افزایش ظرفیت تولید دستگاه تشخیص بیماری های پیش از تولد

به گزارش راه ساری، تهران- خبرنگاران- یک شرکت دانش بنیان پیروز به افزایش ظرفیت تولید خود در زمینه ساخت دستگاه تشخیص بیماری تالاسمی و سایر بیماری های قبل از تولد و همچنین موارد درمانی و غربالگری (ترموسایکلر) شد.

افزایش ظرفیت تولید دستگاه تشخیص بیماری های پیش از تولد

به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، مائده اشجع صنوبری، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه دستگاه ترموسایکلر برای تکثیر DNA در آزمایشگاه ها، کلینیک ها، آزمایشگاه های تحقیقاتی و دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: از این دستگاه برای تشخیص بیماری تالاسمی و سایر بیماری های قبل از تولد و همچنین موارد درمانی و غربالگری استفاده می شود.

اشجع صنوبری خاطر نشان کرد: ما به عنوان معدود تولیدکنندگان پیروز به ساخت این دستگاه در کشور شدیم و در حال حاضر نیز این دستگاه به فروش می رسد، تاکنون پیروز به فروش حدود 70 دستگاه ترموسایکلر شده ایم که البته با آنچه مد نظرمان بود فاصله دارد.

وی ضمن تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی و ضرورت پرهیز استفاده از کالای خارجی، اظهار امیدواری کرد با گران شدن دلار و اعمال محدودیت ها برای واردات، تمایل به خرید کالای داخلی بیشتر شود.

صنوبری در ادامه با اشاره به اینکه، این مجموعه در صورت تمایل از سوی بازار داخلی قادر است تمام نیاز کشور را برآورده کند گفت: ما از سال 1393 وارد بازار شده ایم و دستگاه اصلاح و به روز شده است، اکنون نیز در بهترین حالت هستیم که تقاضا بگیریم و تولید کنیم چرا که این دستگاه، آزمایش خود را پس داده است.

وی همچنین درخصوص میزان رقابت و برابری دستگاه ترموسایکلر این شرکت با نمونه های خارجی گفت: نمونه های اولیه این دستگاه در همان زمان آزمایشگاهی، با یک کمپانی اروپایی تست شد که نتایج با هم برابر بود و اکنون این دستگاه کاملا اصلاح شده و متخصصان رضایت کامل دارند و با مشابه خارجی برابری می کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص میزان اشتغالزایی این شرکت گفت: ما از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرده ایم و هر سال چند کالا به سبد کالای شرکت اضافه می کنیم و در این مدت که خیلی از شرکت ها تعدیل نیرو کرده اند ما نیروهای خود را حفظ کرده ایم.

وی درباره امکان صادرات دستگاه ترموسایکلر گفت: دستگاه ما به صورت کامل شرایط صادرات را دارد و کریدور صادرات هم دستگاه ما را انتخاب کرده اما به دلیل مشکل تبادل ارزی، فعلا صادرات محصول منتفی شده است.

مدیر عامل شرکت درباره تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما با دریافت تسهیلات صندوق، اقدام به خرید ساختمان با هدف افزایش ظرفیت تولید محصولات شرکت کردیم که به توسعه دستگاه ترموسایکلر کمک بسیار کرد.

علمی ** 1836 **9014

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2884

به "افزایش ظرفیت تولید دستگاه تشخیص بیماری های پیش از تولد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ظرفیت تولید دستگاه تشخیص بیماری های پیش از تولد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید