اعلام نتایج امیدوارکننده واکسن کرونای شرکت آمریکایی اینوویو

به گزارش راه ساری، شرکت زیست فناوری آمریکایی اینوویو اظهار داشت نتایج مقدماتی آزمایش های واکسن تجربی اش بر ضد ویروس کرونا امیدوارکننده است.

اعلام نتایج امیدوارکننده واکسن کرونای شرکت آمریکایی اینوویو

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه این این شرکت روز سه شنبه 10 تیر بیان کرد این واکسن به 40 داوطلب تزریق شده بود، در 94 درصد افرادی که مرحله اول کارآزمایی بالینی را به انتها رسانده اند، یعنی دو تزریق در فاصله چهار هفته را انجام داده اند، پاسخ ایمنی را برانگیخته است.

واکسن اینوویو که INO-4800 نامیده می گردد براز تزیق DNA به افراد طراحی شده است تا بدن آنها به ایجاد یک پاسخ ایمنی اختصاصی بر ضد ویروس جدید کرونا یا سارس-کوو-2 تحریک کند.

این واکسن ابتدا با سوزن زیر پوست تزریق می گردد و بعد با وسیله ای شبیه مسواک فعال می گردد که پالس الکتریکی برای کسری از ثانیه ایجاد می نماید و امکان نفوذ این DNA را به درون سلول ها برای انجام ماموریتش می دهد.

شرکت اینوویو همچنین بیان کرد این واکسن در برنامه آمریکا برای فراوری میلیون ها دوز واکسن تا ماه ژانویه (آذر ماه) گنجانده شده است.

واکسن شرکت اینوویو تنها واکسن از نوع DNA است که در دمای اتاق تا بیش از یک سال پایدار است و احتیاج به یخچال برای حمل نقل یا ذخیره کردن ندارد.

این ویژگی امتیاز بزرگی هنگام انجام برنامه های واکسیناسیون در کشورهای روبه توسعه است که حفظ زنجیره سرد برای فراورده های پزشکی برایشان مشکل تر است.

در حال حاضر، 23 واکسن نامزد برای کووید-19وارد مرحله کارآزمایی بالینی در انسان ها شده اند و چندین واکسن به مرحله دوم یا سوم کارآزمایی رسیده اند، یعنی هنگامی که واکسن را باید به هزاران یا حتی ده ها هزار داوطلب تزریق کرد.

یک واکسن ساخته شده بوسیله شرکت آمریکایی زیست فناوری مدرنا و یک واکسن ساخته شده بوسیله دانشگاه آکسفورد با همکاری شرکت بریتانیایی- سوئدی آسترازنکا و نیز چند واکسن چینی از جمله واکسن هایی هستند که به مراحل پیشرفته آزمایشی رسیده اند. از جله واکسن های چینی می توان به واکسن ساخت شرکت کان سینوبیو اشاره نمود اجازه تزریق آن به سربازان چینی داده شده است.

  • آشنایی با رویکردهای متفاوت برای ساختن واکسن کرونا

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کانادا: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10292

به "اعلام نتایج امیدوارکننده واکسن کرونای شرکت آمریکایی اینوویو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام نتایج امیدوارکننده واکسن کرونای شرکت آمریکایی اینوویو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید