگاه ها تمهیدات لازم در راستای احصا احتیاج های روستائیان را انجام دهند تا با اولویت بندی نسبت به ارسال نان و سایر کالا های مورد احتیاج اقدام گردد.

وی همچنین باتوجه به در پیش بودن انتخابات بر ضرورت رفع کردن مشکل آنتن دهی روستا های هدف در طول هفته آینده تاکید نمود.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7937

به "ارتش برای یاری به مردم گرفتار در برف هشترود نفربر اعزام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش برای یاری به مردم گرفتار در برف هشترود نفربر اعزام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید