اسپانیا در ایران سابقه منفی ندارد، لزوم گسترش روابط درتمام حوزه ها

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، خوزه مانوئل گارسیا مارگایو مارسیل وزیر امور خارجه، آنا پاستور وزیر عمران و خوزه مانوئل سوریا لوبز وزیر انرژی و گردشگری اسپانیا، عصر دیروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و مصاحبه کردند.

اسپانیا در ایران سابقه منفی ندارد، لزوم گسترش روابط درتمام حوزه ها

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار، با بیان اینکه اسپانیا نزد مردم ایران دارای سابقه منفی نیست، گفت: از این پیش زمینه مثبت می توان برای فعال کردن تمام زمینه های همکاری مورد علاقه طرفین به نحو مطلوب استفاده کرد.

لاریجانی اضافه نمود: رایزنی نمایندگان و مجالس دو کشور به عنوان مظاهر اراده های دو ملت نیز، نقش مهمی در ارتقای شناخت متقابل و تسهیل روابط و همکاری های مشترک میان ایران و اسپانیا خواهد داشت و در این راستا، مجلس شورای اسلامی آمادگی ارتقای سطح گفتگوها و همکاری های خود با مجلس اسپانیا را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به ظرفیت های بالای دو کشور درحوزه همکاری های تجاری و اقتصادی شرح داد: جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا ظرفیت های قابل توجهی برای توسعه همکاری های خود در بخش های گردشگری، انرژی، کشاورزی و حمل و نقل ریلی دارند که می توان با توجه به اراده سیاسی رهبران دو کشور، در توسعه همکاری های فیمابین از آنها به نفع دو ملت استفاده کرد.

مارگایو مارسیل: اسپانیا بعد از لغو تحریم ها به سرعت همکاری خود را با ایران اجرایی می کند

بر اساس این گزارش، خوزه مانوئل گارسیا مارگایو مارسیل وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از سفر خود در راس یک هیات تجاری و اقتصادی به ایران گفت: اسپانیا همواره از همکاری با ایران در زمینه های مختلف استقبال کرده و اکنون در فضای جدید ایجاد شده بعد از توافق هسته ای اخیر در وین، زمینه های لازم برای توسعه و گسترش این همکاری ها فیمابین بیش از پیش مهیا شده است.

وی ضمن تبریک توافق هسته ای کشورمان با 1+5 ادامه داد: یکی از فواید مهم این توافق، برجسته تر شدن نقش ایران در برقراری ثبات، صلح و آرامش در منطقه و پررنگ تر شدن نقش ایران در عرصه مبادلات و مراودات بین المللی است و اسپانیا نیز علاوه بر استقبال از این نقش آفرینی بیشتر جمهوری اسلامی ایران، در صدد است جزء اولین کشورهای اروپایی باشد که همکاری های خود با جمهوری اسلامی ایران را بعد از لغو تحریم ها، اجرایی می کند.

وزیر امور خارجه اسپانیا در خاتمه این دیدار با اشاره به تحولات منطقه به ویژه بحران فعالیت گروه های تروریستی در سوریه شرح داد: از نظر دولت اسپانیا بحران سوریه راه حل غیرنظامی دارد و باید به بحران های این کشور از طریق فرآیندهای دموکراتیک انتها داد.

یادآور می شود، آنا پاستور وزیر عمران و خوزه مانوئل سوریا لوپز وزیر انرژی و گردشگری اسپانیا نیز در این دیدار، در خصوص راه های توسعه همکاری های دو کشور در حوزه گردشگری، انرژی و حمل و نقل و زیرساخت های ترانزیتی با رئیس مجلس شورای اسلامی گفتگو کردند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8050

به "اسپانیا در ایران سابقه منفی ندارد، لزوم گسترش روابط درتمام حوزه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا در ایران سابقه منفی ندارد، لزوم گسترش روابط درتمام حوزه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید